Kutna Hora / Sedlec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
Opening hours:
daily except Mondays
April and October: 9:00 – 17:00
May, June and September: 9:00 – 18:00
July and August: 10:00 – 18:00
closed from November to March
(Last entry 90 min before the closing time. Groups are suggested to book in advance.)

Entrance fee:
Tour I – The Silver Town: adults CZK 60, reduced CZK 30
Tour II – The Silver Path: adults CZK 110, reduced CZK 70
Tours I + II: adults CZK 130, reduced CZK 80

Foreign language guide:
CZK 400 per group
 
Vorige zomer waren wij rond 13.00 uur bij het museum met de zilvermijnen. We konden pas om 15.00 uur een rondleiding krijgen. Hou daar dus wel rekening mee als je in het mooie Kutna Hora aan het rond wandelen bent.
 
de zilvermijn is erg leuk je moet egt door een hele smalle gang lopen en een witte jas aan en een lamp op je hoofd en in de mijn moet je ff je lamp uit zetten dan is het erg donker.
 
Kerk aangekleed met beenderen - waar is dat?

Dag mensen,
Ik heb een klein vraagje. Ik ga binnenkort op vakantie naar onder meer Tsjechie. Ik heb ooit gehoord van een kerk die gebouwd is ter nagedachtenis van mensen die overleden zijn aan de pest. Deze kerk is zo bijzonder omdat de kerk is aangekleed met beenderen en andere onderdelen van het menselijk skelet. Dit moet zeer indrukwekkend zijn. Ik heb er verschillende documentaires over gezien. Ik weet alleen niet waar die kerk ligt.

Zou iemand mij dit misschien kunnen vertellen?

Nicole
 
Tegenover de beenderenkapel in Sedlec staat het bijbehorende klooster. Dit prachtige klooster kun je ook bezichtigen, er liggen tevens een paar gemumificeerde middeleeuwse bisschoppen (?)in katholiek tenue, in glazen kistjes.
 
Wij zijn er afgelopen vakantie ook geweest. Erg indrukwekkend. Ik verbaas me er altijd over waar die priesters hun hobby in zoeken. Heb inmiddels wat rare zaken gezien.;)
Wij hebben deze kapel te voet opgezocht vanuit het centrum van Kutna Hora, is een flinke tippel. Zeker 2 kilometer langs een saaie rechte weg.. Maar wel de moeite waard.
 

Pelhřimov

Donateur
Keesi schreef:
.....Ik denk, dat die beroemde persoon een orgelbouwer is geweest. Ik probeer zijn naam te achterhalen.....

....Ik zal over een paar weken eens gaan kijken of die schrijfmachine er misschien nog staat. We gaan dan weer een weekje naar Kutna Hora (hoop ik)...

Keesi, weet je intussen al wat meer? :)
 
kútna hora ( botten kerk )

hallo.

ik ben ik de vakantie naar kútna-hora geweest , omdat ik een zeer sterk verhaal hoorde over een kerk die van binnen helemaal versiert zou zijn met menselijke botten.

het bleek waar te zijn , en het schijnt een zeer grote tourisme aan te trekken , zowel uit het buitenland als binnenland . ik bemoedig het iedereen aan om er te gaan kijken , moch je er in de buurt zijn .
voor kleine kinderen iets minder geschrikt .

ps: foto;s komen nog
 
Bovenaan