Kamperen: eerste keer Praag en Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Allemaal,

Wij(man en ik en kinderen 10 en 13 jaar) willen deze zomer voor het eerst wellicht naar Tsjechie gaan.
Onze voorkeur gaat uit naar Praag, dit omdat ik heeeel lang al heeeel graag Praag wil zien.
Normaal zijn wij echte Italie gangers.
Ik weet echt verder niks van Tsjechie, en hoor graag van jullie allen tips.
Is het slim om gewoon aan te rijden en te kijken of er ergens plaats is op een camping, of is reserveren slimmer? Zeker gezien met onze kids?
We zoeken een beetje leuke camping met zwembad en net sanitair dus niet douchen achter een douchegrdijn of zoiets.
Is 2 en halve week te lang rondom Praag.
Hoe is het verder in de omgeving daar?

Naja, hoor graag alle verhalen en tips van jullie.
Tuurlijk ga ik hier nu ook ff rondsnuffelen.

groetjes Franca
 
Hallo Acnarfje, welkom op dit forum en als je de zoekfunctie(rechtsboven) gebruikt zullen al heel wat van jullie vragen beantwoord worden.
Trouwens, douchen achter een douchegordijn wil nog niet zeggen dat het sanitair niet netjes is:D
 
Wij gaan ook voor de eerste keer naar Praag.

Beste Acnarfje,

Ik ga ook samen met mijn verloofde en schoonmoeder naar Praag voor de allereerste keer, wij zijn ook erg benieuwd wat wij daar te zien krijgen. Wij vertrekken op 2 juli 2008, een excursiereis hebben wij geboekt, met een touringcar van Solmar Tours. Wij wensen jullie alvast een fijne vakantie toe.

Met vriendelijke groeten van,
Patrick en Conchita.

:zwaai:
 
Franca, hou je van honden?Misschien dat Liesje dan nog wel 'n aanbieding heeft voor je.
De omgeving van Praag is heel mooi en natuurlijk Praag zelf.
Het ligt er natuurlijk aan welke camping het uiteindelijk wordt, maar normaal gesproken hoef je niet ver te gaan om iets leuks te vinden.
Veel plezier met de voorbereidingen en straks natuurlijk met de vakantie.
 
hallo allemaal,

bedankt voor jullie antwoorden.

Ik houd niet van honden, zoals iemand vroeg...

In hoeverre is het goed te doen om op de bonne voie te rijden?
en dan niet alleen omgeving prag, maar heel CZ

groetjes Franca
 
Bij de camping waar ik hier het adres neerzet is het raadzaam om even van tevoren te bellen.
Dit is een camping in de buurt van Praag en heel netjes.
Douchen achter slot en grendel:D .
Het is zeker niet de goedkoopste camping in de omgeving van Praag.
Bekijk het even op http://www.campoase.cz/.
Wij hebben daar in onze beginjaren Tsjechië een aantal keren gestaan in het voorzeizoen. Ik weet dus niet hoe er in het hoogseizoen aan toe gaat maar in het voorzeizoen was het altijd vrij rustig. De laatste keer echter kwamen er twee caravanclubs en toen was het toch vrij druk.

Groetjes,

Jos
 

Henricus

Geroyeerd Lid
zaten vorig jaar op 40 km van Praag op een prachtige camping met zwembad en restaurant, 15 minuten wandelen naar het station en een halfuur later uit de trein stappen inhet centrum van Praag
 
kamperen nabij praag

prachtig land en met vele mogelijkheden.
nee tweeenhalve week is zeker niet te veel.
mooie camping met vele mogelijkheden nabij praag(35km)is camping bucek.
www.campingbucek.cz
zeker doen en heel veel plezier :lekker:
tip ga ook eens met de trein naar praag(mooie rit)station op 1km van de camping
 
hallo allemaal,

allemaal bedankt voor de reacties.
Maar ik heb al wat gevonden.
het is even wat anders , maar wel wat ik in eerste instantie eigenlijk wilde.

We gaan nu in mei naar Praag en gaan een appartementje huren via het forumlid Renata hier.
Ik heb er erg veel zin in en heb er een heel goed gevoel bij.

De grote vacantie..........dat weten we nu nog niet.
Misschien wel CZ, maar het zou zomaar toch weer Italie kunnen worden, want owwww, dat is ook zo'n mooi land.
Er is nog teveel moois te zien op deze aardkloot.....

groetjes Franca
 
Bovenaan