Kringloop, tweedehands en brocante in Reuzengebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zoals eerder al vermeld, vertrekken we binnenkort naar Javornik/Rudnik. Ik heb al heel veel informatie kunnen vinden hier op het forum.
Waar ik zelf erg dol op ben zijn brocante. Weten jullie of ik in Tsjechie bijvoorbeeld een kringloop kan vinden ? Is daar een soort leger des heils, met winkels? Hoe noemen ze dat daar? :denk:
Ik hoor het graag....:dank2:
Groeten
Baukje
 
In Nova Paka zit een antiekzaak, maar die verkoopt niet echt kringloopspullen. Deze is prijzig. In Jilemnice zit een tweede hands meubelzaak, maar dat is vaak weer spul dat in Nederland niet in een kringloopwinkel te vinden is.
 
Bedankt voor je reactie Jan, Ik ben ook juist op zoek naar spullen die we in nederland niet zo gauw vinden. Ik ben vooral gek op oud servies.... ( elke gek , zijn gebrek :D)
 
Er zijn nog steeds diverse secondhand winkels en die heten ook zo. Ze duiken hier en daar op en verdwijnen weer als een soort van pop up shops.
Het aanbod varieert, maar is in de regel wel zo dat men verwacht dat het nog verkocht kan worden. Vuilnis verkopen doen we alleen in Nedeland op koninginnedag.

Al met al een kwestie van om je heen kijken.
 
Als liefhebber van echt oud glas; of dat nou lampen zijn of Hutni Sklo, speur ik alle bazar's af.
Er is echt heel veel te koop, maar weinig echt mooi, origineel en onbeschadigd. Soms een buitenkansje.
En dat kan zomaar mijn dag helemaal goedmaken.
Ik ben wel aan het experimenteren om van echte glasbazersproducten waar iets mee mis is: kleine krassen, stukjes er af: en dan nog wel van gedocumenteerde studio's, wat te renoveren.
Het zal nog wat tijd kosten, maar ik ga daar nog eens een apart item aan besteden.

Best leuk om te lezen/bekijken:
https://www.google.nl/search?q=Msti...&sa=X&ei=HqBOVPv6KMiLOdmYgbgP&ved=0CAcQ_AUoAg
 
Er is een Bazar met Tsjechische spulen aan de provinciale weg van Jicin naar Turnov in het dorpje Kbelnice naast het restaurant en in Jicin is er noch een bazar tegenover het postkantoor met tsjechische spullen. Of men moet het via internet zoeken op aukro.cz of bazar.cz onder "starozitnosti".
 

Ad Verschoor

Donateur
Bazar Villa Bads Dolní Kalná

bazar.jpg

kdyz venku mrzne az prasti a snezi,my mame otevreno kazdy Patek a nedele od 12.00 do-16.00 hodin
Nejake novinky take mame!

Second hand

Tesime se na vas! Bazar Villa bads u mlyna v Dolni Kalne (okres Trutnov podél silnici 16)


N.B. Zoek op dit forum "clowntje" even op. Zij heeft camping en een bazaar met 2e-hands goederen
 
In Trutnov is de Bazaar een grote tweedehands/ kringloopwinkel die kunt vinden aan de Horska.
Dit is de weg vanaf het busstation naar de Kaufland.
Je gaat bij de Kaufland nog rechtdoor, over het spoor en na ongeveer 100 meter aan de linkerkant is de Bazaar.
 
Ik vind spullen die met de oorlog te maken hebben heel interessant. En oud gereedschap.
In de buurt van Zacler zou een winkeltje moeten zijn waar nog veel spulletjes uit de oorlog liggen, maar ik weet niet meer waar dat is. Ben jammer genoeg het adres zoekgeraakt. Als iemand dat weet, zou ik het graag vernemen.
 
Op de weg van Trutnov naar Hradec Kralove (weg nr. 37) zit een antiekzaak net na Nové Kocbere op de kruising met weg nr. 300. Vorig jaar hebben we er een emaille kinderbad gekocht voor € 12,=. Stond op marktplaats voor € 90,= te koop. Aanbod is er wisselend en de prijzen ook. Gedeeltelijk buiten en binnen. Hebben ook militaire spullen, muziekinstrumenten, meubels, borden, deuren, boerenkarren, glazen etc. etc. maar alles ligt een beetje door elkaar heen, je moet er echt tussen de spullen zoeken. Op Google maps kun je de winkel (oude boerderij) zien.
 
Bovenaan