Kamperen in de winter

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij willen komend jaar in februari met de camper op wintersport in Tsjechie en zijn al eens in Harrachov geweest. Ik heb een camping gevonden in Splinderuv Mlyn, namelijk Autokemo U-labe. Heeft iemand ervaring op deze camping, is dit dicht bij het centrum en het skigebied (loopafstand), wat zijn ongeveer de prijzen voor de winter? De prijzen staan namelijk (nog) niet op de site van deze camping.

Is autocamp Pavlovice (Bij Liberec) geschikt als wintersportcamping.....ervaringen?

Nog andere suggesties voor leuke wintercampings in Tsjechie die dicht bij een centrum (op loopafstand) liggen?

Wij gaan niet om te skiën, maar om te wandelen. Wel vinden we het leuk om eventueel met een lift naar boven te gaan.

Chika
 
Hallo Marcel,
Op deze link had ik al gekeken en niets gevonden. Of de campings zijn dus niet open in de winter, of te ver van een centrum, of alleen huur appartement mogelijk in de winter, etc.

gr
Chika
 

Freddy2005

† In Memoriam
...Spindleruv Mlyn... namelijk Autokemo U-labe... is dit dicht bij het centrum en het skigebied (loopafstand), wat zijn ongeveer de prijzen voor de winter? ... Wel vinden we het leuk om eventueel met een lift naar boven te gaan.

Bij kontakt staat duidelijk aangegeven waar de camping zich bevindt. De grote lift naar Medvedin is vlakbij.

Prijzen winter 2010-2011 Op de Elbe - Spindleruv Mlyn

Parkeren

Permanent vanaf 30 dagen tot 150 dagen ... .... 75, - CZK / dag
Motorcycle .................. 40, - Kč
pers. Car ..... ... ... ... ... .... ... 70, - Kč
Bus ... ... ... ... ... .. ... .... 250, - CZK.
vergoeding voor tijdelijke huisvesting (persoon / dag meer dan 18 jaar, volgens Ed. MěÚ )..... 15, - CZK / dag
borg van geleende (adapter, chipkaart toetsen, enz.) van ... 1000, -Kč/50, €
Bij een verblijf in een caravan-residentiële parkeerplaats aftrek 75, - CZK / dag
Winter verblijf in caravan

camping. ... ... 230, - CZK / dag

/ Caravan - of camper /

Naast onderdak-zaal caravan of obyt. Car ... ... 50, - CZK / dag / indien het niet past binnen een bepaald gebied /

kinderen van 3 tot 12 jaar ... .. 60, - CZK

personen ouder dan 12 jaar ...... 120, - Kč

huisdier .............. 70, - Kč

Aftrek 1.kW meter per uur. ... 4, - CZK - gesloten schachten

De prijzen staan bij "Lastminute & News" of bij "Aktuelles" maar alleen in de Tsjechische taal.
 
Vraag mij zomaar wat af.
Hebben ze grote gasflessen?
Zijn er verwarmde voorzieningen?
Water beschikbaar?
Tractor aanwezig om je te slepen?
Kortom: is het een echte wintercamping?
 
Ik zou het niet weten of het een echte wintercamping is, maar Splinderuv Mlyn is één van DE skigebieden in Tsjechië, dus dat lijkt me dan wel dat dit een goede camping is. Te zien aan de prijs zeker, voor Tsjechië vrij prijzig.
Ik zie graag reacties over camping Plavlovice bij Liberec. Is deze streek een beetje voorzien van sneeuw in de winter?
 
Ik weet dat er mensen zijn die meerdere jaren op deze camping in Spindl. hebben gestaan met de wintersport, zij waren er altijd met carnaval wij zaten dan in een hotel. het zal dus best goed zijn anders ga je er (denk ik) niet jaren achter elkaar naar toe!
 
Oeps, vergeten te reageren Els......sorry....hierbij alsnog een reactie.
We hebben besloten om naar Pavlovice (Liberec) te gaan. De camping In Spindl is vrij prijzig en we zoeken een low-budget vakantie vanwege onverwachtte uitgaven.
We hebben geen reacties van het Forum gehad, dus we gaan het maar bekijken of het wat is.

groetjes,
Chika
 
misschien is Lisci Farma in Vrchlabi iets voor jullie? Heb er niet in de winter gestaan, maar wel in het voorjaar. Prima camping.
De prijzen staan op de website, weet zo niet of dit "niet te duur "is
 
Hallo,
Dit is ten eerste een dure viersterrencamping en bovendien in de winter alleen voor groepen. Onderaan de website staat:
"Tijdens het winterseizoen - januari t/m april zijn uitsluitend groepsreserveringen mogelijk - vanaf minimaal 15 kampeerwagens."
Wij komen slechts met twee campers.

groeten,
chika
 
Hoi Petra,

Wij zijn twee keer naar Lisci Farma geweest, niet op de camping maar in het hotel wat er naast staat. Het is wel 10 jaar geleden maar toen stond de hele camping vol en zag er super gezellig uit. En er is een verwarmde douche gelegenheid voor de camping gasten en verder kunnen ze van alle faciliteiten gebruik maken die ook de hotel gasten hebben. Wij hebben het er prima naar onze zin gehad, je moet alleen wel met de skibus naar de piste want dat is bijna niet te lopen. De laatste jaren gaan we naar Pec Pod Snezkou in het pension waar we daar verblijven zijn ook 4 camperplaatsen dan sta je met de camper midden in het dorp en 50 meter van de hoofdpiste, echt een heel leuk dorp en je kan alles lopend af.

Foto is van gisteren. Wat ziet het er mooi uit he?

gr René

KVETA.jpg
 
Bovenaan