Kraanvogels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn eerdere melding over de spontaan langskomende Wielewaal kan ik hier niet meer terugvinden.:confused:
Misschien in een ander topic geplaatst......

Maar.....
Afgelopen week reden we even naar České Budějovice en ontdekten daar een vlucht van overvliegende kraanvogels.

Leuk! Ik had geen idee dat die mooie vogels daar ook in die streek hun, al dan niet tijdelijke verblijf, daar hadden.

Natuurlijk even geGoogled en wat blijkt: http://www.cso.cz/index.php?ID=2422

Ik was kennelijk niet de eerste, en zeker niet de enige die dit opviel.

Fascinerend land!:top:

Erratum:
Mijn Wielewaalverhaal is terechtgekomen in het topic

Topic in 'Nieuws & Actualiteiten' gestart door zapalky, vrijdag om 19:27 uur.
Kennelijk zelf fout gedaan:slik:
 
Mooi!! Dank je wel.
Zoals je zult begrijpen kreeg ik niet de gelegenheid om deze vogels te fotograferen met 80km / uur;) met de handen aan mijn stuur.
Maar het blijft fascinerend deze centraal europeese lokatie.
Ik ga daar maar eens een lijstje van opstellen. Een lijstje van alle beestjes; groot & klein, die we hier hebben aangetroffen.
 
Watje! :kwaad::stout:
Internet staat tegenwoordig vol met mensen die met 80km/u even vlug een selfie maken en dan staan die vogels er op de achtergrond messcherp op hoor! :deuk:
........
In een reeks eerdere berichten, heb ik op dit forum melding gemaakt van het rijgedrag van de Tsjechen. Daar doe ik niets aan af, sterker nog: het is bijna rampzalig geworden. Nooit gedacht dat ik op 80km weggetjes door geblondeerde meisjes in hun lease auto met een zakelijke "drift" bijna van de weg wordt afgedrukt om vervolgens met zn allen voor de spoorwegovergang in de rij staan:wow:
Suïcidaal volk!:bloos2: van een bepaalde leeftijd.
: zelf heb ik ook wel verhalen over een opgevoerde Berini M21:) uit mijn jeugd. Het "Kopje van Bloemendaal" was de ultime kracht-test. Als je die niet haalde, dan was je een looser.
Dat is nu precies het gedrag van de huidige "mobiele" Tsjechen: Het kan hard, dus we gaan hard;)

Het komt wel goed!!

:bloem:
Maar volgens mij, ging het hier over kraanvogels!:deuk:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan