Kasteel Kunzov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie weet er iets over het kasteel(tje) Kunzov en dan met name wie de eigenaar is en wat zijn/haar plannen hiermee zijn ??

In Nederland is er blijkbaar een aannemer aan het "shoppen" en die zoekt mede-investeerders voor een projekt aldaar....
 
Hier moet ik natuurlijk op reageren.
Het pand is inderdaad zoals Marcel en Freddy al aangeven van mij.
Het klopt ook dat ik aannemer ben maar ik ben niet aan het "shoppen" voor investeerders.
Het is een project dat ik zelf wel aankan (met de benodigde hulp van deskundige).
Zou wel graag willen weten hoe je (smileyfromcz) aan de informatie komt dat ik aan het "shoppen ben".

Voor degene die het op prijs stellen wat ik wel van plan ben, het volgende:
Ik ben begin mei bij mijn pand geweest om de verbouwing door te spreken met de architect en een tuinarchitect.
Tevens hebben we al eerder laten onderzoeken wat de mogelijkheden zijn op het gebied van subsidies. Dit hebben we nu onder controle en we gaan nu de tekeningen uitwerken voor de restauratie van het pand en de tuinen.
Verder is er een interview geweest met de krant, zie volgende link: http://www.sedmicka.cz/prerov-hranice/clanek?id=169304

In dit stuk kan een ieder lezen wat mijn bedoelingen zijn met Kunzov.

Als er prijs op gesteld wordt, dan wil ik regelmatig een verslag van mijn ervaringen plaatsen.
 
Ik stel zeker op prijs als je zo af en toe verslag doet Joost! Leuk om te zien hoe jullie mooie kasteel uiterlijk vooruitgang boekt maar zeker ook interessant voor leden met soortgelijke OG voor wat betreft het aanvragen van subsidies ed.
 
Joost, ik heb het zoals zo vaak van horen zeggen en via via vandaar dat ik hier deze vraag stelde. Als ik mijn eerste bericht nalees dan zie ik dat het wel wat vriendelijker opgesteld had kunnen worden. Sory daarvoor.
Laat ons zeker bij tijd en wijlen eens horen hoe het gaat enne....als ik wat voor je kan doen......:top:
 
Afgelopen zomervakantie hebben we heerlijk genoten van ons stekkie.
We hebben onszelf verwend en hebben 2 klapbedden gekocht. Moet zeggen dat dit beter ligt dan een luchtbed. Het is leuk om de reacties te zien van de Tsjechen die met verbazing zien dat wij verblijven in Kunzov.
Zelf hebben we er geen moeite mee, er is stroom en een keukenblokje.
Ons wassen doen we in het toiletgebouw waar ik een boiler aan de gang gekregen heb en waar we een buitendouche op aangesloten hebben. Deze douche staat niet buiten, maar in de het toiletgebouw.
Mijn broer is met zijn gezin (vrouw en 3 kinderen) langsgeweest en een vriend is ook met zijn gezin (vrouw en 2 kinderen) langsgeweest. Beide waren met de caravan en zijn een week gebleven.
Uiteraard elke avond een kampvuur gemaakt op de binnenplaats, dat geeft toch wel een heel romantisch gezicht op de gevels waarop allerlei beelden van ridders, draken en heksen staan.
Natuurlijk hebben we de omgeving ook weer verkend en toch weer een hoop nieuwe dingen ontdekt, zoals een kartbaan op nog geen 10 kilometer afstand.
Maar ja, aan alles komt een eind.

Met de herfstvakantie ga ik er een week heen om te klussen en overleg te hebben met de bouwarchitect en de tuinarchitect.
Het is lastig om beide duidelijk te maken wat ik van ze verwacht. Zoals al eerder gemeld, gaan we subsidie aanvragen, maar aan deze aanvraag zitten spelregels. Het valt niet mee om de beide architecten duidelijk te maken dat ze volgens deze spelregels hun werk moeten doen.
Ze hebben een vaste volgorde en proberen mij dan uit te leggen dat wat ik wil (en volgens de subsidie aanvraag moet), later wel uitgewerkt wordt. Maar de aanhouder wint.

