JUBO Reizen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoj,

heeft iemand ooit van JUBO reizen gehoord? Of ervaringen met deze reisorganisatie? Hun site heb ik gezien, maar zit toch met veel vragen.

Heeft iemand ervaring met JUBO? Is het een goede organisatie? Bestaan ze al lang? enz
Elk info over hun wat niet op die site staat is welkom.

In een kleine advertentie zag ik dat ze medewerkers zochten voor hun bureau in CZ. Maar ze zijn telefonisch moeilijk te bereiken en willen niet zeggen waar ze zitten.

Nu heb ik een mailtje gekregen met maar 1 zin: Ze nodigen me uit voor een sollicitatiegesprek in CZ!

Ze schrijven niet wanneer en waar. Ook geen functie-omschrijving.

Ik vertrouw het niet. Denk niet dat ik er naar toe ga.

Ben wel van plan om via de KVK info te vragen, maar probeer het eerst hier.

Alvast bedankt

Rudolf
 
Hallo of Ahoj Rudolf,

JUBO reizen bestaat nu zo'n 13 jaar, is 1 van de grootste
verhuurders in Nederland van Tsjechische vakantieaccommodatie.
Naar mijn idee wordt deze organisatie door maar 2 of 3 personen gerund, meestal vanuit Tsjechie.
Ik ben vergeten waar hun bijkantoor in CZ is, maar weet nog
wel dat het ergens in Zuid-Bohemen is.
Ben zelf al 5 of 6 keer via JUBO in CZ geweest, meestal was alles wel in orde, alleen een ontbrekend zwembad van 7 meter vond ik wel erg slordig.

Groeten,

Harrie
 
Hoi Rudolf,
Ik ken ze niet, maar het zijn nogal rare signalen,
dus dat zegt denk ik genoeg.
Als ze niet willen zeggen waar ze zitten en jou zo'n
vage reactie geven, is het geen professioneel
bedrijf en zou ik zeker naar iets anders op zoek gaan.
Liever nog verder zoeken naar iets wat echt goed is!

Hodne stesti......

Cauky,
Erika
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb besloten om er maar niet naar toe te gaan.

Om meerdere redenen. Ik wil eerst goed informeren bij het CWI en mijn verzekeringsmaatschappij.

Ik werk toch liever in ,bijvoorbeeld, een hotel in Praag
cool.gif
dan in een kleine reisbureau bij iemand thuis
ahum.gif
. Ergens in een klein plaatsje in Zuid-Bohemen. Dat is bij JUBO het geval.

Vind wel wat
smirk.gif
 
Als ze zo moeilijk te vinden zijn en zo vaag doen vraag ik me af hoe ze 1 van de grootste verhuurders in CZ kunnen zijn.

Heb veel negatieve dingen gehoord over hun van andere soortelijke reisorganisaties in Nederland, maar dat kan natuurlijk ook zijn door concurrentiestrijd. Zo van: ,, boek maar liever bij ons, want daar..."
 
Ik weet niet hoe zij zo groot zijn geworden, zal toch ook veel te maken hebben met tevreden klanten, ik bied weliswaar
sinds kort ook vakantieaccommodatie aan, en ook ik weet
wel een paar negatieve kanten van dat bedrijf, maar ik
schrijf dit nu niet vanuit concurrentieoogpunt.
De nagatieve zaken hebben niet altijd met de klant te maken natuurlijk.
 
Ahoj ,
rada bych Ti poradila , ale Jumbo bohuzel neznam.
Ale myslim si , ze nez neco podniknes, tak by jsi se mel urcite dobre informovat . Mej se hezky , ahoj Bloemetje
 
Wij hebben in 1994 onze eerste Tsjechië-vakantie bij Jubo geboekt. Ze zaten toen in Delft. We zijn ter plekke een huisje wezen uitzoeken. Het meisje dat ons hielp, wist van veel huisjes uit ervaring te vertellen of het wel of niet geschikt zou zijn. In onze eerste vakantie zijn we bevriend geraakt met de beheerder van het huis en sindsdien huren we een huis rechstreeks bij deze beheerder zelf.
 
