Jonge vossen op ons terras in Odolov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tot onze grote verrassing kregen we van een van onze gasten foto's doorgemaild van jonge vosjes op ons terras !!
Enigszins tam want ze aten van alles !!
Is dit normaal en hebben meer mensen dit ervaren ?

Lion
 
Dat moet een mooi gezicht zijn. Maar niet fijn dat ze gevoerd worden.
Daar krijg je later overlast van. De vuilnis-zakken, bakken zijn niet meer veilig.

Wil je misschien de foto's plaatsen?
 
Let wel op Lion, vossen die naar je toe komen vertonen geen natuurlijk gedrag. Je zou hier te maken kunnen hebben met vossen die hondsdolheid hebben (ik wil niet zeggen dat dit zo is).Het is jammer dat veel mensen deze dieren proberen te voeren kunnen hierdoor veel overlast brengen.
Gr Reggie
 
Persoonlijk zou er alles aan doen om de vossen op een veilige afstand te houden.
Ik heb hetzelfde met ratten.

Londen heeft hier ook veel last van, en er wonen nu al 10 vossen per vierkante kilometer , dat is erg veel.
Maar ik heb er in Engeland zelf een gezien op 10 meter afstand in een woon wijk, en dat vond ik niet fijn moet ik zeggen.
Engeland over weegt om insectenwerende middelen (Chemisch) in te zetten om de vossen te verdrijven naar het platteland.
 
Ze strooien geen gif in de tuinen waarvan de vos dood gaat.
Maar ze spuiten een bepaalde geur in de tuin waar de vos een hekel aan heeft.
En dan gaan ze hopelijk weg uit de stad, en zoeken een plekje in de buiten gebieden.
 

char

† In Memoriam
En dan gaan ze hopelijk weg uit de stad, en zoeken een plekje in de buiten gebieden.
Daar moet natuurlijk wel voldoende voedsel zijn... voor zo'n grote populatie. En dat is er waarschijnlijk niet. Dus trekken ze de door mensen bewoonde wereld in.. En dat is makkelijk scoren, met al dat weggegooide eten.
Dus!!.. borden plaatsen aan de rand van de door ons bewoonde wereld/stad/dorp.... En elke vos die niet kan/wil lezen;...Afschieten!!...
Zottigheid natuurlijk!!.. Maar het feit blijft, dat wij zelf voor een overpopulatie zorgen...
Ik vind het faunabeheer in NL. een redelijk goed voorbeeld van hoe je de boel in evenwicht houdt...

Char.
 
De vosjes zijn weg. Zondag zat er nog een op het terras alsof hij daar woonde!
Het klopt wel dat je alle afval moet verwijderen.
De buurman vertelde dat de vosjes uit de burcht zijn gejaagd omdat ze op
eigen vossebenen moeten leren staan en ook hun EIGEN voedsel moeten leren zoeken. En zo klein waren ze niet meer.

groetjes Lion
 
Bovenaan