Animatie Krtek (Molletje)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Even een vraagje.
Weet iemand in welke winkels in Liberec of praag je KRTEK spulletjes kan kopen?
En wat is er behalve knuffels(die heb ik toen ik zwanger was van mijn dochter in Duitsland gekocht)nog meer leuke dingen voor een meisje te koop?
We hebben afgelopen week de dvd bij de ah gekocht en mijn dochter vind het beestje heel erg lief.....En van mij...... een jeugd sentiment(vroeger en nog steeds op de duitse tv bij das sendung mit der maus)
 
oh,leuk kalenders.
Misschien een domme vraag.Hebben ze ook agenda's en soort van boekjes waar je in kan schrijven(met harde kaft,net zoiets als van Diddl,maar dan van de mol)Waarom vraag ik dit.
Ik ben in verwachting van mijn 2e kindje en voor mijn 1e heb ik een boekje van Woodywoodpecker(uit Turkije)
voor de 2e lijkt de krtecek wel leuk
 
ja, die zijn er. Heb in juni zo'n boekje (blanco pagina's) gekocht bij Manafaktura (geloof ik) aan de Karlova in Praag. Als je van de Karelsbrug af komt, rechtdoor oversteken en dan de Karlova in. Na een tijdje zit aan de rechterkant een winkel met oa houten speelgoed, en op de bovenverdieping heb ik laatst zo'n boekje gekocht. Mijn dochtertje gebruikt het om in te tekenen.
 
He,wat balen.
We zijn net in Praag geweest en hebben wat dingen bezocht.Vandaag zit mijn dochter de hee dag in de kinderclub en morgen een relax dagje en dan weer op naar Nederland.

Maar ik heb heel wat gekocht van KRTEK.

2 sleutelhangers(1 voor mezelf en 1 voor mijn dochter)
een dekbedovertrek
een badhanddoek
een kaartspel
een kleurboek(voor mijn dochter allemaal.Dus superverwend)
en een babymutsje gekocht.

Verder hebben we kussensloopjes,knuffels in diverse soorten en maten gezien,een gordelkrtek(net als gordeldier voor aan de gordel.
placemats,kalenders (helaas geen verjaardagskalender) een stoel van pluche,badjas,t-shirts een hoodie.(wat weer te klein was voor mijn dochter) spaarpotje,puzzels (weer te makkelijk) schuimrubber puzzels en veel meer gezien.
Een aantal dingetjes staan op mijn lijst voor volgend jaar.
 
De Krtek gaat mee.

KRTEK.jpg
De amerikaanse astronout Andrew Feustel,
neemt in zijn persoonlijke bagage naar de Missi Endeavour STS - 134,
het beroemde Tsjechische figuurtje "KRTEK" mee.
19.04.2011 de start kunnen wij op de facebook volgen.
 
Meer over 'Little Mole' naar de maan

Astronaut Andrew Feustel decided to bring Little Mole along next month as one of the handful of personal items crew members are allowed to carry into space. The special lighter and smaller version of plush Little Mole has been engineered to meet NASA specifications.

The Endeavour flight will be Little Mole's first voyage outside the Earth's atmosphere. But it won't be his first trip on a rocket ship. In "Little Mole and the Rocket," from 1965, Little Mole flies around the world before crash-landing on a small island. Local animals help him reassemble his craft and fly home.

"I never imagined anything like this for Little Mole," says Mr. Miler, now 90 years old and living in an assisted-living facility. "But I think the character has earned it himself, and it's a big honor."

More information:
In English - Wall Street Journal - http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703858404576214352915391860.html
In Czech – “To the space with Little Mole site” - http://www.dokosmuskrtkem.cz/wordpress/
Photos: http://www.flickr.com/photos/americkecentrum
 

kuurgast

Donateur
Andrew Feustel zijn vrouw komt uit Tsjechië en heeft de boeken van Krtek waardoor hij het molletje kende. Dit is de voorlaatste vlucht van een Space Shuttle met het ruimteveer Endeavour.
Men hoopt dat door de aanwezigheid van Krtek er meer kinderen interesse krijgen voor de wetenschap ,sterrenkunde of wiskunde.
Krtek is speciaal gemaakt in Brno van licht gewicht matriaal en onbrandbare stof voor zijn ruimtereis. Het is niet de eerste vlucht van Krtek want er verscheen in 1965 al een boek dat hij met een raket de ruimte inging.

krtek-raketa-225x300.jpg

Zdeněk Miler – Krtek a raketa.

Bron:eurozpravy.cz.
STS-134 ruimtemissie spacepage.be.
Krtek a raketa dokosmuskrtkem.cz.
 

kuurgast

Donateur
Andrew Feustel zijn vrouw komt uit Tsjechië
images


Indira Feustelová is dochter van een Indiase vader en haar moeder is geboren in Znojmo die in 1965 zijn getrouwd. Na het huwelijk zijn ze geemigreerd naar Frankrijk daarna naar de Verenigde Staten en Canada(Ontario). Indira is de oudste van de vier dochters. Ze heeft samen met haar man Andrew twee zonen.
Bron:gov.cz/wps/portal+ona.idnes.cz.

De Krtek die een ruimtereis gaat maken is 19 cm lang en weegt 0,68 Kg.
Bron:ceskapozice.cz/en.

Krtek heeft zelfs The Wall Street Journal gehaald.
 
Bovenaan