Kanotochtje?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vakantie 2006 Lipno meer Tsjechië,een vakantie met vooral slecht en koud weer,het was augustus maar het voelde af en toe net oktober.We hebben vele dagen met onze jasssen aan gelopen,maar wij laten ons niet afschrikken door wat regen en kou,we zijn haast niet anders gewend hier.Voor de kids was er genoeg te beleven en vooral veel Nederlandse leeftijdsgenoten en dat was wat ik het ergste vond het waren overal Nederlanders er was haast geen Tsjech te bekennen,wij zeggen altijd het was net Nederland over de grens.Maar we hebben heel veel van de omgeving gezien,vooral veel autotochtjes,ook Oostenrijk en Duitsland was makkelijk te doen.Maar zo af en toe was het ook wel eens warm en dan moesten we er ook echt van genieten,zo was er in Vyssi brod de mogelijkheid om een kanotochtje te maken over de vltava,man en kroost leek dat wel wat en ik dacht ik ga naar het eindpunt en maak ook onderweg nog wat foto's van de sportievelingen.Dus zo gezegd zo gedaan ik zet man en kroost in de kano,man zegt nog ik heb mijn nieuwe zonnebril nog op kan ik niet beter mijn oude opzetten maar ik wuif dat gewoon weg,waarom je kunt met deze toch ook lezen?Ja dus en het stel vertrekt nadat ik een paar foto's heb genomen van het drietal in de boot.Ik vertrek in de auto maar sta even later een poos stil omdat een vrachtwagen in het stadje een beetje klem zit,na 15 minuten rij ik weer en ik maak me eigenlijk al een beetje druk hoe ver zullen ze wel al niet zijn,na en kilometer of 6 is er een mooie gelegenheid om aan de kant de kanovaarders te zien aankomen en ik nestel me lekker in de zon in afwachting van de rest.Ik verveel mij geen seconde wat het is heel druk met de kano's en rubberbootjes,er gaan velen voorbij maar geen man en kids en ik denk ze zullen toch al niet voorbij zijn geweest want ik heb nogal lang stil gestaan in het dorpje.Na bijna een uur denk ik dat ik toch maar naar het eindpunt rijd om daar maar eens te kijken en het word een beetje raar.Het eindpunt is in Rozmberk en ik ga zo zitten in het dorp dat ik iedere kano zie aankomen want mijn eega en kroost is nog niet aangekomen.Ze moeten makkelijk in de verte te zien zijn want mijn zoon draagt een oranje tshirt en mijn man een felle groene polo Na een uur heb ik het haast niet meer en zie allerlei vreselijke scenario's in mijn gedachten en na 1uur en 3 kwartier komt er een kano met bekende figuren maar met niet herkenbare kleding.Ze zien eruit als een stel verzopen katten,man en zoon op hun blote body en dochter lief zich stevig vasthoudend aan de zijkanten.En ik krijg een onbedaarlijke slappe lach,ik denk voornamelijk omdat ik blij ben dat ik ze eindelijk weer heel terug zien maar ze zien er ook uit,niet te geloven!Als ze eindelijk de kant hebben gehaald,komen de verhalen.Nog voor ze ook maar 100 meter hadden gevaren hadden ze al 2 keer totaal te water gelegen en helemaal kopje onder,het water is nergens heel diep ze konden overal staan maar als de kano kipt dan ga je mee.Man en zoon zeggen dat ze ongeveer 10 keer zijn gekipt,maar dochter zegt dat het veel vaker is en dat ze nooit of te nimmer met die twee weer in een kano gaat want ze kunnen er niets van.De shirt waren na de eerste duik al uitgedaan en aan een touw geknoopt en ergens half weg was zoon erachter gekomen dat pa zijn zonnebril ook kwijt was,mijn man had hem zelfs nog niet eens gemist dus het moet ook voor hem wel heel intensief zijn geweest,als je zelfs niet verneemt dat je geen zonnebril meer op hebt.Ze hebben zich allemaal bij de auto gestript en hebben met alleen een onderbroek en badlakens in de auto gezeten en ik heb nog uren gelachen.Wij gaan over een week of 8 weer na een waterijk gebied in Tsjechië en je kunt er weer in een kano,ben benieuwd of ik er nog liefhebbers voor kan krijgen. :fluit:
 
:lezen: :lezen: :lezen: Ahoy Janta
Mooi verhaal!
Ik zou zelf wel willen om dit ook te doen...maar dan moet ik in me uppy...vrouwtje gaat vast niet mee....Geniet er van..!!!
Dit was vast niet de enige belevenis.....gebruik je ""vingertjes" en laat ons je verhalen weten.
Groet,Dony:zwaai:
 
Jante, 'n bekend verhaal.
Wij zijn ook eens wezen kanoen en zijn omgekiept.Het heeft jaren geduurd voor manlief me weer zo gek kreeg.Op het begin had ik het er echt niet op, maar na 'n tijdje begon ik toch weer te genieten.
Als we nu ergens naar toe gaan kijk ik altijd naar de mogelijkheid om te kanoen.:)
 
Ja, kanoën is een vak, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, is het heerlijk. Wij kijken altijd naar plekjes waar we ook kunnen kanoën (lukt niet altijd hoor). En tegen het omslaan hebben we niets, maar we hebben altijd een waterdicht tonnetje bij ons waar we de "belangrijke" spullen (eten) in hebben.
Trouwens (maar nu klink ik misschien heel schooljufferig :bloos2: ) je hebt van die handige koordjes om je bril om je nek te binden. Niet te strak! :fluit:
Succes met het water.
 
