Leerling doodt leraar in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
Leerling doodt leerkracht met machete in Praag

Bron: ad.nl - 31 maart 2022

Een man met een machete heeft donderdag een leraar gedood op een middelbare school in de Tsjechische hoofdstad Praag. Volgens het schoolhoofd was de dader een leerling van de school. Hij sloeg op de vlucht, maar de politie wist hem na een klopjacht te pakken.

De Tsjechische politie plaatste op Twitter het bericht dat een onbekende dader donderdag, kort voor de middag, in Praag een leraar met een machete had gedood. De hulpdiensten waren snel ter plaatse, maar de leraar bleek ter plaatse al aan zijn verwondingen te zijn bezweken.

Rond 13.30 uur kon de politie een verdachte aanhouden aan de zuidelijke rand van Praag. Enkele honderden gewapende politieagenten en een helikopter waren betrokken bij de jacht op de verdachte.

Hoewel de schooldirecteur bevestigt dat een leerling de leerkracht had aangevallen, wil de politie dat nog niet doen. Er is ook nog geen naam van het slachtoffer of de verdachte vrijgegeven.
 
Ik hoop niet dat Tsjechie ook het geweld uit de VS en VK gaat kopieren.

Tsjechie was altijd een zeer veilig land. Vele malen veiliger ook dan Nederland, Nederland dat al veel te veel rottigheid uit de Angelsaksische wereld heeft gekopieerd.

Het zou naar zijn als schietpartijen net als in Nederland, straks ook in Tsjechie aan de orde van de dag zijn.

De VS is geen enkel opzicht een voorbeeldland, in echt geen enkel opzicht. Ik hoop dat het merendeel van de Tsjechen en Slowaken zich dit terdege beseffen. Milos Zeman probeert de Amerikaanse invloed in Tsjechie te limiteren, waarvoor mijn dankzegging.

In Nederland is een anti-Amerikaans geluid, een geluid voor fatsoen, beschaving, kunst en cultuur ondenkbaar. Ik hoop dat Tsjechie de Nederlandse teloorgang bespaart blijft.
 
Vreemde redenering ,geweld kopieren !
Alsof het individu , zijn gedrag gaat aanpassen aan andere landen !

Het is de balans , hier ex communisme ,tegen VS alles is mogelijk.
Persoonlijk heb ik liever de VS.
Milos zeman is in zijn hart een Putin vriend.
Als ik zijn uitlatingen de laatste jaren een beetje volg...(niet de laatste maanden)
Fatsoen en beschaving is maar net waar je woont en hoe rijk je bent.
Kunst en cultuur ,leuk als je echt niet meer weet wat je met je geld moet doen.
We zitten midden in de wet van de remmende voorspong, we hebben het te goed om iets te veranderen.
Ik denk dat de meeste tsjechen vinden dat Nederlanders enorm rijk zijn , dat kan ook niet anders als de benzine over de 2 euro is ,en je nog elke dag in file kunt/mag staan.
 

kuurgast

Donateur
Dodelijke aanval met machete: verdachte student in hechtenis

De 19-jarige student die ervan verdacht wordt donderdag een leraar in Praag met een kapmes te hebben vermoord, is zaterdag gearresteerd door de districtsrechtbank van Praag 4. Dat maakte een officier van justitie bekend op het nieuwsportaal van iDnes. De aanhouding werd bevolen vanwege het vluchtgevaar, zei het. Bovendien moet worden voorkomen dat de jongeman verdere misdaden begaat.
De student werd door de politie beschuldigd van het misdrijf. Hij riskeert een gevangenisstraf van 12 tot 20 jaar, zo maakte een woordvoerder van de Praagse openbare aanklager zaterdag bekend.

De minister van Onderwijs Petr Gazdík verklaarde dat de jongeman woensdag een studiefout had en een conflict had met zijn leraar. De leerling was niet onder invloed van alcohol of drugs.

De schooldirecteur liet op de website van de onderwijsinstelling weten dat de leerling niet eerder was opgevallen. Hij benadrukte ook dat de school geen van toepassing zijnde veiligheidsvoorschriften heeft overtreden. Voor de plaats delict werden vrijdag talloze bloemen gelegd en kaarsen aangestoken.

-----------------------------------------------

"Agressie van kinderen groeit", zegt minister van Onderwijs na aanval met kapmes

De agressiviteit van kinderen neemt toe dankzij de invloed van sociale media, computerspelletjes en zelfs het coronavirus, vertelde minister van Onderwijs Petr Gazdík vrijdag aan de Tsjechische radio nadat het land geschokt was door de moord op een leraar beroepsonderwijs die werd aangevallen door zijn 19-jarige leerling met een kapmes. De aanslag vond donderdag plaats in Praag. De moordenaar werd kort na de moord door de politie aangehouden.
De heer Gazdík benadrukte dat dit de eerste aanval van deze soort was in Tsjechië. Hij zei ook dat het verlies van sociale connecties als gevolg van afstandsonderwijs tijdens de coronavirusperiode zeker een rol heeft gespeeld bij wat er is gebeurd.

Bronnen english.radio.cz + deutsch.radio.cz + novinky.cz

De student die ervan verdacht werd een leraar te hebben vermoord op een school in Michle, Praag, werd door zijn grootvader overgedragen aan de politie. Daarom zat de jongeman op door de politie gepubliceerde beelden in de auto.
Bron novinky.cz.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan