Sterke drank Krakonosova Bylinná

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie kent dit drankje ? Ik heb toen ik in juni 4 dagen in het Reuzengebergte verbleef, één klein flesje van dit spul meegenomen....

49_2.jpg

Het flesje is inmiddels leeg, ik heb dit drankje ook nergens anders in Tsjechië gezien....
Kan iemand me vertellen wat het precies is en of het inderdaad alleen in het Reuzengebergte te koop is ??

Mijn Tsjechisch is zo beperkt dat ik uit het etiket alleen kan opmaken dat er 35% alcohol in zit en dat de inhoud (Obsah) 0,2 liter was. :ahum:
 
Volgens mij wel eens in een klein winkeltje in Trutnov of Upice gezien. Ik probeer het te onthouden t/m de kerstvak.
Omdat Krakonos er op staat vermoed ik dat het idd alleen in Krkonose e.o. te krijgen is
 
Het is inderdaad een kruidendrankje ja... het is iets "zachter" dan Becher.... En als je het drinkt krijg je het er goed warm van.....
Maar welke kruiden zitten er in ???

Ik heb het in een supermarktje in Spinderluv gekocht voor 69 kronen...
 
Wij kennen het omdat het geschonken (en ook verkocht) wordt in het museumpje in Poniklá. Het is een licht zoet kruidenbittertje en zal met Kerstmis de kruiden opschrijven, die er in zitten.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krakonosova bylinna has its own composition from nineteen chosen herbs from meadows of Krkonose mountains. It has its own inimitable taste with delicious sweetness and intensity. The advantage of this liqueur is its fineness. That's why it is so popular in mixed drinks.

Rübezahls Kräuterlikör ist eine eingene Kombination von Mazerat, Branntwein, neunzehn ausgewählten Heilkräutern und Gewürzen von den reinen Riesengebirgs-Wiesen. Es ist eine Harmonie von einzigartigem Geschmack und Aroma. Er enthält Süssigkeit, Schmackhaftigkeit und Kraft. Die Feinheit des Produktes ist ein grosser Vorteil. Er ist beliebt bei Mischgetränken.

Krakonošova bylinná je vlastní sestava z macerátu a destilátu devatenácti vybraných bylin i z krkonošských luk a koření jižní provenience. Je harmonií nenapodobitelných chutí a má v sobě sladkost, lahodnost a sílu. Jemnost výrobku je velkou předností a je oblíben pro míchané nápoje.
Rozměry (š*v*h): x15x mm
Váha: 350 g
Objem: 0,2 l

Cena: 88.00 Kč včetně DPH (19%)

Zo kan je het op internet kopen, is een ietsje duurder.
food-smiley-006.gif


49_1.jpg
 
Daar heb je wel gelijk in.... Oke, vraag 2... wie gaat er binnenkort naar het reuzengebergte en kan een fles voor me meenemen (ze zijn er ook in 0,7l flessen ! :))
Ik weet dat je ze ook via internet kan kopen, maar voor het geld dat je dan moet betalen voor het verzenden heb je 3 flessen ! beetje zonde dus ! :)

Freddy2005 schreef:
Zo kan je het op internet kopen, is een ietsje duurder.
Dat had ik ook al gezien, maar heb je al gekeken wat je kwijt bent aan verzendkosten ??? Dan is het niet iets duurder meer, maar betaal je voor een fles van 0,7 liter net zo veel als in Tsjechië voor 3 van die flessen....
 

Freddy2005

† In Memoriam
Arno schreef:
Ik weet dat je ze ook via internet kan kopen, maar voor het geld dat je dan moet betalen voor het verzenden heb je 3 flessen ! beetje zonde dus ! :)
Arno schreef:
Dat had ik ook al gezien, maar heb je al gekeken wat je kwijt bent aan verzendkosten ??? Dan is het niet iets duurder meer, maar betaal je voor een fles van 0,7 liter net zo veel als in Tsjechië voor 3 van die flessen....

Arno, nog niet helemaal wakker:D , dit stond reeds in het berichtje erboven !:oeps:
Of is dit een ultieme oproep om een "leverancier" te vinden ?:fluit:
 
Inmiddels is mijn voorraad weer bijgevuld en is de eerste fles alweer bijna leeg...

Het is me opgevallen dat dit drankje niet te krijgen is in de supermarkt/hypermarché, maar alleen in toeristische winkeltjes in de dorpjes in het reuzengebergte....
Heb ze gezien in Spind., Vrchlabi, Pec pod en Laske Lazne....
 

Bijlagen

  • PICT2436.JPG
    PICT2436.JPG
    48,5 KB · Bekeken: 7
Bovenaan