Kachna (Eend)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pepo, het is heerlijk!!!!
Ik zag het vroeger Tsjechen eten en wist niet wat dat was. Gewoon gevraagd. Na veel vijven en 6en erachter gekomen. Wilde wij ook bestellen maar dat ging niet.
24 uur van te voren bestellen. Dat hebben we natuurlijk gedaan en het wachten werd beloond. Vreselijk lekker. Hoe de bereiding gaat weet ik niet. Ik schat zo in dat het heel lang ligt te pruttelen in een pannetje. Dus vertel het maar.

Groet van Kukel.
 
Ja pepo, wat mij betreft ook heel graag.
We hebben het deze zomer in Noorwegen gegeten uit een blik (
blush.gif
) uit Tsjechie, en dat vonden we al zo heerlijk, dus graag een echt vers recept!!
 

pepo

† In Memoriam
In Jockey Club in Klatovy en ongetwijfeld ook in meer restaurants in Tsjechie kun je kachna zo bestellen. Traditioneel gemaakt, in de oven gebraden.
Mijn kenissen, die regelmatig bij mij met auto op bezoek komen (hier, in NL), nemen een bevroren kachna mee, gewikkeld in deken en kant-en-klare aardappel knoedels, bramborové knedlíky. Volgende dag volledig ontdooid en gelijk maken, met rode en met witte kool. Koop wel een tsjechische gans en niet hongaarse of franse.
Is eenvoudig te doen, je moet wel oven hebben. Een beproefd receptje (ja, ja, eerst segedin-goulash) wil ik best plaatsen.
Reken maar, dat kachna even vet is al een gans. En een gans is een en al vet.
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Voor een lekkere kachna mag je mij ten alle tijde wakker maken!
grin.gif

Twee weken geleden deze heerlijk kachna in Karlovy Vary gegeten:
Ik zou trouwens nog graag willen weten hoe die die speciale kneudels maakt. Ik had deze nog nooit eerder gezien...

63869-DSC_1566.jpg
 
pasqual,

Wat een prachtige foto. Het water loopt over mijn lippen. Een kachna in optima forma.
Ik eet mijn kachna in Ostrov. Daar kan je ook heerlijk kip bestellen. Ook deze 24 uur van te voren bestelllen. Smelt op de tong. Ik stop er mee want ik begin te kwijlen en ga de spruitjes opzetten.
 
pepo schreef:
ja, ja, eerst segedin-goulash
Ha, je bent het dus niet vergeten ! Ik kijk er alvast naar uit ! En als je naast de segediner en de kachna nog een goed recept zou hebben voor bramboraky (of placky, zoals wij ze thuis noemden), laat maar komen. Al doe ik nog zo mijn best, met de smaak wil het niet al te best lukken, om niet te spreken over het feit dat ze ofwel uiteenvallen, dan wel kurkdroog zijn en ook navenant smaken.
 
Voor de beginners ? Als ik jouw gerechten bekijk, dat lijk je me toch een culinaire keukenpiet bij uitstek, die zijn beroepsbestemming heeft gemist. ´Bij Pepo uit Melnik´, ik zie het al voor mij, ik denk dat je geen nood zou hebben aan klandizie, als je ooit een tsjechisch restaurant in NL zou beginnen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Heerlijke kachna in Hotel Posta, een aanrader van Macek.



Voor hen die echter in Vysnĕný dům verblijven bij Esther, wel Lukas kan het ook hoor ! Erg lekker, opschrijven bij de notities, bourgondiërs.
 
Dit is eigenlijk een verkapt bericht aan Kukel.

Maar,... de nieuwe LIDL in Strakonice is klaar. Lijkt meer op een stadion en ziet er futuristisch uit.
Tot zover de reclame en de 20% extra korting op werkelijk alles tot vorig weekeinde. Vandaar.

Echter, ook een nieuw pareltje in de koelschappen: Eendenborst. Jawel, Eendenborst. Van eigen CZ origine.

Dat heb ik mij niet voorbij laten gaan en heb genoten.
Man, man, man. dat was lekker.

En nu maar hopen dat de onderneming dit standaard in het assortiment opneemt.
Hoort en zegt het voort!


Dobrou Chut!:yess:
 
Dat doet mij denken aan (heeft verder niks met Tsjechië te maken, maar wel met eend) een Nederlands/Aziatische winkel waar ze diepvries-eenden verkopen. Merk: Lucky Duck, en daar staat dan in kleine letters onder: without head. :lmfao:
 
Bovenaan