Muziek Karel Gott

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
De Tsjechische popzanger Karel Gott is de vierde keer vader

De Tsjechische schlager zanger Karel Gott wordt voor de vierde maal vader.
Midden juni wordt de blijde geboorte verwacht.


De Tsjechische pop zanger Karel Gott is voor de vierde keer vader geworden. Op woensdag bracht zijn vrouw Ivana in het ziekenhuis in Podolí in Praag door keizersnede een dochter op de wereld, meldde de on line service Novinky.cz.

"Onze dochter weegt 3,16 kg en meet 49 centimeter," zei Gott, en moeder en kind stellen het wel.

De oorspronkelijke datum voor de geboorte was 13 juni. Dat het dat niet is geworden, zei de vader met een knipoog: "Nelly Sofie is twee weken vroeger op de wereld gekomen dan oorspronkelijk was gepland. Uit bijgeloof, omdat ze niet op een vrijdag de 13° wilde worden geboren."

De ouders wisten tot het laatste ogenblik niet of hun kind een jongen of een meisje zou worden. "We wisten het niet, we hebben ons laten verrassen," aldus de vers gebakken vader, die bij de geboorte niet aanwezig was.

De 68-jarige zanger heeft uit eerdere relaties heeft twee dochters. Met zijn 37 jaar jongere vrouw Ivana, waarmee hij tijdens een bezoek aan de VS eerder dit jaar in Las Vegas was getrouwd, heeft hem twee jaar geleden een dochter, Charlotte Ella geschonken.

Tschechien Online, 29.5.2008

novinky.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Karel Gott viert 50 jarig podiumjubileum met concerttour

Met een optreden in zijn thuisstad Pilsen is schlagerzanger Karel Gott gisteren zijn concerttour ter gelegenheid van zijn 50-jarig podiumjubileum gestart.
De tournee loopt tot begin december en brengt Gott in negen verschillende steden. Gott zei bij zijn optreden in Pilsen dat het geenszins een afscheidstournee is. "Ik blijf zingen tot ik omval", zei de 69-jarige tegen de 4000 bezoekers in de concerthal. Het eerste optreden van de gediplomeerde electrieker, dateert van 1958 in het Praagse café Vltava. Karel Gott is in Tsjechië één der meest succesvolle zangers; hij bracht meer dan 150 albums uit.

Concertdata en plaatsen op de website, onder "Termine"(D), "Chedule"(E) of "Termíny"(Cz)
www.karelgott.com
 

Freddy2005

† In Memoriam
Gott wint Český slavík (Tsjechische nachtegaal) voor de 34° maal

Gisteren ontving Karel Gott voor de 34° maal de Český slavík onderscheiding. Bij de vrouwen ging de prijs naar Lucie Bílá, terwijl de groepsprijs eveneens ging naar de winnaar van vorig jaar Kabát. De Český slavík awards, vroeger gekend als Zlatý slavík worden sinds 1962 uitgereikt. Het is het publiek dat voor de winnaars stemt.

idnes.cz

KOT27c181_235539_724068.jpg
 
Klopt inderdaad dat heel cz gek is van die gott
M'n Tsjechische buurvrouw gaat minstens 4 keer per jaar

Heb wel eens een liedje gehoord maar mijn got not my cup of thee zal maar zeggen.:lala:

Om nu te stellen dat hij zo goed kan zingen

Mischien overblijfsel van comunistische stemmen tellen
 
Zitten wij eergisteravond nietsvermoedend naar de een of andere show op de Duitse TV te kijken op onze hotelkamer in Keulen, komt ineens Karel Gott het podium op en begint Maya de Bij te zingen! :snotter:
 

