Kasteel Kunzov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heel romantisch geval. Ik zag ergens anders vele foto's van het kasteeltje, ook oude in zwart/wit. Maar er is nogal wat kluswerk te verrichten. Jammer dat er een droom gesneuveld is. Het lijkt mij heerlijk om daar mijn kampement op te slaan en dan te gaan klussen. Maar het zal wel onder monumentenzorg vallen, die hebben een mening en geen geld daarvoor beschikbaar. Ik heb tijd zat om daar wat van te maken. Ik zag geen prijs vermeld staan, ben toch wel een beetje benieuwd er naar. Echt een droom kasteel!
 
Joost zal het weten....maar denk dat dit wel het grootste struikelblok is.
Joost weet het inderdaad. Ik ben Joost Noordam en de eigenaar van Kunzov.
Het staat te koop en het klopt dat een droom in duigen gaat. Dit komt doordat ik ruim 2 jaar geleden te horen gekregen heb dat mijn rug versleten is en dat ik mij rustig moet houden.
Het doet me zeer om te gaan verkopen, maar mijn gezondheid gaat voor.

Het pand valt onder monumentenzorg. Hier is al veel overleg mee geweest en er zijn bouwtekeningen van hoe het kan worden. Ook heb ik de boel op de rit om Europese subsidie aan te vragen.
Voor vragen sta ik altijd open.
 

kuurgast

Donateur
..........Het lijkt mij heerlijk om daar mijn kampement op te slaan en dan te gaan klussen.......Ik heb tijd zat om daar wat van te maken.......
....Het pand valt onder monumentenzorg. Hier is al veel overleg mee geweest en er zijn bouwtekeningen van hoe het kan worden. Ook heb ik de boel op de rit om Europese subsidie aan te vragen.....
Kunnen jullie niet gaan samenwerken.....heer Kukel het werk en de heer J.Noordam de organisatie/subsidies etc... ;)
Wat ontzettend jammer dat je vanwege gezondheidsredenen niet verder kan met het kasteel. :troost:
Is een lastige tijd om te verkopen.
Wist je dat er een geo-cache verborgen ligt bij het kasteel?

Afbeelding uit 1924:
57179.jpg
 
Van de geocache ben ik inmiddels onaangenaam op de hoogte gekomen.
Kunzov is enkele weken in het landelijke nieuws geweest omdat ze er een schedel verstopt hadden. Deze schedel was echt en had een kogelgat in het voorhoofd.
Ik kreeg dit te horen en ben onmiddellijk naar Tsjechie afgereisd om uit te zoeken wat er aan de hand was.
Het vermoeden is dat de schedel van rond 1866 is (Pruisische oorlog) en dat ze hem voor de geocaching neergelegd hebben.
Het goede nieuws is dat ik volgens de politie geen verdachte ben gezien de leeftijd van de schedel.
Het slechte nieuws is dat ik er een paar honderd euro op achteruit ben door die onzin.
 
Nou ja, gekker moet het niet worden!
Hoe halen ze dat in het hoofd!
Onfatsoenlijk, voor zowel de schedel als het betreden van jouw terrein.
Nogmaals succes met de verkoop.
 
Wat ziet het er verschrikkelijk uit.
Jammer, er blijft niets van over.
En ergens zijn er foto's van de binnenkant.
Ik heb ze gezien, geen idee waar.

Prettig weekend.
 
Bovenaan