Het leukste van dit soort dingen is toch dat je er later (in ieder de personen waar het om gaat, de rest al eerder!!) hartelijk om kan lachen, dat heb ik dus nu ook gedaan!! :lache:
 
Mala Skala

zomer 2006

We hebben aan onze vrienden in CZ(Ab,Es en Lucas) gevraagd te rerserveren bij Mala Skala. Daar aangekomen stapte we naar de eerste de beste kano-verhuurder toe, in de veronderstelling dat we HIER gereserveerd hadden, maar de man wist van niets.
Dus ging hij bellen en ook onze naam was daar niet bekend. Wat nu? toch maar even Esther bellen en vragen hoe dat zit. Ja dat klopt je moet de brug over en aan de andere kant van het water is het verhuurbedrijf...........pfffffffff gelukkig.. en inderdaad we stonden op de lijst. Na nog een uurtje gewacht en gegeten en gezwommen te hebben, ging het eindelijk beginnen. De tocht der tochten.. We gingen met 6 boten, we in zo'n grote, daar gingen we met z'n vieren in. Er was ook een duits echtpaar bij en zij gingen samen met de kano, maar als de man rechts zei deed de vrouw links en andersom en je raad het al... dat werd hem echt niet met die twee..
We gingen verder met de instructeur, maar we moesten steeds wachten op het echtpaar. Na een tijdje werd besloten om het echtpaar maar op te laten halen, want het ging echt niet.. met als gevolg behoorlijke vertraging.
We moesten nu echt doorvaren, want aan het eind ven de rit moesten we met het treintje mee terug en laatste reed om 18.00 uur. We hadden tickets gekregen en anders moest je maar zien hoe je terug kwam, of twee uur wachten, want om 20.00 uur reed er weer een trein. We kwamen te laat aan de trein was weg. Wat nu? Toch even aan de instructeur vragen of er wat mensen mee konden rijden met de bus die de kanoos kwam halen. Dit was in de eerste instantie niet mogelijk, maar na heftig beraad werd er besloten, ieder 1 persoon van een gezin mee ging.
Er waren een stel duitsers bij en ja hoor, je raad het al, die gingen met z'n allen in de bus zitten.... Toen dacht ik, jullie mee, wij ook natuurlijk... De instructeur keek moeilijk, maar toen mocht toch iedereen mee rijden Gelukkig .. we hadden met onze vrienden afgesproken rond zessen terug te zijn om te eten, dus toch nog maar even gebeld.... gelukkig waren ze nog niet met eten maken begonnen, dus we hadden geluk na zo'n enerverende dag...
 

Bijlagen

  • zomervakantie_Tjechie_2006_088.jpg
    zomervakantie_Tjechie_2006_088.jpg
    66,6 KB · Bekeken: 4
Hoi Gerdien,

Wij gaan van de zomer ook weer 3 weken naar Javornik (Vysneny Dum) :gek: en omdat Romano nu zijn a-diploma en hopelijk dan ook zijn b-diploma heeft wilde ik dit ook gaan doen. Is het kanoen daar wel goed te doen? Ook met een jongetje van 6 jaar?

Ondanks de oponthoud? en heb je verder nog tips?
Ik weet dat ab en Esther de informatie in de map hebben en ik heb ook al iets op internet gevonden maar ben toch wel benieuwd naar ervaringen van mensen. Die folders willen natuurlijk graag mensen werfen (begrijpelijk) :zwaai:

En tegen het omslaan hebben we niets, maar we hebben altijd een waterdicht tonnetje bij ons waar we de "belangrijke" spullen (eten) in hebben.
waar haal je zo'n tonnetje?? ( ik ga altijd graag goed voorbereid weg) en maak je die dan vast aan de kano of zo? want anders ben je hem na de eerste kiep al kwijt toch? :lmfao:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Voor de waterliefhebbers heb ik nog deze zeer volledige site gevonden voor Vltava kano- en rafttochtjes in de buurt van Cesky Krumlov. ingetour.cz

Wat die tonnetjes betreft daar zorgt de verhuurder wel voor en natuurlijk moet je ze goed vastmaken.

Klembord01.jpg
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Het beruchte tonnetje krijg je als je gaat kanoen van de verhuurder.
En wij gingen met onze jongens toe Max 6 was en dat ging prima.
Als het een goeie zomer is geweest is de waterstand vaak wat lager en kan je gewoon lopen ( water tot je knie) en soms wat dieper.
Gewoon doen dus en je kan ook met z'n vieren in een boot, als je het prettiger vind.
En in de map bij Esther staan nog veeellllllllllll meer hele leuke uitstapjes.
 
We zijn met z'n drietjes (of ab of esther moeten mee willen:lmfao: )
Dus dat komt wel goed.

en die map.... echt waar ???????:fluit: :lache: :lache: (mijn website al eens bekeken???)
Maar goed om te weten dat ik met Romano dit met een gerust hart kan gaan doen. bedankt voor de reactie :zwaai:
 
Mijn man heeft ook een keer die kanotocht van Mala Skala naar Dolanky gemaakt. Dat hadden Tsjechische vrienden van ons toen geregeld. Ik had geen zin. Later bleek een vriend van onze vrienden mee te varen - een biologie leraar. Hij had onderweg op allerlei interessante zaken gewezen. Oh, wat had ik toen een spijt!
 
Bovenaan