Animatie Krtek (Molletje)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
sts134.gif


16. 5. 2011 om 14.56:28uur is Krtek aan eindelijk aan zijn ruimte-reis begonnen.
Als alles volgens schema gaat ,zal hij 1 juni om 8.32uur terugkeren op John F. Kennedy Space Center.

Bron:letectvi.cz.
 
Is iemand wel eens in het museum voor animatie in Netolice geweest? Ik meende dat daar ook e.e.a. van Zdenek Miller te zien is, maar het het museum was dicht toen wij in Netolice waren.
Verder is een kennis van mij dikke fan van het molletje. Ze zal daarom dit jaar voor het eerst naar Tsjechië gaan. Weet iemand adresjes waar ze dan beslist heen moet, liefst in het noorden/westen. Ze is specifiek op zoek naar stof met afbeeldingen van het molletje, weet iemand of die bestaat?
 

kuurgast

Donateur
‚Kosmonaut‘ Krtek Is terug in Tsjechië.

280239-top_foto1-4shr6.jpg


Amerikaanse astronaut Andrew Feustel brengt samen met zijn vrouw momenteel een bezoek aan Tsjechië tot 10 augustus. Na zijn aankomst vrijdag in Praag heeft hij s'middags een bezoek gebracht aan Zdenek Miler.
Andrew Feustel had naast de Krtek die mee naar de ruimte is geweest nog een kleinere versie van Krtek bij zich als cadeau voor de heer Miler. Bij aankomst op het vliegveld kreeg hij van de Amerikaanse ambassadeur Norman Eisen nog een Krtek met de Tsjechische en de Amerikaanse vlag als een symbool van kosmische verbondenheid van beide landen.
Met de komst van Krtek en de astronout is de oprichting aangekondigd van een nieuw onderzoeksprogramma voor de jeugd. Andrew is niet alleen een astronaut, maar een wetenschapper zal voorzitter worden van de academie. Het doel is jonge mensen te laten zien hoe leuk en spannend wetenschap kan zijn. En wie weet, misschien zal ooit een van de kinderen die deelnemen aan het programma, hetzelfde avontuur ervaren als Andrew Feustel.

Schema van plaatsen waar Andrew Feustel met Krtek heen gaan komende dagen:
Maandag , Akademie věd ČR/Academie van Wetenschappen, Národní 3, Praha 1 – 18:00
Woensdag , ČESKÝ KRUMLOV – Regionální muzeum Český Krumlov – 14:30
ČESKÉ BUDĚJOVICE – Hvězdárna a planetárium České Budějovice, Zátkovo nábřeží 4 – 18:30
Donderdag , PARDUBICE – Sukova síň Domu hudby v Pardubicích, Sukova třída 1260 – 18:30
Vrijdag , ZLÍN – Academia centrum Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Mostní ulice 5139 – 14:00
VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ – Hotel Apollo – 18:00
Zondag , BRNO – Kulturní dům Soběšice, Zeiberlichova 48, Brno – 18:00
Maandag , BRNO – Nádvoří Nové radnice a prostory Mincmistrovského sklepa – od 15:30 tot 17:30

Op al deze dagen is het mogelijk voor het publiek om een handtekening van hem te krijgen en mogelijk ,
op de foto.
Meer info is te vinden op dokosmuskrtkem.cz/.
Dinsdag 2 Augustus om 20.00 uur zijn ze op CT24 televisie te zien.
 
Wat jammer dat hij is overleden, maar 90 is een mooie leeftijd.

Ik heb overigens een leuk patroon van het molletje gevonden. Om een vriendschapsarmbandje, boeklegger te maken. Ik ga hier iets mee doen.
 
Ja hoor,

Dit is de link. http://www.jbrans.eu/wzory2.htm. Het molletje staat tussen een patroon van een berg en een draak.

De rouwkaart is mooi. Het molletje zou ook heel erg mooi zijn op en in een geboorte kaart.dit wilde ik doen,maar omdat mijn man te vaak naar het ziekenhuis moest(dan weer met mij ,dan voor zijn moeder die reeds is overleden) er maar van afgezien.

Toevallig is mijn oudste dochter naar het molletje op DVD aan het kijken.
 
Ik hoop dat volgend jaar onze vakantie goedgekeurd wordt. Ik wil weer terug naar dat leuke Hotel (echt iets voor kinderen) in tsjechie. En dan natuurlijk weer shoppen voor het molletje. Nu ook voor de kleine.

En kijken of ik nog zo'n leuke badhanddoek vind.
 

kuurgast

Donateur
Kom net een twitter-bericht tegen op de startpagina:
Even lunchen in de zon, daarna verder aan mijn artikel voor de @VARAgids over Tsjechische animatie. Krtek en meer! Iemand tips?
Heeft hij dit topic en andere topics over animatie in Tsjechië nog niet gelezen. :D
 
Bovenaan