Animatie Krtek (Molletje)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
Hoi Raymond, Veronika en Melanie

Er is op het forum al vaker over deze dvd's geschreven.
Maar bij de MediaMarkt en ik meen me te herinneren bij de Blokker zijn deze te koop.
En een paar dagen geleden stond er een melding dat ze ook te bekijken zijn via internet.

groetjes

Jeanne
 
Bedankt voor de reacties. ga van het weekend meteen ff kijken bij media markt en de blokker. Anders ga ik het eens via internet proberen.

Weet je toevallig ook via welke site je deze filmpjes kan bekijken??

Gr.
 
he he, dat heb je heeeeeeeeeeelemaal goed begrepen Phoebe :deuk:

maar met mn woordenboekje kom k een eind......

Heb trouwens afgelopen weekend bij de Blokker deel II gekocht van Het Molletje.................met als resultaat een maar al te blije dochter, want ze kon naar nieuwe verhaaltjes van ktek ktek (zoals mijn dochter dat zo schattig zegt) kijken :D
 
Het Kinderfilmfestival ‘Een Bonte Beestenboel’

De Vereniging van Brabantse Filmtheaters (VBF) presenteert, van zondag 8 oktober tot en met woensdag 1 november, het Kinderfilmfestival ‘Een Bonte Beestenboel’.
Het thema van de Kinderboekenweek is dit jaar ‘Dieren – De Leeuw is Los’. Dieren spelen niet alleen de hoofdrol in allerlei boeken, ook in tal van kinderfilms stelen zij de show. Tijdens ‘Een Bonte Beestenboel’ kunnen Brabantse kinderen genieten van allerlei dierenvriendjes die de meest uiteenlopende avonturen beleven op groot doek.

Voor de allerkleinsten is de tekenfilm De Avonturen van het Molletje (Z. Miller, CZ, 2005) te zien. De klassiekers over het molletje van de Tsjechische filmmaker werden opgepoetst en opnieuw samengesteld om een nieuwe generatie kinderen te betoveren. In zeven korte films speelt een avontuurlijk Molletje de hoofdrol.

Lees verder hier
 
Krtek deel 3 is nu te koop!

- Het Molletje en de raket
- Hoe het Molletje aan zijn broekpak kwam
- Het Molletje en de auto
- Het Molletje en de radio
- Het Molletje en de zoo
- Het Molletje en de televisie

721_5336583191.jpg
 
krtecek

oow ik ben een beetje laat met deze topic te lezen , dat was altijd mijn lieveling krtecek ik heb er nog 6 video's van een muismat een penbakje 7 knuffels met 2 krteceks en 5 vriendjes ik ga maar ook is kijken of ze de dvd's bij mij in de buurt verkopen:):D
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zdeněk Miler (bedenker van Krtek) wordt 87 jaar

Zdeněk Miler, de "vader" van Krtek, is vandaag 87 jaar geworden. Hij werkte als cartoonist in de Baťa film studio in Zlín gedurende de oorlog, alvorens zijn meest bekende creatie in 1957 uitkwam in de film "Hoe de mol aan zijn broek kwam". Miler bracht ongeveer 70 films uit alvorens in 2002 op pensioen te gaan.

radio.cz

youtube.com / krtek
 
Afgelopen zomer ben ik op een ware krtek speurtocht gegaan; werkelijk iedere speelgoedwinkel en boekhandel die er was in, op zoek naar leuke krtek dingen :o)

Vrij weinig gevonden trouwens, helaas. Maar da's een goede reden om weer naar Tsjechië te gaan natuurlijk
 
Deze zomer heb ik mijn zoektocht vervolgd; in Praag, maar ook bij de Tesco was tot mijn grote vreugde heel veel te vinden voor de ware Krtek-fanaat. Mijn oogst: 2 mokken, een memory spelletje, een puzzel, koelkastmagneten en een emmertje.

Er was zoveel te vinden op krtek gebied dat ik me wel verontrust begon af te vragen of Krtek's schepper Zdenek Miler misschien inmiddels overleden is. Ik kan me herinneren dat na de dood van Max Velthuis, schepper van de leuke Nederlandse kinderboeken over Kikker, er ook opeens veel meer Kikkerdingen te vinden waren...
 
Bovenaan