Kefir in de supermarkt?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Inderdaad Turkse winkels Heer Punkenstein. Zijn er iets minder in Limburg, maar in Maastricht moet er vast een te vinden zijn.

En anders de mooiste Limburgse stad: Aachen (Aken)....

(Daar is zelfs een Russische levensmiddelenwinkel, als je vanaf het station richting Marschiertor loopt en dan naar het centrum....).
 
Op wikipedia vind je hier meer informatie over wat kefir is.Als je bij Google het woord kefir intikt krijg je ook een massa :lees: verwijzingen naar recepten en andere zaken die er mee te maken hebben.Wat ik er uit onthouden heb is dat er melkkefir en waterkefir bestaat en dat het om een gefermeerde drank gaat.Ik heb een sterk vermoeden dat mijn moeder in mijn jeugdjaren deze drank ook maakte.De bereiding leek zeer sterk op wat ik heb gelezen.Deze drank was redelijk dik en smaakte naar youghurt zonder zoetstof.
 
qua smaak is Kefir wat zurig, inderdaad zoals jogurt of karnemelk en qua consistentie zit het er tussenin (dikker dan karnemelk, dunner dan jogurt)

als je het niet zou kunnen krijgen in je buurt, kun je gewone jogurt even een seconde in de mixer (evt staafmixer) doen, en je hebt hetzelfde effect.

is errrrug gezond by the way!
 
kefir

Na aanleiding van het bericht van gisteren heb ik kefir besteld via internet bij www.*****.nl en vandaag al ontvangen. Ik zie het berichtje nu alleen niet meer staan.

Misschien dat dit nog interessant is voor mensen die op zoek zijn naar kefir. de bezorging is in ieder geval heel snel !
 
Ik heb jaren zo'n kefirplantje gehad. Je gaf dan stukjes aan andere mensen zodat ook zij Kefir konden maken en zo had ik het natuurlijk ook gekregen.
Het gaat mis als je langere tijd weg gaat omdat de melk geloof ik dagelijks vernieuwd moet worden?
 
kefir

ja dat klopt. ik heb het op dit moment in poedervorm. Dan hoef je het niet meer te zeven want er ontstaan geen korrels, je kweekt door met 3 eetlepels van de drank die je bereidt hebt in plaats van met het plantje. de drank is verder hetzelfde alleen minder werk, het lijkt mij handiger.
 
Hoi,

in België wordt kefir verkocht in den Delheize. Het is maar dat je het weet. Ik was er ook lang naar op zoek. En ik wist niet, dat er poedervorm van kefir bestond?
Ahojda Eva.
 
de kefir in de delhaize dat zal dan waarschijnlijk kant en klaar zijn?

In nederland wordt ook wel kefir in de supermarkt verkocht, maar dit is van carpe diem en een soort frisdrank. In een paar biologische winkels wordt het volgens mij kant en klaar verkocht ook. De poedervorm kan je op het internet bestellen om zelf te maken.

een vriend van mij is laatst in tsjeche geweest, sommige winkels staan daar bomvol kombucha. Dat is een drankje met hetzelfde principe, je kan het zelf bereiden en bestaat uit goede bacterien en gisten.
 
Bovenaan