baret

† In Memoriam
Bespeur ik iets van jalouzie Fred?
Van dit nummer zijn werkelijk miljoenen verkocht, niet alleen in het toenmalige Tsjechoslowakije, maar ook in b.v. Duitsland, alwaar hij zich in die tijd vrij bewegen kon. Maar dit was allemaal ver voor jouw tijd Fred! Hij is nog steeds een fenomeen. Wij hebben de gebeurtenissen rond de dood van Hazes meegemaakt. Uitzinnige menigtes in een groot stadion in Amsterdam. Z'n as werd later de lucht ingeschoten bij de zee en nog steeds worden er grote concerten georganiseerd ter nagedachtenis aan Andre Hazes. Het fenomeen Gott is in Tsjechie nog veel groter dan Hazes ooit was in Nederland.
Hij was en is nog steeds het voorbeeld voor veel Tsjechen van alle generaties van de geslaagde artiest.
Nieuws over Karel Gott daar smult men van.

Een heel klein beetje respect zou ons ook niet misstaan!

SJORS
 
baret schreef:
Bespeur ik iets van jalouzie Fred?
Van dit nummer zijn werkelijk miljoenen verkocht, niet alleen in het toenmalige Tsjechoslowakije, maar ook in b.v. Duitsland, alwaar hij zich in die tijd vrij bewegen kon. Maar dit was allemaal ver voor jouw tijd Fred! Hij is nog steeds een fenomeen.
.....
Een heel klein beetje respect zou ons ook niet misstaan!
Beste Sjors, je geeft mijn onschuldig en grappig bedoelde bijdrage een totaal misplaatste rare draai.

Ten eerste heb ik geen enkele reden om jaloers te zijn op Karel Gott, ten tweede heb ik geen idee hoe oud jij mij schat met je "dit was allemaal ver voor jouw tijd", en ten derde vind ik de muziek van Gott niet te pruimen. Ik weet dat vele miljoenen fans daar anders over denken. Mijn muzieksmaak staat bovendien los van mijn respect voor het feit dat de man al zo lang aan de top staat.
 
Kan Karel Gott goed zingen? Ja, daar is geen twijfel aan.
Vind ik de soort muziek die hij maakt, en alles eromheen leuk of interessant? Nee, maar iemand anders misschien wel. Dat is een kwestie van smaak.En er zijn best veel mensen die hem wel leuk vinden, het zal geen manipulatie met stemmen zijn.
 
Volgens mij heeft Karel Gott dit jaar geen nieuwe nummers uitgebracht. Wel zijn er 2 nummers van hem recentelijk gecoverd. Karel Gott heeft aan beide covers meegewerkt

'Schandaalrapper' Bushido feat Karel Gott - Fur Immer Jung. Origineel van Alphaville. Aardige nummer met een boodschap. :denk:
http://www.youtube.com/watch?v=-jPHPdV3MI4

Wanastowi Vjeci - Lady Karnaval. Doet me denken aan 'Lust For Life'
Die clip alleen al :top:
http://www.youtube.com/watch?v=2flyWcFJfQc
 

Freddy2005

† In Memoriam
Karel Gott museum moet wegens financiële problemen sluiten

Het Karel-Gott-Museum " Gottland " in Jevany bij Praag moet wegens financiële problemen de deuren sluiten.
Mediaberichten werden vandaag door de museumdirecteur bevestigd. Er zijn echter besprekingen om de verzameling op een andere lokatie terug ten toon te stellen. „Gottland“ werd in juni 2006 geopend. Sindsdien hebben meer als 30.000 mensen de villa bezocht.

radio.cz

revue.idnes.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Gala avond voor 70° verjaardag

Gisterenavond is in de O2 arena in Praag een gala avond gehouden voor de zeventigste verjaardag van Karel Gott. Verwacht werden meer dan 140 artiesten uit de Tsjechische en Slovaakse muziekwereld, oa Lucie Bílá, Hana Zagorová, Eva Pilarová, Jiřina Bohdalová, Michal David, Daniela Šinkorová, Petr Kolář, Ewa Farna, Iveta Bartošová, No Name, Olympic, Gipsy.cz. In het uitverkochte theater werden de grootste hits uit de vijftig jarige carrière van de "gouden stem uit Praag" gebracht. De eigenlijke verjaardagsparty heeft plaats op zijn verjaardag op 14 juli.

kultura.idnes.cz

Uit het krantenverslag blijkt dat Karel Gott en zijn fans veel beter verdienden. De avond was een amateuristisch gedoe met een soms onbegrijpelijke muziekkeuze, slechts korte fragmenten van liedjes en veel playback.

