Film Kinderfilm "Kuky se vraci"

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechische poppen stelen de show in Kuky Returns

Het is behelpen met het vertaalprogramma van Google, maar als ik, Seppe, het allemaal goed begrijp is Kuky se vrací (Kuky Returns) de nieuwste prent van de Tsjechische filmmaker Jan Svêrák.

Het verhaal gaat over Kuky, de knuffelbeer van de zesjarige Ondra. Maar de jongen heeft astma en om gezondheidsredenen moet hij tegen zijn zin afscheid nemen van zijn pluchen vriend. De moeder van Ondra gooit Kuky bij het afval en dat is voor de kleine teddybeer het begin van een magisch avontuur.

Behalve de auteur van het verhaal is Jan Svêrák ook nog eens producent en regisseur van dit sprookje. Hij besteedde erg veel aandacht aan de schaal en de invloed van de natuur. Echte boomwortels, bladeren, veren, mos, gras, aarde en levende eekhoorns, vogels en insecten ontbreken dan ook niet in deze aparte microkosmos. Omdat er in de film zowel maïsvelden als rivieren en besneeuwde landschappen worden gebruikt, was de crew vaak op reis om op verschillende locaties op te nemen. Alles moest en zou zo realistisch mogelijk zijn. Met een beetje neppe poedersneeuw namen de makers geen genoegen.

De film werd gemaakt met poppen (zoals The Muppets) waarbij de draadjes achteraf werden weggewerkt met de computer, een proces dat behoorlijk wat tijd in beslag nam. Zeker wanneer er soms dertig verschillende marionetten tegelijk in beeld kwamen. Maar zoals je in de trailer kunt zien, is het resultaat wel iets om trots op te zijn. De personages zien er erg knap uit en het zijn de kleine details uit de natuur die de film helemaal af maken.

Of en wanneer Kuky Returns in de Nederlandse en Belgische bioscopen verschijnt, is op dit moment helaas niet bekend.

Meer informatie vind je op de (Tsjechische) website www.kukysevraci.cz.

animatie.blog.nl/seppe

Bekijk de trailer op youtube/kuky se vrací

ceskenoviny.cz

1268902275_kuky1.jpg
 
Hey allemaal,

Ik heb laatst de film Kuky se vrací ontdekt en ik vind de film helemaal geweldig. Al eerder was ik helemaal verliefd geworden op Na Půde.
kuky_se_vraci_DVD_predek.jpg


Ik vroeg me af of meer mensen deze film kennen? Al heb ik begrepen dat het een verfilming is van een (kinder)boek.

De film gaat over het knuffeltje Kuky. Zn baasje Ondra moet van zn moeder Kuky wegdoen omdat hij stuk is. Dan belandt Kuky op de vuilnisbelt en vervolgens in het bos, waar hij in een hele nieuwe wereld terrecht komt. Hij raakt bevriend met de kapitein van het 'dorpje' en die helpt hem uiteindelijk naar huis te komen. Maar dat is nog niet zo makkelijk als Anůška de plaats van de kapitein wilt innemen en ook achter Kuky aanzit.

De film kwam 19 mei (2010) uit en van wat ik begrepen heb is de DVD net uit, ergens in november.

een paar fotos:
551029_kuky-se-vraci.jpg


JAZ31d462_4.jpg


kuky_1.jpg


kuky_5.jpg


X-20100517115733343.jpg



Officiele website: http://www.kukysevraci.cz/
 

Ad Verschoor

Donateur
Nederlandse première Kuky se vrací

kuky.jpg


De Tsjechische kinderfilm Kuky se vrací (Kooky) van Jan Svěrák (bekend van o.a. Kolja) gaat op 12 februari in enkele Nederlandse bioscopen in première.

Ondra heeft astma en wordt gedwongen om zijn stoffige lievelingsknuffel Kooky weg te gooien. Kooky belandt op een enorme vuilnisbelt, komt plotseling tot leven en rent van schrik een mysterieus bos in. Daar ontmoet Kooky de behulpzame boswachter Hergot, maar ook de gemene Anushka. Kooky beleeft de meest fantastische avonturen op zijn weg terug naar huis.

Kuky se vrací (Tsjechië 2010)
Regie: Jan Svěrák
Met o.a.: Zdeněk Svěrák, Ondřej Svěrák en Oldřich Kaiser
Duur: 95 minuten
Nederlands gesproken

Kijk hier voor een actueel overzicht van de plaatsen en tijden waar Kooky draait.
 
Bovenaan