Kimberly spreekt...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoj!

Mijn naam is Kimberly. Ik ben 17 jaartjes en woon sinds december 2007 in Praag.
Ik ben hier komen wonen omdat mijn vader hier woonde. Ik heb altijd graag buiten Nederland willen wonen en dit leek me wel een kans. Het eerste halfjaar heb ik gewerkt voor een klantenservice (afdeling Nederland, Belgie en Engeland/Ierland). Nu ga ik vanuit Tsjechie mijn Nederlandse VWO afmaken (examenjaar).

Praag vind ik een schitterende stad om te wonen. Via dit forum wil ik graag wat meer mensen leren kennen.
Mijn Tsjechisch is nog waardeloos, ik hoop dit z.s.m. wat bij te kunnen spijkeren, maar heb tot nog toe de tijd ervoor niet gehad.

Vragen? Graag zelfs, vind het leuk ze te beantwoorden :fluit:
 

char

† In Memoriam
Hallo Kimberly!!!...

Wat leuk om je hier te mogen ontmoeten, op dit Forum.
Je kunt hier van alles vinden, maar ook even je "ei " kwijt als je dat zou willen.

Dus vragen van jou, of verhalen door jou geschreven...Het kan allemaal!

Lees en leef je uit!!..

Char.

Ps. die avatar, dat ben ik niet zelf hoor!.. dat is mijn broer Dirk.
 
hoi kimberly, wat leuk voor je dat je in praag woont, en waar ga je je vwo diploma afmaken, thuis of op een internationaale school ofzo. hopelijk leer je de taal goed en kan je na je vwo diploma naar een school in praag toe. ik heb als wens om 1 jaar te gaan studeren in tsjechie, maar heb geen idee of ik er iets van zal gaan begrijpen, want ben de taal niet machtig, maar dat zie ik dan nog wel ooit.
groetjes anouk
 
Het wonen in Praag bevalt prima. Vind het een enorm mooie stad en het OV is steengoed als je het mij vraagt.

Mijn VWO maak ik inderdaad thuis af. Had wel internationale school willen doen, maar dan had ik wellicht de 5e over moeten doen. Dat is punt 1 niet leuk en punt 2 best duur, gezien we dan 2 jaar moesten betalen.
Ik doe het nu via een organisatie genaamd de wereldschool. Ik houd contact met school via internet.. Examen doe ik uiteindelijk in Nederland, dus in mei zal ik zeker een maandje in Nederland zijn :schrijven:
 
Het wonen in Praag bevalt prima. Vind het een enorm mooie stad en het OV is steengoed als je het mij vraagt.

Mijn VWO maak ik inderdaad thuis af. Had wel internationale school willen doen, maar dan had ik wellicht de 5e over moeten doen. Dat is punt 1 niet leuk en punt 2 best duur, gezien we dan 2 jaar moesten betalen.
Ik doe het nu via een organisatie genaamd de wereldschool. Ik houd contact met school via internet.. Examen doe ik uiteindelijk in Nederland, dus in mei zal ik zeker een maandje in Nederland zijn :schrijven:

ok, succes ermee dan, en die examens, gewoon niet er over stressen, want zomoeilijk dat alle leraren zeggen is het nu ook weer nooit, gewoon goed oefenen via internet en je komt er vast.
 
dankjewel...
op zich valt het ook wel mee, ik heb er wel vertrouwen in dat het lukt. Zenuwachtiger ben ik voor de selectie die ik daarna ga krijgen... Ik wil namelijk graag piloot worden
 
hey!

Wanneer ligt er nog aan, er zijn momenteel 3 instanties waarin ik geinteresseerd ben... er vanuit gaande dat ik naar de goedkoopste ga, heb ik mijn selectie als ik in Nederland ben, tussen mn examens en de uitslag
 
ik ga vanavond trouwens naar de biertuin bij Jiriho z podebrad, vanwege een afscheidsfeestje van mensen die ik ken via werk. Ik denk het niet, maar mocht er iemand hier zo gek zijn te willen komen, je kan me herkennen aan mijn puppy :kind:. Hij heeft de kleuren van een Hollandse herder, maar is een mixhondje. Maar ik zal wel een van de weinige zijn met een puppy. :)
 
Bovenaan