Kostenbesparing CV Thermostaat

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kostenbesparing CV Thermostaat

Ik heb in Tsjechië een huis en dat is verwarmt, met electrische CV installatie, zoals je weet kost dat tegenwoordig wel wat, mede ook omdat het huis groot is.
Als er gasten in mijn huis zijn die gaan niet bezuinigen op de energie,
wat ik mij afvraag zijn er ook kostenbesparende thermostaten die bij afwezigheid uitschakelen, en als je slaap dat de thermostaat ook uitschakelt.?????

Wie heeft er meer ervaring mee!!!!! Ben erg benieuwt hoe een andere het oplost

Arie CZ
 
Waarschijnlijk weet je zelf wat ´normaal´ gemiddeld verbruik per week is. Dat aantal Kwh geef je gratis ( of verreken je in de huurprijs ). Verbruik boven dat gemiddelde ga je verrekenen met de eventuele borg.
 
Ik heb hier in Duitsland bij de bouwmarkten en de Lidl digitale klokradiatorkranen gezien. Die kun je programmeren op tijd en temperatuur, als je die op de radiatoren monteert kun je dat per radiator instellen.
 
heb in het najaar 2011 een huisje gehuurd van landal en daar zat ook een sensorthermostaat in. De ervaring die ik er mee op heb gedaan, hjeeft mij doen besluiten om geen thermostaat te nemen met een sensor.
Als je gewoon lekker tegen elkaar aan kroop op de bank om een film te gaan kijken, werd het snel koud in de kamer.En om elk uur een rondje te gaan lopen in de kamper is misschien wel goed voor je conditie, maar niet voor je humeur.
Ik weet echter niet welk merk men daar gebruikte, en of dat voor elke sensor geld, maar voor mij hoeft zo'n energiebesparing niet, als het niet comfortabel is
 
Onthoud wel, vooral in de winter, dat ook als je niet in je huis bent, de CV tussen de 13-14 graden vasthoudt. Niet helemaal uitzetten dus! De kosten, die je maakt door helemaal niet te verwarmen, komen je anders geheid tegemoet. Vochtige muren -> schimmels -> sanering en schilderwerk...

Is maar een tipje...

Bij elke bouwmarkt kan je een programeerbare theromstaat kopen. Ze zijn er van Honeywell, Elro en nog veel meer merken. Deze kan je in een cyclus van 7 dagen per dag programeren, meestal 4 schakelmomenten per dag. Ik heb dan ingesteld: Nacht 17gr, ochtend 20 gr, avond 19 gr. In de weekend de hele dag 19 gr.
Deze kan je dan vaak ook in afwezig stand zetten, die staat bij mij dus op 14 graden om het huis tegen schade te beschermen...
 
Ik heb nu bij afwezigheid de temperatuur op 7 graden staan, en ik heb geen problemen met vochtige muren.
Dus dat is bij mij wel OK

En een Thermostaat die ik vooraf moet instellen werk bij mij niet omdat ik niet weet vooraf wanneer ik er ben, of mijn gasten.

Als ik er zelf ben is dat geen probleem maar het is wel een probleem als er gasten zijn.
Er zijn gasten die bij aankomst de temperatuur op 22 graden zetten en dat hun gehele vakantie, dat wil ik onder breken, zoals al eerder beschreven is met een beweging sensor, die na 3 uur automatie uitschakelt.
Arie cz

 
Wij hebben een draadloze thermostaat van Tsjechische makelij.
De BPT21 van Elektrobock

Zat alleen een cz handleiding bij maar na een mailtje kregen we binnen 24 uur de Engelse versie als PDF toegestuurd.

Zitten diverse erg handige mogelijkheden op dit ding.
Als je meer wilt weten: Zie PDF.
 

Bijlagen

  • bpt21_enA4.pdf
    231,1 KB · Bekeken: 16
Ik heb een Thermostaat gevonden, de naam is slimme thermostaat, de kosten zijn 145 euro.
Hier wat gegevens wat de Thermostaat allemaal kan, en de link.

Slimme thermostaat kleur Wit
Artikel is op voorraad

In showroom aanwezig
Leverbaar binnen termijn
Op voorraad

Onze prijs
€ 145,00
€ 178,50
Normaal
Levertijd 1 tot 3 werkdagen

Er valt veel geld te besparen met een goede kamerthermostaat. Hoe vaak vergeet u niet de thermostaat lager te zetten als u de deur uitgaat of wanneer u gaat slapen?
Zelfs met een normale klokthermostaat is het lastig de behoefte aan verwarming af te stemmen op uw leefgedrag, omdat uw schema en dat van uw gezin soms per dag verschilt.
Met de Slimme Thermostaat kunt u door de unieke aanwezigheidsdetectie tot 26% op uw energierekening besparen. Deze thermostaat volgt uw leefpatroon zonder lastige bediening en schakelt automatisch naar een lagere temperatuur als u er niet bent!

Zie http://www.comfortwereld.nl/Artikel/Slimme_Thermostaat_wit

Arie cz
 

Vodnik

† In Memoriam
ik heb de link bekeken, zoveel onzinnige non-informatie heb ik zelden bij elkaar gezien, totaal geen informatie over hoe die thermostaat dan wel werkt! Maar ja, veel poe-ha is nodig om de prijs van 145 euro nog een beetje waar te maken!
 
En staat er ook bij hoe je hem aansluit op de ketel, want daar zit vaak de truc in.
Je hebt een speciale aansluiting nodig die niet alle cv ketels hebben.
In ieder geval moeten er 3 draden aanwezig zijn.

Ik heb het voor mijn huis in NL onderzocht en het ging niet.
Ik heb wel 3 draden maar niet de juiste cv ketel.
Het kan verkeren.
 
Bovenaan