Kamperen? Op een Tsjechische camping!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Laat ik voorop stellen dat ik niets heb tegen een "Nederlandse" camping. Ieder zijn meug en dat men dan als Nederlanders bij elkaar klit, het zij zo. En elk jaar weer de reunie? Best gezellig. Met zijn allen uit eten gaan? met zijn twintigen een restaurant bestormen. Leuk. lachen geblazen. Een hoop lol.

Wij hebben het geluk gehad dat we in de jaren 1990 e.v. in Tsjechie gekampeerd hebben. Toen waren er niet zo veel Nederlandse campinggasten zodat wij uit noodzaak contact zochten -en hebben gekregen - met de Tsjechische kampeerder en de plaatselijke bevolking.

We hebben daar heel leuke contacten aan over gehouden.

Inmiddels kamperen wij niet meer maar geef ons maar een camping met niet te veel Nederlanders. En dat is niet omdat ik een hekel heb aan Nederlanders of "Friezen", maar gewoon omdat ik het op een "Tsjechische camping veel leuker en gezelliger vind.
 
Ik sluit me bij Tabe aan.
De meest geweldige kampeervakantie's waren tussen de Tsjechen in.
Beide nieuwsgierig naar elkaars verhalen.
De romantiek, het eten en de muziek.
Het was en is nog steeds heel leuk om tussen de Tsjechen te staan.

Wij hebben heel voorzichtig het kamperen weer opgepakt.
Alleen bij mooi weer en goede gezondheid.

Dus geniet van de Tsjechen, zij zijn zo vreselijk aardig!
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Ik schrik toch een beetje van de anti nederlands camping gedachte.

1. Veel nederlanders selecteren bewust een door de anwb beoordeelde camping omdat zij dat prettig vinden.
2. Ik kom al 35 jaar op campings en stoor me niet aan mijn landgenoten welke graag bij elkaar hangen, hetzelfde doen ook duitsers en tsjechen.
3. In Tsjechie hebben wij het klitgevoel helemaal niet bespeurd, ligt er ook aan dat wij in Juni en September aankomen.
4. Wij zien een camping niet als een verbroederingsplaats maar een lokatie om te overnachten en onze eigen weg te gaan, ligt ook aan de taal barriere.
5. Drukkere plaatsen aan het Lipno meer zijn niet overvol en bezet met Nederlanders,Duitsers,Belgen en Tsjechen,niets mis mee.
 

Tabe

† In Memoriam
Henricus.
Het is een persoonlijke voorkeur om eventueel voor een "Tsjechische"camping te kiezen. Ïk weet dat er best gezellige, door Nederlanders geleide, campings zijn. Leuk voor de campinggast en de eigenaar of beheerder van de Nederlandse camping. Hij moet het toch vooral hebben van de Nederlandse kampeerder. Daar is inderdaad niks mis mee. Ik weet b.v. hoe het in Dolni Lanov toegaat. Ik heb dan ook totaal geen "anti Nederlandse campinggedachte".

Maar als het om een persoonlijke voorkeur gaat dan kies ik voor een voornamelijk op Tsjechen gerichte camping.
En DAAR heb ik zo MIJN redenen voor die, denk ik, voor de waarde forumlezer genoegzaam bekend zijn.
 
Ik sluit me bij Tabe aan.
De meest geweldige kampeervakantie's waren tussen de Tsjechen in.
Beide nieuwsgierig naar elkaars verhalen.
De romantiek, het eten en de muziek.
Het was en is nog steeds heel leuk om tussen de Tsjechen te staan.

Wij hebben heel voorzichtig het kamperen weer opgepakt.
Alleen bij mooi weer en goede gezondheid.

Dus geniet van de Tsjechen, zij zijn zo vreselijk aardig!
:oeps: Euh, nou heb ik gehoord van iemand die nu voor de tweede keer naar Tsjechië is geweest dat ze er amper duits of engels spreken,...:bloos2: hopelijk heb je geen al te lange tenen,......
maar ff serieus; wat raad jij een gezin aan, met kinderen van 9 en 4?
want met 8x per jaar moet jij wel een expert zijn op dit forum!
 
Parlies, wij gaan ook al 16 jaar naar de camping, en zijn dit jaar voor het eerst op een nederlandse camping geweest voor een aantal dagen. (Was leuk hoor) Verder altijd op Tsjechische campings gestaan, en de meeste zijn niet slecht. Het hangt er even vanaf hoeveel eisen je stelt aan het sanitair.
 
Het hoeft geen sfinx of villeroy en boch te zijn. Als je je maar kunt wassen, douchen en een redelijk schoon toilet aantreft, ben ik al tevreden. En dat gedoe over gordijntjes en deuren die niet op slot kunnen, ze kunnen er hooguit wat bijkijken, i.p.v. afkijken.:deuk: Toch?
 
toen wij nog kampeerden stonden we in frankrijk op een franse camping,
in belgie op een belgische camping enz. enz. je gaat toch niet alleen
voor de zon of de natuur naar het buitenland maar als je kontakt hebt met de gewone man geeft dat de vakantie toch een extra dimensie.
wij kamperen nu niet meer maar hebben een eigen vakantiehuis in tsjechie maar het kennismaken met de buren of mensen van de gemeente pakken wij resoluut op met het woordenboek in de hand en verder met handen en voeten wat een hoop lol en hilariteit veroorzaakt
maar uiteindelijk bereiken we altijd wat we willen .
greetz van hanedoes.......
 
