Kinderachtige bekeuring in Slowakije

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vanmiddag reed ik samen met een collega,na een klus in Hongarije, naar Slowakije..
We namen een vrij nieuwe grenspost bij Bratislava (Petrzelka)
Ik zei nog tegen m'n collega dat we nog wel bij het eerste tankstation nog even een vignet moesten kopen..

Dat mocht niet meer baten: na de eerste bocht (ongeveer 200 meter van de grens, en 100 meter voor het tankstation) stond er opeens een politiecontrole!
We moesten aan de kant gaan staan, en omdat we geen vignet hadden 1500 Slowaakse kronen betalen!

Wij natuurlijk in discussie dat we nog helemaal geen mogelijkheden hadden om dat ding te kopen, en dat we hem wilden aanschaffen bij het tankstation wat 100 meter voor ons lag!

Geen discussie mogelijk!

Na de agenten eropgewezen te hebben dat ze zelf ook geen vignet hadden, werd de boete opeens teruggebracht naar 1000 SKronen.

We hadden dus geen contant slowaaks geld bij ons; en we moesten maar gaan wisselen bij het tankstation..
Daar werd ik ook (achteraf) behoorlijk opgelicht met de koers (1000 tsjechische voor 1050 slowaakse kronen)

Omdat we nogal moe waren van onze reis hebben we de agent maar 1000 kronen betaald, en van hem een een of ander lullig recuutje gehad voor de boekhouding.

Nu zitten we in Liberec ons slap te lachen dat we dubbel bedonderd zijn achter een glas Pivo!
grin.gif
 
D

Deleted member 495

Guest
Ja dat is spijtig. Die koers is inderdaad heel slecht. Had minstens 1200-1250 SK moeten zijn. Overigens inzake het tolvignet, zaten jullie al op de autobahn ?
 
Ralph, als ik een bekeuring krijg omdat ik 5 kilometer te hard rij, dan is het huis te klein!
smiley29.gif

En nu lees ik hier dat jij een bekeuring hebt gehad???
 
Ja, robert we zaten dus al op de snelweg; deze is gelijk na het passeren van de grens 4-baans..
Dr stond bij de grens inderdaad een houten hutje waar je een vignet had kunnen kopen. Maar daar kan je meestal niet met creditcard terecht; en betaal je in andere valuta vaak veel te veel.
Ook stond er nergens bij de grens, een bord met daarop dat je hier een vignet nodig had.
Die klojo nam gelijk mn paspoort inbeslag, en zou hem pas terugkrijgen als ik betaalde..


Ennuh, Martina... deze bekeuring was een stuk minder duur dan die laatste van jou!
grin.gif
 
Bovenaan