Kukels Kletsica

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Kuuk,…….
Ik vraag mij toch af wat je met al die steentjes gaat doen…maar ik heb wel een vermoeden…en dat is, denk ik, een beetje dom van jou..tenzij je een handeltje begint in aquariumbenodigdheden ( 3 x woordwaarde bij Schrable )….Een mooie bodembedekker voor in zo’n glazen huis….
Of…en dat lijkt mij ook wel een goed idee…..een enorme openluchtlegpuzzel voor blinden….ik zie het al helemaal voor mij.. En dan hoef je al die steentjes ook niet allemaal een ander kleurtje te geven…

Maar ik denk dat je heel andere plannen hebt…..een muurtje metselen!!..Stenen genoeg, toch?…
Uhhh?..Wat??…. Oh…geen muur dus…Ja..ja!…ik weet dat je geen Chinees bent!!

Dan blijft er volgens mij nog maar 1 ding over…..je gaat dat pad ophogen waar de laatste tijd al dat water blijft staan…na een buitje al natte voeten…gewoon ophogen met die stenen…
EN NU GAAT HET HELEMAAL FOUT!!…..ik zal een poging wagen om het uit te leggen en jij als Erkend Laminaatlegger zult wel inzien dat ik gelijk heb…mag ik hopen.
Goed….jij legt een flinke laag stenen op het pad…en nou mag je drie keer raden wat er dan gebeurt…Juist!!!…door het gewicht van de stenen zakt het pad tot het oude niveau of lager…..beetje domme aktie dus..je schiet er geen ene reet mee op!!…Maar het wordt eigenlijk nog erger…want door de neerwaartse druk van de steentjes krijg je ook een druk op de randen van het pad…en deze bermen komen dus omhoog, waardoor jou mooie pad nog lager dan de rest komt te liggen. Snap,je??..Dus nu krijg je niet alleen natte voeten maar ook natte enkels.
Zo….en dan nu de oplossing…geheel gratis!!… Gooi de bermen vol met die stenen van je!!! ..Door de druk op de bermen komt het pad omhoog ….en voilá…klaar is Kees…eeuhhh..Kukel, dus.

Char.
Sinds kort op het rechte pad.
 
Jeetje, Char, kom je nu mee!
Nu ik klaar ben.
Alle steentjes, geteld, op hun plek en inderdaad het gebeurd zoals je voorspelde.
Kan ik weer opnieuw beginnen.

Afijn, vanmorgen bij Josef langs gegaan.
Die is nog helemaal kapot van het in en uitscheppen.
En van de aanhanger op twee krikken te krijgen.

Maar hij wist wel waar ik het kachelruitje kon kopen!

Afijn Char, als ik weer thuis ben kom ik even bij je aan.
Even bijkletsen.
Neem ik wat steentjes mee.
 

char

† In Memoriam
-Maar hij wist wel waar ik het kachelruitje kon kopen!-

Tsja.. Kukel.....als ik dat geweten had!!....Ik heb namelijk een enorme voorraad van die dingen.

In alle soorten en maten...een paar honderd stuks. Gewoon dag en nacht leverbaar en dan met de nadruk op nacht.
Hoe ik daar aan kom?....Eenvoudig, hoor!!
Als ik 's-nachts weer eens, geheel kachel, dwars door een deur van een kroeg heen donderde en ik moest dan de ruit betalen...bestelde ik er gewoon 2 dezelfde. Gewoon eentje extra, voor het geval dat het nog een keer zou gebeuren.

Alleen de tenten waar dat gebeurde,....daar mocht ik nooit meer in.

Char.
 

char

† In Memoriam
Zeg Kukel......ben je al thuis? Ik zou best wel weer eens ouderwets bij de Sluisjes willen zitten. Gewoon even wat oude kikkers uit de sloot halen.....( Koeien worden mij nu iets te zwaar )
Lijkt mij leuk!!...

Ondanks het feit dat ik aardig wat Marathons georganiseerd heb, liep ik zelf nog geen krantenwijk. Een beetje lopen is er nu helemaal niet meer bij....dus mijn vriendin moet mij met de auto brengen en halen.
Ik lees/hoor wel wat er gaat gebeuren.


Char.
 