Ook wij hebben al enkele malen via Jubo reizen geboekt en dit is ons tot nu toe nooit tegengevallen. De eigenaresse (zijn de eerste keer in Delft bij haar geweest) regelde toen alles nog vanuit een kantoortje aan huis maar door haar vele contacten kon ze toch veel bieden. De laatste tijd niet meer via Jubo omdat in de meeste huisjes de hond niet meemag. Hierdoor gekozen voor andere organisaties die ook lof verdienen omdat je op deze wijze leuke adressen in heel Tsjechië kunt vinden. Op internet zijn ze allemaal te vinden waardoor je vanachter je pc alle voorbereidingen en boekingen kunt doen.
 
Hallo,

Ik heb wat over de JUBO reizen gehoord. Mijn ex (Tsjechische) collega werkte daar paar maanden maar zij sprak nooit echt positief over. Zelf heb ik geen ervaringen met de JUBO reizen.

Groet,
Dasa
 
R

rveldhuis

Guest
Hallo Rudolf,
Je weet natuurlijk dat Jubo en eigen site heeft: www.juboreizen.com
Ook heb ik adres en telefoonnummer voor je:
Telnr: 020-4622933
Naam: jubo reizen tsjechië & slowakije
Adres: blasiusstraat 48-huis
Postcode: 1091ct
Plaats: amsterdam
Suk6 hiermee.
Groet Richard
 
Bedankt Richard,

Ik zag er maar van af, want ik vertrouwde Jubo Reizen toch niet echt. En om dan hals over kop naar CZ te vertrekken, alleen om bij een vaag bedrijf te gaan werken waar ze me niet eens het adres van wilde geven
58.gif


Ze schijnen niet meer in Amsterdam te zitten, ondanks dat de Amsterdamse telefoonnummer nog functioneel is.

Ik heb intussen tijd bij tig verschillende bedrijven uit de reisbranche gesolliciteerd, maar helaas zonder succes. Ben al enkele maanden zonder werk
tongue.gif


Dus mocht iemand nog een hotel of reisorganisatie kennen waar ze op zoek zijn naar medewerkers, dan hoor ik het graag!
smiley20.gif

Ik hoef niet zo perse in het toerisme te werken, maar kan bijna niks anders met mijn toeristische opleiding + ervaring
ooo.gif
 
Hallo Dennis. Wat betreft Jubo Reizen: heb kennissen in Tsjechie die hun pasgebouwde huis verhuren via Jubo. Ervaringen zijn NEGATIEF. Het huis was nog niet helemaal klaar maar weer al wel als zodanig door Jubo verhuurd. Een erg slechte zaak vind ik terwijl onze kennissen van niets wisten en hard werken om alles klaar te krijgen. De planning is nu om met hulp van mijn man en mij de verhuur zelf te regelen. Waarschijnlijk wordt het dan lucratiever voor hen en goedkoper voor de Nederlanders. We zullen zien. Verder geen ervaring met Jubo.
 
R

rob.goverde

Guest
Dus nog steeds flest Jubo reizen zijn klanten!Heb nog steeds zo'n € 300,- tegoed van deze mevrouw. heb in 2000 2 verschillende huizen gehuurd van deze mevrouw op papier ware kasteeltjes, daar aangekomen, bleek de keuken een kast met marmeren blad geen stromend water geen gootsteen alleen 2 electr. pitjes en een koelkastje in de gang. Geen fornuis. Bed in de woonkamer klam en vies, TV uit 1970, wasmachine uit 1965 een geen toilet met doorspeolmogelijkheid alleen een poepdoos in de schuur. Toen ik de maandag na aankomst op zaterdag naar Nederland belde, was ik de leugenaar. Ik heb die dag van haar een ander appartement of huis geeist, en wil met onmiddelijke ingang, heb toen een spiksplinternieuw appartement gehad in Horni Maxov, huis Triumph, werkelijk goed, ik heb van haar nu nog een bedrag tegoed voor de meer kilometers, telefoonkosten, en meer huur, die ik ter plaatse aan de eigenaar in Horni Maxov moest afrekenen. Tweede huis was in Moravie, en voldeed niet aan de beschrijvingen en beloftes, was wel leefbaar en schoon en de meeste esentiele zaken waren aanwezig, maar ook daar klopte het dus niet met de beschrijvingen. Heb je klachten dan wordt je dus door de telefoon afgezeken en bij doordrammen en dreigen gaat ze pas iets doen. Voor mij is dit de firma list en bedrog. Doe maar Novasol of zelf rechtstreeks via internet.
 
