Kenteken aanhangers en caravans

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat voor probleem kan ík krijgen als ik met mijn Tsjechische kenteken een aanhanger trek met een Nederlands wit kenteken? Ik heb die plaat nog omdat mijn auto eerst Nederlands was. Ik krijg de aanhanger niet geregistreerd en denk daarom maar met die Nederlandse plaat te rijden.
 
goedemorgen allemaal, om je hanger geregistreerd te krijgen in tsjechie moet ie van te voren elders een kenteken gedragen hebben, anders geen kans om hem op papier te krijgen. het is zo dat alle getrokken wagens een eigen kenteken hebben, hoe klein ook.
 
Ik heb een aantal jaren terug mijn caravan verkocht in Zacler. Ik had hem uitgevoerd uit Nederland dus kentekenplaat ingeleverd bij de RDW. Het kentekenbewijs werd ongeldig verklaard. De man die hem kocht wilde de caravan laten keuren. Maar eerst moest een apart bedrijf de gasleiding keuren en een sticker op de caravan plakken dat de leidingen goedgekeurd waren. Hierna ter keuring aangeboden en zonder probleem een Tsjechisch kenteken gekregen.
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik had twee trailers hier in Tsjechie. Een 110 kg trailer met NL kenteken en een boottrailer zonder kenteken (onder 750kg).
Beide waren zonder problemen verzekerd bij Ceska Pojistovna, de trailer met kenteken op het nederlandse kenteken en de trailer zonder kenteken op het chassisnummer (stond op de as).
(NB ik had in NL een witte plaat laten maken met asnummer en dat op de trailer gebruikt)

P.
 
Ik heb een aantal jaren terug mijn caravan verkocht in Zacler. Ik had hem uitgevoerd uit Nederland dus kentekenplaat ingeleverd bij de RDW. Het kentekenbewijs werd ongeldig verklaard.

Barend, dat begrijp ik. Maar ben je dan met exportplaten naar CZ gereden?

Vodnik, Ik weet dat je de aanhanger zonder problemen bij bijv. CP kunt verzekeren. Maar wat bedoel je met witte plaat laten maken met asnummer? En met welke kentekenplaten ben je dan naar CZ gereden?

Wij hebben een CZ auto.
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik reed in CZ met de zware trailer gewoon met de NLse platen (NL kentekenpapieren en een groene kaart van CP).
Om de boottrailer toch van een kenteken te voorzien heb ik het as-nummer gebruikt en dat op een witte (NLse) plaat laten drukken. Een kentekenbewijs had ik hier uiteraard niet bij, maar wat voor de politie alhier belangrijker was, is dat de trailer verzekerd is voor WA.
 
Geachte forum leden,

Ik heb een nederlandse aanhanger tot 750 kg, dus zonder kenteken, naar tsjechie gebracht. Ik weet dat in tsjechie alle aanhangers een kenteken hebben. Heeft iemand er ervaring mee om hem op een tsjechisch kenteken te krijgen?

Groet. Jarno
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik heb met een (boot)trailer <750kg in CZ gereden achter een tsjechische auto.
Op de trailer had ik een nummerplaat bevestigd met daarop chasisnr vd trailer en met dit nummer de trailer verzekerd bij CP (trailers/aanhangers moeten apart verzekerd zijn CZ, de verzekering van auto geldt niet voor aanhanger!)

Officieel kan niet at ik gedaan heb maar ben er nooit mee aangehouden. Wel belangrijk dat je de trailer verzekert!
 
Bovenaan