In Tsjechië is de kleine fabrikant MW Motors gevestigd, een bedrijf dat onlangs zijn eerste elektrische auto uit de doeken heeft gedaan.
De eerste inzending van MW Motors is Luka EV gedoopt, een volledig elektrische auto die de vorm heeft aangenomen van een klassiek ogende coupé waar aan de voorzijde enige BMW-invloeden van weleer in waar te nemen zijn.
De Luka EV beschikt over 4 elektromotoren die stuk voor stuk een plek hebben gekregen in de wielen. Het totaalvermogen ligt op een bescheiden 68 pk. Het accupakket heeft een capaciteit van 21,9 kWh en daarmee moet de Luka EV een actieradius van 300 kilometer kunnen halen. In 9,6 tellen sprint de 815 kilo wegende en 4 meter lange coupé naar een snelheie van 100 km/h. De topsnelheid ligt op 146 km/h. Een vanafprijs heeft MW Motors nog niet vrijgegeven, maar wel meldt de fabrikant dat de auto klaar is om in productie te gaan.
De Luka EV is niet de enige auto die MW Motors in zijn portfolio heeft. Zo geeft de Tsjechische fabrikant spoedig meer informatie vrij van de Exodia, een voor de circuits bestemde spartaanse tweezits scheurneus met een 255 pk sterke benzinemotor aan boord. De Exodia (foto 7) maakt overigens gebruik van dezelfde stuurinrichting en dezelfde ophanging als de Luka EV.
Bron: autoweek.nl
De auto is wat mij betreft een echte meidenmagneet, zie:
De eerste inzending van MW Motors is Luka EV gedoopt, een volledig elektrische auto die de vorm heeft aangenomen van een klassiek ogende coupé waar aan de voorzijde enige BMW-invloeden van weleer in waar te nemen zijn.
De Luka EV beschikt over 4 elektromotoren die stuk voor stuk een plek hebben gekregen in de wielen. Het totaalvermogen ligt op een bescheiden 68 pk. Het accupakket heeft een capaciteit van 21,9 kWh en daarmee moet de Luka EV een actieradius van 300 kilometer kunnen halen. In 9,6 tellen sprint de 815 kilo wegende en 4 meter lange coupé naar een snelheie van 100 km/h. De topsnelheid ligt op 146 km/h. Een vanafprijs heeft MW Motors nog niet vrijgegeven, maar wel meldt de fabrikant dat de auto klaar is om in productie te gaan.
De Luka EV is niet de enige auto die MW Motors in zijn portfolio heeft. Zo geeft de Tsjechische fabrikant spoedig meer informatie vrij van de Exodia, een voor de circuits bestemde spartaanse tweezits scheurneus met een 255 pk sterke benzinemotor aan boord. De Exodia (foto 7) maakt overigens gebruik van dezelfde stuurinrichting en dezelfde ophanging als de Luka EV.
Bron: autoweek.nl
De auto is wat mij betreft een echte meidenmagneet, zie: