Kralengroothandels gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik ben op zoek naar kralen groot handels in Tsjechië waar ik zelf groote aantalen kan in koopen

ik weet dat er in jablonec nad nissou een paar zitten zou ook graag willen weeten of je daar ook zo terecht kunt om kralen te koopen

mvg gerald
 
Wij hebben in Jablonec 2 zomers geleden een fabriekje bezocht waar ze de kralen zelf produceren en daar was ook een kleine winkel aan. Ik heb normaal het adres en ook een e-mailadres, maar ik zit momenteel op kot (op kamers zeggen ze in NL zeker?) en dat adres ligt natuurlijk thuis.
Morgen ga ik wel even naar huis en kan het dan altijd opzoeken als je wil.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Gerald als je de door mij aangereikte links bekijkt dan kan je zien dat ze ook een shop hebben!

Preciosa shop:
Preciosa
Podhorská 20
466 01 Jablonec nad Nisou

Beadworld:
Obchodní oddělení - Sales Department
Smetanova 19
466 01 Jablonec nad Nisou

Pearl Bohemica:
Obchodní oddělení
Palackého 7
466 01 Jablonec nad Nisou
 
Kralen

Wij hebben contacten met Beadworld, hebben nl. ons pand van hun gekocht, als er interesse bestaat, willen we wel proberen te bemiddelen.

Groet henk1948
 
kralen groothandel

wij zouden graag 25 en 26 maart naar tjechie af reizen om daar kralen te gaan koopen dan is voor ons de vraag of wij zo bij hun zouden kunnen koopen en terecht kunnen bij hun om tegen groot handels prijzen te koopen wij hebben er namelijk een bedrijfje in zou erg moooi zijn als u iets voor ons kan betekenen

mvg gerald
 
Kralen-groothandels

Gerald er zijn velen groteals welkleine kralenbedrijven in het Reuzengebergte.

Vraag bij het Informaci Center (soort VVV) in jablonec nad Nisou, de catalogus met Korallefabrieken/bedrijven aan en je hebt enige 10-tallen adressen waar onder zowel bedrijfjes en groothandel.

Wel zijn sinds 2 jaar een groot aantal bedrijven gestopt, overgegaan en/of samengegaan, daar de markt behoorlijk verpest is vanuit China en India, met zeer slecht kwaliteit. Maar daar kijkt de leek in de winkel niet naar. Die komen alleen maar om een paar kraaltjes.

Zelf koop ik al enige jaren in, bij diverse bedrijven alwaar ik ingeschreven sta. bekom steeds de nieuwe catalogussen met de nieuwste modekleuren en vormen.

Daarnaast koop ik in zowel Laucha Dld, Reichenbach Dld, Murano Italie en Tsjechië glasstaven in, daar ik deze gebruik voor mijn eigen handgedraaide kralen.

Zo lijkt me wel duidelijk genoeg dus waar je moet wezen.

En ja als je wilt scoren in de verkoop zulje er de eerste keren voor moeten rijden, als je groter groeit kun je ze laten verzenden nadat je ze gezien en besteld hebt via internet danwel via de toegestuurde catalogus of..... na bezoek aan diverse beurzen in Milaan Venetië of Parijs.

By the way voor metalen kralen,hangers etc. die kun je kopen in Griekenland en Spanje daar zitten die fabrikanten.

Groet en succes van de kralenmaker,

Herman

catalogus
 
Herman,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik brand ook zelf glaskralen op en Volcano, nu met Effetre van Moretti en soms Lauscha.
Ik ga deze zomer voor het eerst op vakantie naar Tsjechië (weet nog wel niet juist naar waar,maar zeker Praag). Zijn daar veel winkels te vinden waar je glasstaven kan kopen en is het daar voordeliger ? Alhoewel ik enkel prijzen ken van Italiaans glas. Ik weet dus niet hoe het zit met het Tsjechische.
Vermits jij ook zelf kralen maakt had ik graag geweten wat de verschillen/voordelen/nadelen van Tsjechisch glas zijn. Kan je het samen met Effetre verwerken ?
Groetjes Rita
 
Glasstaven uit Tsjechië

Hallo Creari,

je kunt Effetre glas en sommige Laucha glasstaven met elkaar verwerken. Ook kun je Ornela glasstaven (Tsjechië)met Effetre en Lauchaglasstaven verwerken.

Hiervoor moet je even kijken naar de tabellen van de leveranciers, wat zij beschrijven aan welke temperatuur de staven moeten voldoen het zogenaamde coiciënt.

Voor de staven moet je zeker niet naar Praag gaan om in te kopen, ga indien mogelijk naar de Ornelafabriek in Lucany nad Nisou gelegen tussen Tanvald en Jablonec nad Nisou.
Daar vindt je de fabriek van de Ornela glasstaven, vele honderden kleuren en spotgoedkoop dus veel goedkoper dan Praag, alle glasstaven en kralen etc. zijn in Praag veel te duur.

Ik combineer glasstaven van Ornela bij het maken van glaskralen met Morettiglas en met enkele Laucha glasstaven.

Ook de moeite waard is om vanuit Jablonec naar Reichenbach in de hoek van Duitsland te rijden, ligt vlakbij in de driehoek Gorlitz (poolse grens), Bautzen en Zittau Duits/Tsjechiëse grens.Ditglas (Reichenbach Glas) is niet te combineren met de Ornela glasstaven maar weer wel met die van Moretti/Effetre.

Hoop dat je hier iets mee kunt en i ndien gewenst, kan ik je adressen toe mailen, laat me maar weten of ik ze op je e-mailadres moet toezenden.

Ook wil ik zelf nog dit jaar naar Murano (eiland in Venetië) waar het Moretti/Effetre glas gemaakt wordt daarnaast ga ik dit jaar ook weer naar Tsjechië om een 2e cursus te volgen in glaskralen maken en glasfusing schalen, sculpturen etc. te maken.

Groet, :zwaai:Herman
 
glasstaven

Hallo

Ik vertrek morgen naar Tsjechie oa Praag natuurlijk. Ik het het al eerder gevraagd hier waar ik glasstaven zou kunnen kopen, maar de plaatsen waar de fabrieken liggen komen niet echt op onze weg. We gaan met vrienden dus kan ik niet alleen beslissen waar we rijden.
Dus nog de vraag zijn er ook in of in de omgeving van Praag winkels met glaskralenbenodigdheden ?
Ik heb hier juist op internet gezien dat de kleuren van Ornela prachtig zijn. Tot nu toe werk ik met effetre en lauscha.

Mvg Rita
 

Pelhřimov

Donateur
Misschien off topic, maar ik heb geen flauw idee wat jullie zoeken, dus kan iemand een foto plaatsen van glaskralen en/of staven of een korte uitleg geven?
 
Hallo
Ik maak dus zelf glaskralen om halssnoeren te maken en andere sieraden en daar heb je staafjes glas voor nodig. Ze zijn er in alle kleuren en ong. een meter lang en 6mm dik.
Kijk anders eens op google gewoon tsjechisch glas bij afbeeldingen intikken.
Bedankt voor je reaktie.
Mvg
 

Pelhřimov

Donateur
Rita, bedankt voor je antwoord. Nu weet ik eindelijk ook waar die leuke kettinkjes van gemaakt zijn die ik vorig jaar als souvenir op de Krim en in Kiev gekocht heb.

Jeanne
 
Zelezny Brod.

Ga naar de Glasschool in Zelezny Brod. Daar zitten heel veel leerlingen die zelf ook kralen en beestjes maken. Bij de lokale VVV zullen ze je alles vertellen. Ornella is inderdaad een aanbieder van dit soort staven, maar vele Tsjechische bedrijven kopen hun kleuren daar niet, maar in Duitsland. Kugler, Zimmermann, of Reichenbach. Zij bieden het zelfs soms goedkoper aan (met name Reichenbach) én bieden betere kwaliteit.....

Een zeer grote aanbieder van kralen vindt je daar op een steenworp afstand in Lisný.... bij Liglass. is fabrikant van kroonluchters en kralen. Ik heb hier thuis een paar monsterkaarten liggen. Mocht je ze willen bellen.... vraag naar dhr. Emil Silhan. Hij spreekt zelfs een beetje Nederlands. Doe hem de groeten.

Ik heb een tijdje met hetzelfde idee gespeeld daarmee te gaan handelen, maar al snel gezien dat tegen China niet op te boksen is. De Tsjechische kralen zijn vaak veel mooier en beter van kwaliteit, helaas echter geeft de gemiddelde Hollander liever goedkoop geld uit aan troep....

Ik wens je dus veel succes.
 
Hallo iedereen

Mijn reis zit erop. Het was een prachtige trip alleen waren ze er niet zo vriendelijk.
We zijn in de Jablonex glasfabriek geweest en daar zijn we wel echt goed ontvangen. De taal was wel meestal eer hindernis, maar bij de glasstaven was er een mevrouw die Duits sprak. Ik heb er meteen heel wat glasstaven aangeschaft.
Allemaal bedankt voor jullie hulp hier op het forum en naar Praag ga ik zeker nog eens terug.
Groetjes Rita
 
Vraag bij het Informaci Center (soort VVV) in jablonec nad Nisou, de catalogus met Korallefabrieken/bedrijven aan en je hebt enige 10-tallen adressen waar onder zowel bedrijfjes en groothandel. (Herman)

Is er iemand die deze catalogus heeft liggen en er niks meer mee doet. Ik zou het graag overnemen, we gaan in februari weer naar Tsjechie en de voorpret van online kralengroothandels (winkels) bezoeken vind ik al heerlijk. Ik maak dan al een keuze waar ik wel of niet heen wil gaan. :denk: Mogelijk staan er in de vvv-gids nog adressen die ik niet ken en die zeker de moeite waard zijn.

vriendelijke groet, Wilma
 
:wow: :wow: Paula, dank je wel voor deze link . Deze kende ik nog niet en wat veel diverse (web)winkels staan erop. Heerlijk, ik ben vele uurtjes zoet om alles te bekijken. Laat de lange winteravonden maar komen en dan in februarie een dikke stapel kronen mee om de geselecteerde winkels te bezoeken.:yess:
groetjes Wilma
 
Glaskralen groothandels

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van het lezen van dit forum onderwerp, heb ik een vraag. Ik ben student mode vormgeving, voor mijn eindexamen collectie wil ik glaskralen gebruiken en daarom ben ik nu op zoek naar een adres waar ik een grote hoeveelheid kralen kan kopen. Denk aan +/- 15 kilo kogelronde glaskralen doorzichtig naturel/licht blauw. Ik heb al gekeken via de links die onder dit onderwerp staan maar heb nog niet kunnen vinden wat ik zoek, wie kan mij tips geven/ helpen?
Is het mogelijk om bij zo'n fabriek zo'n groot aantal op te kopen en direct mee te nemen?
 
Bovenaan