Rudolf,

Misschien een andere invalshoek, om een reisorganisatie te benaderen met een gericht plan en op basis daarvan aangenomen te worden: mag je je eigen plan uitvoeren.
Een gat(je) in de markt is speciale gezinsvakanties in Tsjechië, met name met kleine(re) kinderen. Als je in staat bent om een selectie van huisjes/appartementen/campings te maken met goede voorzieningen voor kleine(re) kinderen, goede ontspanningsmogelijkheden in de buurt (speelparken, zwembaden) en vooral dat HEEL DUIDELIJK kan aantonen, zit je snor. Als vakantievierende ouder ga ik namelijk voor 100% zekerheid; met m'n kinderen wil ik niet improviseren want er hoeft maar 1 ding fout te zijn (geen traphekje, gevaarlijk gat in tuin, geen speelplaatsje) of de hele vakantie gaat naar de ... door continue stress, verveling of ongelukken.
En in Tsjechië liggen deze voorzieningen niet transparant voor het oprapen, dus werkelijk ik zie er wel brood in.
Indien gewenst help ik wel verder met criteria.
 
Nou heb ik verleden jaar een huis gehuurd in Nyrsko, en dat is prima gegaan, ik hgeb voor dit jaar weer een huis geboekt. Ik bedoel, de site ziet er ook goed uit, een hoop foto's, enz. Ikl ga dit jaar 3 weken, 3 verschillende huisjes van 3 verschillende organistaties, en 1 daarvan is Jubo.
 
ervaring met huisje 9999 van jubo?

heefd er iemand ervaring met huisje 9999? nabij het dorp domazlice
van jubo wij hebben pas geleden geboekt toen we dit forum nog niet kenden maar nu ik dit zo lees ,klinkt niet erg goed...........
 

Freddy2005

† In Memoriam
Daniel123 schreef:
......... hebben pas geleden geboekt toen we dit forum nog niet kenden maar nu ik dit zo lees ,klinkt niet erg goed...........

Welkom op het forum Daniel, buiten het vorige bericht zijn alle voorgaande berichten reeds van 2004. Dus in het vorige bericht was er sprake dat alles prima was. Ik zou de moed erin houden en weet ons later te vertellen hoe jullie ervaringen waren. Succes en een mooie vakantie gewenst.
 
Wij (met de hele familie) zijn verschillende keren in huisjes van JUBO geweest en hebben bijna altijd prima huizen gehad en soms wel eens ietsje minder.

De kritiek op JUBO gold (wat ons betreft) dan ook niet de huizen maar "mevrouw JUBO".
Snibbig, kattig en zeer onvriendelijk als je een vraag had of een opmerking, laat staan als je een klacht had!!

Maar nogmaals, de huizen waren redelijk tot goed, dus je vakantie zal best goed komen!!!

Ik hoop dat je ons wilt laten weten hoe het jullie is vergaan, ik ben erg benieuwd!! ;) ;)

P.s. wij hebben geen ervaring met huisje 9999.
 
J

Jeannette61

Guest
Ook wij gaan deze zomer in huisje 9999 en zijn dus erg benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik kwam er vanmorgen achter dat Jubo niet is aangesloten bij de SGR. Ik hoor graag jullie mening over deze kwestie. Zou je wél of juist niet boeken bij Jubo?
 
Bovenaan