Hè Char, ik ben nu, je geloofd het niet, in Uden.
Beetje druk, te druk geweest de laatste tijd.
Oude mensen helpen met verhuizen en het nieuwe huis opknappen.
Alles voor het goede doel.
Maar gisteren even tijd gehad om met mijn kleinkind bij de sluisjes te zitten.
Maar als het weer goed om te fietsen kom ik van de week even bij je aan.
Afgesproken!
 
Zomaar een dagje Sindelova,


Ongeveer 7 uur sta ik op.

Eerst de CV hoger zetten, de temperatuur dan.

Daarna de houtkachel,het as daarvan legen, in de achtertuin, ruit schoonmaken en stoken maar.

Tegen de tijd dat de anderen opstaan is het huis warm.

Ontbijten, lezen en een beetje puzzelen, ieder zijn ding.

Koffie drinken.

Jas aan!

Op naar Karlovy Vary.

Binnendoor gereden , dat is werkelijk een prachtige route.

Maar wat een triest gezicht.

Bij Sindelova en Jindrechovice is er een complete verwoesting geweest.

Tientallen, honderden bomen als luciferhoutjes geknakt.

Er is een tornado overheen gekomen die zijn weerga niet kent.

De wegen zijn vrijgemaakt, de elektravoorziening gerepareerd.

Stalen masten waren gebroken.

Met ontzag kijken we naar de verwoesting.


Dan rijden we naar een oud kasteel gelegen aan de buitenkant van Karlovy Vary.

Daar verkopen ze het hele jaar door kerstspullen!

Kijk maar eens op www.vanocnidum.cz

En let vooral ook op het teddyberen museum.

Je kijkt je ogen uit.

Werkelijk prachtige kerstspullen verkopen ze daar.

Dus er zijn leuke spulletjes ingekocht.


Dan naar de Globus, niet om boodschappen te doen maar wel om daar een lunch te gebruiken.

Je kan daar uitstekend eten voor een wel zeer schappelijke prijs.

Vele Tsjechen lunchen daar, een drukte van belang.


Vervolgens Karlovy Vary ingedoken.

Zoals altijd prachtig.

Zeer vele Chinezen bezoeken zelfs nu in de koude de stad.

Lekker rondgewandeld.

Het enige wat er gekocht wordt zijn bonbons.

Goede kwaliteit, smullen maar.


Voor de verandering thuis gegeten.

Uitbuiken.

Klaverjassen.

Bedje in.
 

char

† In Memoriam
Ha die Kukel!!...

Wel jammer dat de halve stad al weer zo'n 30 jaar in handen van vermogende Russen is.

Ach, ja......vroeger woonden die lui nog in een hutje op de hei....en moet je nu eens kijken!!...

Aan de andere kant ben jij eigenlijk ook zo'n soort Rus.........Ik weet nog goed dat jij ook op hei woonde.... in een hut.

Je bent er goed op vooruit gegaan met die prachtige villa in Sindelova!!....

Dat kun je echt niet met vroeger vergelijken, toch??...

Maar je had toen wel veel muzikale vrienden......en een oude VW-auto...of zoiets...

Voor de mensen die dit niet geloven, vond ik nog een oude opname van jou...

Helaas ben jij niet helemaal zichtbaar....want jij lag natuurlijk weer in de kofferbak...met een bandrecorder..

DUS!!!.......uit de OUDE DOOS......


Graag gedaan, hoor!!...

CHAR.
 
Tja, de Russen.
Maar opmerkelijk is dat Karlovy Vary ondertussen overspoeld wordt door Chinezen.
Zelfs in dit koude jaargetijde.
Maar ik kom er graag, de gebouwen blijven mij imponeren.
En over de kofferbak: je had beloofd dat voor je te houden.
Ik was die traumatische ervaring vergeten en nu komt alles weer boven.
Kan ik voor de kerst weer naar de psychiater.
Ik weet al wat hij zegt: leer ermee leven.
Dus ga ik maar niet.
Heb jij nog een troostend woord voor mij?
 
Beste Kobus, als ik een Chinees uit K.V. afhaal en in Švihov onderdak bied, heb ik een afhaal-Chinees in Švihov, niet slecht gedacht, hé! (en dát na mijn 5de beroerte, je zou haast denken.......euhhhh....laat maar zitten)
 
Bovenaan