OB2bb4e6_232047_2165430.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
...De eigenlijke verjaardagsparty heeft plaats op zijn verjaardag op 14 juli.
...

Meer dan 1000 mensen waren gisteren uitgenodigd voor het vieren van de zeventigste verjaardag van de populaire zanger in het Praagse Ambassador Hotel op het Wenceslasplein. Onder hen Helena Vondráčková, Ilona Csáková, Petr Janda, Petr Kolar, regisseur Jiri Adamec, muzikant Felix Slováček, Miss World Taťána Kucharova en expremiér Stanislav Gross.

novinky.cz

revue.idnes.cz
 
ik ben al 40 jaar fan van karel gott. zou hem willen zien optreden in Tsjechie. Heb wel diverse optredens in Duitsland al meegemaakt. Is dit volgens jouw mogelijk. Of komt hij binnenkort naar Belgie. Vind het jammer dat ik bovenstaande bericht van jouw dat ik er niet bij was.
 

Fredsr

Ex Lid
Ik heb de uitzending op de TV gevolgd en ben het niet eens met het krantenartikel. Een en ander was heel goed verzorgd en zeer veel amusement. Tal van lieden waren uitgenodigd en ook aanwezig. Alleen zijn dochter uit zijn eerste huwelijk had het vreemd gevonden dat haar moeder niet was uitgenodigd.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Eremedaille volkszanger verdeelt meningen

Met de twintigste verjaardag van de Fluwelen Revolutie voor de deur, heeft Václav Klaus een Eremedaille gegeven aan dé Tsjechische variété-zanger Karel Gott. De zanger maakt nu deel uit van de Tsjechische elite, maar “Verdient Gott zo’n medaille?” vraagt het Tsjechische dagblad Mladá Fronta DNES af op zijn voorpagina. Over Gott zijn de meningen verdeeld. Voor sommigen is hij “een monster” en was hij de spreekbuis van het communistische bewind door de maatschappij in slaap te sussen met zijn “holle en kitscherige” liedjes. Zijn critici kunnen het hem niet vergeven dat hij zijn steun had verleend aan het regeringsbeleid tegen Charta 77, een mensenrechtenorganisatie die in 1977 was opgericht naar aanleiding van het speelverbod dat de regering had opgelegd aan een undergroundband. Maar voor anderen blijft de inmiddels 70-jarige Gott een icoon “wiens populariteit grenzenoverschrijdend is”, zelfs de Berlijnse Muur vormde geen obstakel. Maar voor het Tsjechische weekblad Respekt is deze eremedaille in vergelijking met de boycot van het Verdrag van Lissabon slechts een onbeduidende provocatie”.

presseurop.eu/Mladá Fronta DNES, 29 oktober 2009

JB2ec43f_got.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
Gisteren ontving Karel Gott voor de 34° maal de Český slavík onderscheiding. Bij de vrouwen ging de prijs naar Lucie Bílá, terwijl de groepsprijs eveneens ging naar de winnaar van vorig jaar Kabát. ( 14-12-2008)

Gisteren werden de prijzen opnieuw verdeeld van de zangwedstrijd "De gouden nachtegaal" en de winnaars zijn precies dezelfde als vorig jaar.

Voor de 35e maal gaat Karel met de prijs lopen. Met 42.000 stemmen behaalde hij ook het ook het hoogste aantal stemmen.

idnes.cz

JAZ2f72c2_012110_1975080.jpg


Lucie Bílá en Karel gott.
 
Bovenaan