Kopen via huizenveiling

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Was er een keertje bij, best interessant:
Appartement in Praha 1, 80 m2, 3e verdiep. Het verkocht voor 5,9 miljoen.
Niet slecht, alleen weet je niets over de binnenkant: raam naar straatkant of vnitroblok? Staat van het appartement?
Geen idee...

Ze zeggen dat er vaak goed wordt getaxeerd, maar 't is wel belangrijk om te weten wat je koopt inderdaad, maar dat geldt met alles wat je koopt, zeker als je een (paar) miljoen moet ophoesten...

Veel over drazby kun je op de Tsjechische Expats site vinden, of googlen naar "drazby nemovitosti", geeft ook een hoop...
 

kuurgast

Donateur
Obrazek.ashx

České dráhy / Tsjechische Spoorwegen hebben een prachtige bouwval in Kralupy nad Vltavou staan.
Staat wel een prijs bij maar wordt zover ik het begrijp geveild.
 
Ja ja, dat zijn alemaal erg nuttige adviezen maar het is ook wel belangrijk om te informeeren wat er alemaal zo in de omgeving van het betreffende pand gaande is... bij ons in de buurt werd onlangs ook een schatig pandje geveild. Jij snap niet hoezo! Sprookjesachtige ligging,bouwtoestand redelijk! Maar achter de struikenrij op een afstand van niet eens 50 meter worden al jaaren lang vanaf einde mei tot in september om de 14 daagen of 3 weeken rockkoncerten in de open lucht gegeven . Het is niet aleen die herrie maar ook wildplassers en zo.Dus daarom was dat huis niet normaal via maakelaars verkoopbaar en de erven al maar daarover onroerendgoedbelasting moeten betaalen....nu heeft het een maakelaarskantoor in zijn aanbieding voor de 3dubbele prijs als dat hij het op de veiling gekocht heeft....
 
Zou slopen zonde vinden, maar laten we dan wel voorop stellen dat ik geen ervaring heb met hoeveel tijd/moeite zo'n renovatie kost...

In Tsjechië heb je altijd wel wildplassers. Als het de mensen niet zijn, zijn het de honden/katten wel, maar als je niet zo'n rockliefhebber bent, is het misschien niet aan te raden...
Zag ook een huis in leuk dorpje Horomerice: 180 m2 met een goede tuin voor een leuk prijsje, bleek het op de aanvliegroute van de vliegtuigen te zitten. Uhm, nee dank je, ook niet met geluidsisolerende ramen...
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik ken Horomerice, geluisoverlast van airport valt wel mee, maar als de straks de rondweg klaar is komt er wel nog een stukje geluidsdruk bij en dat kan dan net teveel worden. Overigens wonen er veel buitenlanders in H., er is ook een internationale (of amerikaanse?) school.
 
Klopt, tis in principe wel te doen. Ik denk meer van dat ik int platteland zit voor mijn rust, anders kan ik net zo goed in de stad blijven... Ze hadden wel wat nieuwbouw huizen daar, beetje van de aanvliegroute af...
 
Bovenaan