Kuuroord Janske Lazne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor een van onze toekomstige gasten wil ik erg graag weten hoe het kuuroord van Janske Lasne is.......en dan geen website, maar informatie van binnenuit...of te wel van iemand die er geweest is. Wat voor soort baden heb je....is het schoon.....kun je er de hele dag vertoeven, ook als je er niet logeert....zulk soort vragen. Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar kwam geen antwoord op deze vragen tegen. Alvast reuze bedankt.
 

Pelhřimov

Donateur
Akkelien, is die toekomstige gast van plan om er te gaan kuren?
Zo ja, dan moet hij/zij er op letten dat het bad geschikt is voor de kwaal waarvoor hij/zij wil gaan kuren. Voor kuren moet je meerdere dagen uittrekken.
Althans dat weet ik van Duitse vrienden die vaker gaan kuren.
(Ik heb zelf nooit gekuurd, maar als je wilt kan ik morgen wel in mijn folders kijken of ik er meer van kan vinden.)
 
Dobry Vecer, in Tsjechie zijn de meeste kuuroorden voor mensen die "ziek" zijn. Het zit hier in het ziekenfonds, je hebt bijvoorbeeld een nieuwe heup, erna ga je 3 weken naar het kuuroord om op krachten te komen. Er wordt wel steeds meer gedaan voor buitenlandse toeristen, maar het is absoluut niet te vergelijken met de kuuroorden, lees relaxoorden in Nederland. Wil je kuren dan heb je vaak een doktersverklaring nodig en moet je ver van te voren een afspraak maken.
 
Deze man is inderdaad ziek, maar zit bij ons in het pension met een bridgereis, maar omdat hij verder eigenlijk niet kan deelnemen aan de dagactiviteiten, wil hij dus graag kuren. Vandaar deze vraag. Nancy, bedankt voor deze meer specieke informatie......
 

Pelhřimov

Donateur
Onze Oost-Duitse vrienden gaan inderdaad ook een week of 3 op doktersvoorschrift en het zat bij hun gewoon in de "Krankenkasse" (Ziekenfonds)

Bij ons in Nederland bestaat er wel een reisorganisatie die (reuma) kuurreizen organiseert, maar alleen bij bepaalde vormen van reuma wordt er soms iets vergoedt door de ziektekostenverzekering
 

Freddy2005

† In Memoriam
De meesten gaan kuren in Karlovy Vary of Marianske Lazne. Het kuren duurt minimum één week en die dagkuren, die je er kan meemaken, zijn slechts een proevertje maar hebben zeker niets van effect.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Gasten van ons zijn alleen weleens naar de sauna geweest, die was toen open, maar het is allemaal een beetje wazig verder. Volgens mij is inderdaad alles alleen op doktersverklaring, qua kuren dan. Maar je kan er natuurlijk een e-mailtje of telefoontje aan wagen toch.
 
Mijn vrouw is er meerdere malen geweest, ik zelf eenmaal. Het is ook meer een soort "revalidatieoord" dan kuuroord. Ik was er +/- 9 jaar geleden, en ik vond het goed toeven. Nog in een bad geweest waarbij de stroming opgewekt werd door een buitenboordmotor omgekeerd opgehangen in het bad. Verder ben ik nog gemasseerd door een blinde masseur die daadwerkelijk rekening hield met je handicap :ziek: Als je gaat veel succes Na Shledanou:groet:
 
Iemand ervaringen?

Hallo, ik haal dit oude topic maar weer eens omhoog. Gisteren werden wij door onze gastvrouw op dit kuuroord gewezen en wij zijn nieuwsgierig geworden en met name naar de resultaten. Wij gaan dan ook contact opnemen met de organisatie van Janske Lazne, maar in de tussentijd onze vraag: iemand ervaringen of misschien via via?

Enige achtergrond informatie: onze zoon is geboren met cerebrale parese, kortgezegd een hersenverlamming. Hij zal dus nooit genezen, maar alles wat helpt om hem beter te laten bewegen grijpen wij als ouders natuurlijk graag aan!

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Bovenaan