Kees wordt Bob, of was het Sjaak

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lijkt me een heel goed plan.

Wij zijn er vanaf morgen over een week en dan dit jaar nog in de kerstvakantie.

Heerlijk vooruitzicht. Koffie of warme chocolademelk, warme appeltaart kachel aan, en goed gezelschap.
Hondjes aan onze voeten. Muziekje erbij kaarsjes aan.

NB Bij aankondiging van te voren is taart bij de koffie een optie. Anders houden we het bij koffie. Ook beter voor de lijn.
 
Ja mooi hé. We zijn best wel trots.
Denk nu niet "hé die koof is scheef" want dat is hij ook. Heel bewust. Ik vond het makkelijk om hem recht en symetrisch te maken. Om hem zo te krijgen heeft echt welwat werk gekost.
 
Tot vandaag begreep ik dat we even een rustpauze zouden inlassen. :confused:Zojuist begreep ik dat er al weer plannen gesmeed worden om toch alvast wat te gaan doen .:shock:

:ja::groet:Beetje impulsief stel, dat zijn we wel.
 
Hmmm, klinkt weer gezellig! :proost: Herfst, Kerst, we zullen zien. Onze middelste met zijn kameraad zijn volgende week mee naar Tsjechië om te fietsen, misschien doen ze nog een route bij jullie in de buurt. :)

Ik ben ook benieuwd hoe je rozen het gaan doen, zou ook graag een (klim-) roos willen hebben. Forumlid Carla, ons tuinvrouwtje :D had als tip oa de roos New Dawn, die doet het bij hun erg goed. Ze pakken de rozen wel in met vliesdoek of bobbeltjes plastic, tegen de harde vrieswind.
"De rozen pas snoeien in april want de takken vriezen in en als ze dan te kort zijn houdt het ook op" aldus Carla.
 
De rozenkweker in kats raadde plastic af. We zien het wel. Een klimroos is in ieder geval sterker als deze stamrozen. Heb ik begrepen. Tegen beter weten in toch maar proberen.

Sarah en Meike hebben in de vakantie gefietst. Ik zat te dubben of ik de foto zou plaatsen. Kan het nu niet laten.

Vanaf Meike naar ons (meer berg af). Saar op een geleende fiets.
Hesjes aan wegens het ontbreken van fietspaden.

Stoere meiden.:top::top:

P1130194.jpg

Maar op een iets ander niveau. Er zijn bij ons in de buurt veel fietsroutes.

We zien wel.
 
Met ons gaat het goed.
Tsjechië heeft nog steeds een flinke plek in ons hart. De komende kerstvakantie gaan we er weer naar toe en afgelopen zomer is er weer flink geklust.
Het plekje voor het forum in mijn hart was een stuk kleiner geworden. Naast de vele optimistiche en vriendelijke types dacht ik er ook stemmingmakers aan te treffen. En ging ik me ergeren aan onwaarheden en blah blah figuren. Niet goed voor me. Vandaar mijn time out. Buiten het forum om heb ik met een aantal forumleden contact gehouden. En vandaar mijn even spieken.
De eerste stap is weer gezet.
 
Bovenaan