Kleinschalige campings

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,

Kijk eens op http://www.camping-tsjechie.nl/voorpagina.html

Dit is een kleine camping in de Sumava (Boheems Woud, in de buurt van Klatovy). Het is hier heerlijk rustig, prachtige omgeving om te wandelen. Op de camping zijn diverse wandelroutes en auto-routes (en gecombineerde) gratis te lenen. Voorzieningen zijn prima in orde. Sanitair is eenvoudig, maar alles werkt en is schoon. Waterpunten verspreid over de camping. Kleine bar waar een drankje te koop is (maar geen herrie ofzo).

Foto's die ik daar gemaakt heb: http://www.zirafa.nl/zomer2006/

Groetjes, Jos
 
kleine camping met kinderen

Wij zijn dit jaar van plan om (weer) naar Tsjechië te gaan.
Wie heeft er tips voor leuke, kleine campings. We zijn zelf in het bezit van de groene vakantiegids.
We zijn op zoek naar een kleine camping, geschikt voor kleine kinderen, in een niet te toeristisch gebied waar de natuur wel mooi is, liefst wat ruig bergachtig.

Wie heeft een goede tip?
 
Rustieke campings

Bestaat er een lijst of een boek met "rustieke campings" in CZ ? (naar analogie met het ANWB boek rustieke campings in Frankrijk)

Vroeger gingen wij zeer regelmatig camperen. Zo'n 15 jaar geleden zijn we ook in Tjechië en in Slovakije geweest.

Sinds onze kinderen (intussen 6 en 7 jaar) er "klaar" voor zijn, hebben we die draad weer opgenomen.
Zo zijn we de laatste 3 vakanties gaan kamperen in Frankrijk.

Wij houden niet van grote, drukke campings. Wij verkiezen eerder kleinschalige campings. Maximum een 40-tal plaatsen.
Eigenlijk is het ideaal voor ons een plek ergens midden in de natuur, met een nette sanitiare blok, en als het ff kan in de buurt van een rivier of meertje.

Door de fijne herinneringen aan zowel Tjechië als Slovakije en ook door het enthousiasme van een nerderlandse collega die zijn laatste 2 vakanties er doorbracht, overwegen we er in juli 2008 terug naar toe te trekken.

Vandaar de zoektocht naar "rustieke campings".

Alle tips in dit verband zijn welkom.

O ja, we zouden 1 week doorbrengen in Tsjechië (Reuzengebergte) en 1 week in Slovakije (Tatra)
 
Hallo Kruimel,
We hebben 3 jaar geleden in jetrichovice(staat in autoatlas van CZ op blz 7) dit is het Ertsgebergte en ligt schuin boven Ceska Kamenice, bij Hrensko de grens over. Het is prachtig daar de camping ligt aan een stroompje en de natuur is geweldig daar er ligt ook een natuurpark daar in de buurt. groet Jan
 
Helaas niet echt gevonden wat wij zochten en toch maar weer naar Frankrijk op vakantie gegaan.

Misschien een nieuwe poging tegen volgend jaar.
Dus alle tips over kleine natuurcampings in een toeristisch aantrekkelijk gebied in CZ zijn nog steeds welkom.
 
Hoi Christiaan, bedoel je dat je eerst in boeken, folders en het forum zoekt naar een camping en dit beslissend is voor waar je naar toe gaat?

Zo mis je de mooiste en de meest rustieke campings.
Die staan heel vaak juist nergens beschreven.
Het is een kwestie van goed kijken en zoeken in het land zelf.
 
Loura,

Toen we nog geen kinderen hadden en met z'n tweetjes in een klein koepeltentje sliepen, vertrokken we inderdaadd zonder enige voorkennis van campings. Nu met de kinderen is het toch een hele bedoeling als je zou moeten verhuizen omdat de camping je niet aanstaat of erger nog, dat je niet direct ergens terecht kan.
Daarom wil ik toch van tevoren weten waar ik ga terecht komen en zal ook reserveren indien nodig. En ja ik hecht nogal belang aan de camping. Die moet eigenlijk zo simpel mogelijk zijn en bestaan uit zoveel mogelijk natuur en een nette sanitaire blok, niets meer niets minder! Pluspunten zijn de nabijheid van een riviertje en de mogelijkheid tot vuurtje stoken.

Omdat ik niet direct iets naar m'n zin vond in Tsjechië maar toevallig wel in Frankrkijk, is dat ook weer geworden.
 
Was het ook zoals je het wilde hebben? Dan heb je geboft! Want vaak kan het nog lelijk tegenvallen.

Maar met kinderen en tenten is het inderdaad veel lastiger.
Mijn dochter is met haar gezin (3 kinderen) en een tent in Frankrijk geweest. Haar man wilde (een beetje boos) op een zeker moment alles inpakken en naar Tsjechië rijden, juist omdat zij in Frankrijk niet vonden wat ze zochten.
Achteraf hebben ze het gelukkig toch fijn gehad en jullie dus ook begrijp ik.
 
De laatste 3 jaren steeds in Frankrijk gaan camperen. Daarvoor 3 jaar een huisje gehuurd via "Gites de France". Nog nooit ontgoocheld geweest, integendeel, steeds aangenaam verrast. Vergt meestal wel wat opzoek werk, maar dat hoort er nu eenmaal bij, da's zelfs een deel van de pret.

Dit jaar was absoluut de max, helemaal zoals ik het me had voorgesteld.

Ik heb er ook mee leren leven dat de kans groot is dat ik bij nederlanders terecht kom. Jullie nederlanders zijn echte wel kampeerders en een beperkte groep daarvan houdt ervan te kamperen op de manier zoals wij dat wensen.
 
Ook met kinderen (wij hebben twee meiden) na een keer reserveren nooit meer gedaan, en nooit verkeerd terecht gekomen... Op tijd gaan zoeken (vanaf ongeveer 14.00 uur) zodat je de tijd hebt om naar een volgende camping door te rijden mocht de eerste die je tegenkomt niet bevallen.
Dat geldt voor Frankrijk net zo goed als voor Tsjechië trouwens.
 
Ik ben het met je eens Peter, maar wij trachten toch altijd in één ruk te rijden indien mogelijk. Dus wij vertrekken altijd zéér vroeg (3.30u) om ten laatste rond 17-18 h toe te komen. Als je dan nog moet beginnen zoeken ...
 
Tja, wij hebben vakantie, dus rijden hier om 09.30 ongeveer weg en zoeken dan halverwege Duitsland een eerste overnachtingscamping.

Toen de meiden kleiner waren, en we niet hele dagen in de auto wilden zitten, reden we om 23.00 weg, wij rijden allebei ombeurten, en hebben dan de volgende ochtend ruim de tijd om een camping te zoeken. Dat kan alleen als je overdag kan slapen (tevoren) en gewend bent af en toe een nacht door te halen, door verleden in de zorg weet ik hoe dat werkt, dat scheelt.
 
HELP!!!!
Ik ben op zoek naar een goedkope camping in tsjechie!
We zijn echte kampeerders met een grote tent en 2 kids 6 en 2 jaar
en zoeken een goedkope camping aan een meer of ander water!
We willen juist geen mega camping met animatie en al dat gedoe! Wij vermaken ons zelf wel als we maar even ergens een duik kunnen nemen!
Ben al heel de dag op zoek op het net maar kom alleen maar grote campings tegen! We hebben ook helemaal geen ervaringen met tsjechie altijd alleen naar italie geweest.
Wie heeft er goede tips!!!!!
 
Bovenaan