cz campings

Wij komen ook al wat jaartjes in CZ hebben op cz campings gestaan maar ook op nl campings, het is waar je voor kiest. Maar het veranderd toch want een jaar of 6 geleden stonden wij op camp pension Ceske Rai, echt gezellig in een boomgaard en het sanitair was toen perfect. Nu jaren later, heeft in de ACSI Gids gestaan, het weiland ernaast is erbij gekomen, bomvol met nederlander, een enkele belg of deen, het ergste is dat er niets is gebeurd aan het sanitair. Echt jammer van zo'n camping maar financieel is het geweldig voor de eigenaar, ook begrijpelijk toch. Wat ik er mee wil zeggen is de" vooruitgang" hou je niet tegen ook niet in CZ.
groet Jan
 
Opdringerig

Wij kamperen al vele jaren in Tsjechië, sinds we niet meer werken minstens 2 maanden per jaar. Daarvoor minstens 4 weken en soms 2x 3 weken. We trekken dan van 'hot naar her'. Meestal bedenk ik van te voren een 'startplaats' waar we een paar dagen acclimatiseren. We proberen altijd een echt Tsjechische camping te vinden. Liefst aangegeven middels een handgeschreven bordje en oh, wat hebben we een leuke ervaringen.
Op Nederlanders op vakantie zijn we bepaald niet dol. Het komt nogal eens voor dat we aanvankelijk als enige gasten op een camping staan. Dan gaan we een dagje weg - komen terug... en geloof het of niet bijna tegen onze caravan aan schurkt plotseling een andere caravan!
Dat zijn dan ALTIJD Nederlanders! Die ons bijna hijgend staan op te wachten.
 
Dat zal ik wel geweest zijn.
Ik ben gek op mensen.
Al ben je de enige op de camping, ik ga naast je staan.
Al hijgend, inderdaad.
En als ik je zie aankomen ga ik nog kwijlen ook.
Geweldig vind ik dat.
De verbijstering op de gezichten van een medelander.
O, o wat geniet ik dan.
En vooral als ik dan vraag: vanavond potje klaverjassen, buuf?
Nou, dan heb ik het niet meer.

Zo stroop ik tijdens mijn vakantie de campings af, op zoek naar eenzame nederlanders die vast wel een beetje gezelschap kunnen gebruiken.

Maar nu ik je verhaal lees, heb ik het altijd fout gedaan, het wordt niet op prijs gesteld.

Jammer nou, ik had al mooie plannen voor volgend jaar.

Wat nu?
 
mijn beste camping ervaringen zijn toch bij de tsjechische campings.

idd moet toegeven, sanitair in niet op hollands niveau (wat dat dan ook mag zijn). de plekjes zijn niet netjes afgebakend, enige organisatie ontbreekt.

maar DAAROM hou ik van CZ. in Tsjechie heb ik nog het gevoel dat het om mensen gaat. Niet of het allemaal wel goed georganiseerd, strak en vlak is. maar gewoon gewoon.

dit jaar stond ik op een schizofrene camping.
eigenaar is tsjech maar sprak ook nedelands
ontvangst en gezelligheid was tsjechisch, maar 99 % nederlandse gasten. de rest was duitser :s
Het mooie van alles was dat de Tsjechische eigenaar gewoon Tsjech bleef en daardoor de nederlanders zich gedroegen als vakantie tsjech.
er werd gedronken, gepraat en er werd met elkaar genoten.

Wat wil een mens nou nog meer. ik iig geen hollandse camping
 
perun schreef:
mijn beste camping ervaringen zijn toch bij de tsjechische campings.

idd moet toegeven, sanitair in niet op hollands niveau (wat dat dan ook mag zijn). de plekjes zijn niet netjes afgebakend, enige organisatie ontbreekt.

maar DAAROM hou ik van CZ. in Tsjechie heb ik nog het gevoel dat het om mensen gaat. Niet of het allemaal wel goed georganiseerd, strak en vlak is. maar gewoon gewoon.
Dat vind ik nou ook. :ja:
Het rommelige en dat beetje krakkemikkige hoort voor mij juist bij het vakantiegevoel in Tsjechië. Ik vrees de dag dat alle Tsjechische campings er netjes en luxe (en Nederlands) uitzien...
 
Zeg Kukelige hanekam
'k wou dat 'k je echt eens tegenkwam
je veren zouden knakken
je kammetje zou angstig plakken
je zou je verstoppen achter Kukelin
in klaverjassen nooit meer zin!
 
Dat vind ik nou ook. :ja:
Het rommelige en dat beetje krakkemikkige hoort voor mij juist bij het vakantiegevoel in Tsjechië. Ik vrees de dag dat alle Tsjechische campings er netjes en luxe (en Nederlands) uitzien...

in de tijd dat ik nog met mijn ouders mee op vakantie ging naar tsjechie(1995 tot 2000) heb ik verschillende typisch tsjechische campings meegemaakt,nou voor de meeste jongeren is het een ramp......voor ons niet.aangezien we met familie gingen vermaakten wij ons sowieso al wel,maar het typisch tsjechische heeft gewoon charme,ik hou daar van.niet de nederlanders op een kluitje,maar een stapje terug doen en gewoon aanpassen aan de mensen daar,niks luxe,jezelf redden en je overtuigd jezelf dat het veel en veel mooier is dan op een ''nederlandse" colonie.ik hou van tsjechie,de mensen.DAT IS VAKANTIE IN TSJECHIE
 

Henricus

Geroyeerd Lid
..... ik hou daar van.niet de nederlanders op een kluitje,maar een stapje terug doen en gewoon aanpassen aan de mensen daar,niks luxe,jezelf redden en je overtuigd jezelf dat het veel en veel mooier is dan op een ''nederlandse" colonie.
ben jij ooit in het hoogseizoen op een tsjechische camping geweest?????, alle Tsjechen zitten op een kluitje te kamperen met tenten en daarover heen plastic om de tenten aan elkaar te koppelen,zo nederlands is ons gedrag nu ook weer niet.
 
Bovenaan