Kijk- en luistergeld bij geen permanente verblijfsvergunning

Topic in 'Radio & TV ontvangst' gestart door Joaninha, 04-05-2020.

1. Hoe zit het met kijk- en luistergeld als je geen verblijfsvergunning hebt maar wel een huis in Tsjechiƫ? Je hebt immers geen fiscaal nummer meer.

2. Ok. Bedankt voor de info. Ik betaal nu elke maand automatisch kijk- en luistergeld. Een jaar of 7 geleden kreeg ik plotseling een hoge rekening voor deze belasting. Ik had ooit een keer een aangifteformulier ingevuld. Daarna nooit een rekening of brief gehad. Vele jaren later moest ik plotseling een hoog bedrag inclusief incassokosten van een of andere bijna criminele executor betalen. Het was meer dan duizend Euro over meerdere jaren. Sinds die tijd betaal ik elke maand automatisch. Maar ik heb daarna nooit enig bericht gekregen van de kijk- en luistergelddienst. Behalve dat er later nog een brief kwam dat ik ook nog achterstallig voor de radio moest betalen. Ik denk dat ze het uitbesteden aan minder frisse incassobedrijven, die er een leuke boterham aan verdienen. Mijn boekhoudster heeft toen een brief gestuurd waarin bezwaar werd gemaakt dat het een rekening betrof van meer dan 5 jaar oud en dat ze nooit eerder een rekening hadden gestuurd. Nooit meer iets van gehoord en dat is ook al meer dan 5 jaar geleden. Die 135 kc maak ik nog steeds netjes over elke maand. Maar ik ben nog steeds een beetje bang om plotseling weer zo'n akelige brief krijg van een of ander incassobureau.

3. Je hebt het over "je boekhoudster". Is het huis in prive-eigendom of in bezit via een SRO? Dat maakt erg veel uit.
    En ook al heb je geen permanente verblijfsvergunning, maar verhuur je je huis, dan geldt weer wel de plicht om kijk- en luistergeld te betalen.
    Het blijft ingewikkeld ...

kuurgast vindt dit leuk/interessant.

Deel deze pagina