Kamperen in de winter

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

weet dat harrachov ook open is, maar eigenlijk zijn we verknocht aan velka upa en mlade bukey, vandaar de vraag en omdat we dit jaar met de camper gaan en niet in het hotel waar we al jaren komen, ben ik dus op zoek gegaan naar alternatieven.

Goose, u zegt dat er in Pec een camperplaats zit, nu komen wij er al jaren en mogen de camper dus bij "ons hotel" neerzetten (dat kan in de winter helaas niet omdat er dan geen ruimte genoeg is), maar heb nog nooit een cp in Pec gezien. Kunt u mij vertellen waar deze zit? superplaatje krijg er zin in.
 
Beste Petra,

De eerste foto is van het Kveta Penzion dat direct tegenover de hoofdpiste staat in Pec Pod, de eigenaar (Vladimir) heeft ook nog zes appartementen (http://www.zelenypotok.cz/). deze appartementen liggen net achter de grote parkeerplaats en net voor de hoofdpiste en zijn vorig jaar nieuw in gebruik genomen. Tevens zijn er een aantal camperplaatsen gemaakt, maar ik weet niet of deze in de winter ook begaanbaar zijn. Ik heb een mail naar Vladimir gestuurd om te vragen of het mogelijk is om er deze winter gebruik van te maken. Vandaag is hij jarig dus ik denk dat ik morgen wel antwoord van hem krijg. Je kan hem ook zelf even mailen als je dat wil (penzion-kveta@seznam.cz). Wij gaan zelf van 16 t/m 23 februari (met 24 man), misschien komen we elkaar wel tegen en als ik iets voor je kan doen dan hoor ik het graag. En als je 00420 voor het nummer zet wat op de foto staat, kan je Vladimir ook even bellen. hij spreekt prima engels, doe hem maar de groetjes van René haha.

Kveta Penzion is ook te vinden op facebook.

Oja en laat dat u maar weg hoor, we schelen maar een jaartje haha.

groetjes René

Wat is Tsjechie toch mooi hé

green creek.jpg
 
de eerste foto herkende ik, onze dochter heeft daar tegenover 2 jaar skiles (Happy hill toch) gegeven, maar foto nr 2 daar moet ik moeite voor doen. is dat naast dat ronde houten restaurant wat aan de rechterkant van de weg is?
Gaaf dat je een email hebt gestuurd, ik wacht rustig af. Het is de bedoeling dat we 2de kerstdag vertrekken en dan het weekend na nieuwjaar weer terugkomen. Als er genoeg sneeuw blijft liggen in Winterberg (daar gaat het van de week geloof ik warm water regenen) gaan we daarheen en anders tuffen we lekker door naar Tsjechie wat ik eigenlijk wel hoop hoor.
Tegenkomen gaat dus waarschijnlijk niet lukken. Ik hoor het graag, als je meer weet zou helemaal toppie zijn. Weet dat er ook 2 camperplaatsen zijn op de weg naar Trutnov. Een is er open volgens de site, maar die andere kan ik nergens vinden, maar daar we ws met 2 campers gaan en 1 ervan een kleintje is, zijn voorzieningen om de paar dagen wel handig, vandaar de vraag naar de campings.
 
op deze foto zie je pec vanaf het kveta Penzion naar beneden en links de parkeerplaats (je moet ook de parkeerplaats oprijden om bij green creek te komen) halverwege tegen het water aan staat green creek, wat zoiets betekent als groene beek of stroom. dit is een oude foto dus het penzion staat er nog niet op. als ik iets van Vladimir hoor dan laat ik het weten.

grtjs René

DSC02740.JPG
 
geweldig dat is super de super staat er ook ergens wat de kosten zijn? en begrijp ik het goed heb je stroom en mag je gebruik maken van douche en water tegen betaling? krijg de indruk dat je moet bespreken maar ja vertaling door bing is niet echt geweldig, klopt dat?
 
goose heb jij toevallig antwoord gehad? heb een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad. als de vertaling goed klopt dan is de camperplek wel erg duur helaas. Heb daar van de zomer geen campers zien staan maar ja van de zomer was het behoorlijk rustig in Pec.
 

Ad Verschoor

Donateur
Je winterse ervaring te lezen op dit forum lijkt me geweldig. Ik zie ernaar uit, want meestal lees je niet zoveel over vakanties in de winter. Ook zie je maar weinig foto's. Alles is dus meegenomen. Ik wens jullie in ieder geval een hele goeie vakantie.
 
Goedemorgen Petra,

zie hier het antwoord van Vladimir.
with caravans is not a problem in the resort Zelenýpotok we have 3 spaces for caravans, including access to water, electricity.
regards

Vladimír
Dus als je even contact opneemt met Vladimir dan zorgt hij dat je er op kan met de camper.

Ik kan me niet voorstellen dat het zo heel duur is, wij zitten in februari de hele week in het Kveta Penzion op basis van hp voor 160 euro pp dat is toch voor nix haha

grtjs René
 
In de winter staat er weleens een caravan op Euro Air. Met de Kerst staan er de laatste jaren twee caravans met kerstversiering. Een leuk gezicht.
Effe voor de duidelijkheid; vgs mij bedoel je dan Euro-Air-Camp in Vrchlabi?
http://euro-air-camp.cz/nl/fotogalerie/index/id/123-camping#

Op een van de foto's staan de "kerstkampeerders".
Is lisci farma nog open als camping???
We hoorden dat ze na die verschrikkelijke storm niet meer open waren
De storm van 2009?
Ze zijn gewoon open, afgelopen zomer nog over de camping gewandeld, niets te zien van dat het er toen zo gestormd heeft.
 
Klopt, die bedoel ik. Wij krijgen ook wel aanvragen van winterkampeerders, maar omdat wij onze camping niet geschikt vinden om 's winters te kamperen, bieden wij in eerste instantie de mogelijkheid van het pension aan en anders de mogelijkheid om te kamperen bij Euro-Air-Camp. Het sanitairgedeelte van de camping is namelijk in hetzelfde gedeelte als dat van het restaurant en dus altijd op de juiste temperatuur.
 
Bovenaan