We (mijzelf, mijn oudste zoon van 15 met een vriendin, een vriend en een neefje van 15) gaan een drietal chata's opknappen.
Er staan totaal 5 chata's.
Afgelopen zomer kon ik merken dat de oudste zoon moeite had met op 1 kamer slapen met zijn broers, hij wilde toch wel wat meer privacy.
Nadat de drie chata's opgeknapt zijn, hebben ze alle drie een eigen slaapkamer.
Alle oude rotzooi gaat eruit en we gaan nieuw zeil leggen en er komt een stapelbed en een tafel met twee stoelen en een kledingkast in.
En nu maar hopen dat ze voorlopig meegaan.

We hebben ook plannen om de kerstvakantie op Kunzov door te gaan brengen.
Er liggen in de omgeving enkele skigebieden die we willen gaan bezoeken.
 
Wat een avontuur om dit te doen en wat een romantisch gebouw, ik kan me voorstellen dat je hier verliefd op bent geworden, veel succes met de verbouwing etc. en leuk als je ons op de hoogte houd!:top:
 
We zijn de woensdag voor de kerst afgereisd naar Kunzov om daar de kerst door te brengen.
Het was een apart gezicht om langs de gehele route sneeuw te zien.
Toen we er aankwamen, was het erg koud binnen. Onze huisbeheerder had de ramen opengezet om de boel te luchten. Was goed bedoeld, maar ondertussen kwam de sneeuw ook naar binnen.
Afijn, we hadden eten meegenomen om de 1e avond op te eten, maar gezien de temperatuur (het was min 5 binnen) zijn we na het aanzetten van de kachels toch maar in een restaurant gaan eten.
Toen we terugkwamen, was het ongeveer 10 graden boven 0. De rest van de week was het aangenaam rond de 20 graden.
We zijn enkele skigebieden wezen verkennen in de week dat we er waren.
In het gebied www.trojac.cz was het erg leuk skieen. Er stond een hotel welke een Nederlands eigenaar heeft, deze was er helaas niet.
Wat ons positief opviel, was dat we zo goed geholpen werden bij het huren van de ski's. We konden zelfs de kleur uitzoeken voor de stokken, zodat ze pasten bij de ski's.
Helaas ben ik zelf niet wezen skieen, dit komt omdat ik al sinds augustus vorig jaar aan het tobben ben met m'n rug. Vond het erg jammer maar helaas niets aan te doen. De hond vond het niet erg, hij heeft nog nooit zoveel kunnen wandelen met zijn baasje.
Op kerstavond hebben we aan de Tsjechische traditie meegedaan en karper gegeten. Voor de supermarkt stond een auto met een kraam waarin bakken levende karpers zaten. Hiervan hebben we er 1 uitgezocht welke ik gefileerd heb en voorzien van een paneerlaag in de pan gebakken heb. Kan zeggen dat het erg lekker was (we hebben nog een Tsjech gesproken die het helemaal niets vond, maar gezien de traditie liet hij zich eerst vollopen met drank, waarna het eten van de karper wel meeviel).
In de winkel hadden we een natuurgerijpte varkensham gekocht kompleet met poot, waarvan we 1e kerstdag heerlijk gegeten hebben.
Ook zijn we nog bij de fam. Barthen langsgeweest, die bij ons in de buurt een camping runt.
Het was een erg mooi gezicht om alles onder een dik pak sneeuw te zien, we hebben erg genoten en na het kopen van siervuurwerk was het 30 december helaas weer tijd om naar Nederland terug te gaan.
 
Leuk verhaal, volgend jaar weer?

Waarschijnlijk gaan wij komende Kerst voor het eerst naar ons huis in Tsjechie, we vergeugen ons er nu al op! Door zulke verhalen wordt de zin alleen maar groter!
 
Ook ik ben vanaf het begin erg gecharmeerd van jullie optrekje Joost. :top:
Als we bij Z. op bezoek gaan komen we zeker langs. Hier is bij ons wel altijd de vraag wanneer :lmfao: maar tot dusver lukt het ons aardig om alle plannen die we hadden uiteindelijk ook uit te voeren. ;)
 

Ad Verschoor

Donateur
Vandaag heb ik in mijn reisverslag geschreven over Kunzov. Jammer, dat het toch wat aan verval onderhevig is. Klopt het dat het in de verkoop staat, of zijn er nog altijd plannen om het complex op te knappen.
 
Bovenaan