KLM

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Je kunt iedere dag 1 keer per dag vliegen met KLM. Dit is de enige vlucht direct naar Amsterdam of Praag. Als je ná de datum van de noodtoestand uit Tsjechië bent vertrokken, kom je het land pas weer in wanneer deze is opgeheven. Ben je voor die tijd uit Tsjechië vertrokken, dan moet je eerst twee weken in quarantaine voor je naar huis mag. Dit geldt voor iedereen met een (tijdelijke) verblijfsvergunning, die zonder aantoonbare uitzondering het land in wil.
 
Ik ga volgende week terug naar Tsjechië. Omdat ik niet 14 dagen in quarantaine wil (dit omdat ik alleen woon en dus zelf mijn boodschappen moet regelen), laat ik voor een schoftig bedrag van 179 euro een coronatest doen.

Je kunt alleen vliegen met de KLM. Er gaat 1 vlucht per dag van en naar Praag.

Ga niet ergens anders boeken, ook niet op toekomstige datums. Andere maatschappijen hebben geen enkel benul wanneer ze weer mogen vliegen en je zult binnen de kortste keren een annuleringsbericht ontvangen. Vervolgens kan het wel 4 maanden duren voor je je geld terugkrijgt of ze proberen je een voucher in je mik te duwen.

Dus als je per se wilt/moet vliegen, neem dan de 9.10 uur vlucht uit Amsterdam of de 14.35 uur vlucht van Praag naar Amsterdam. Dat zijn de enige zekere vluchten, iedere dag.

Mocht je in Nederland een test willen doen voor de reis en je hebt daar geen huisarts, bel dan met
KLM Health Services: +31206491407.

Succes allemaal.
 
Bovenaan