Jilemnice krijgt weer een Sneeuwreus

Topic in 'Reuzengebergte' gestart door RoJo, 20-01-2010.

1. Dinsdag in de motregen bij de reus geweest. Het is nog wel herkenbaar maar de fijne details waren volgens mij al weg.
    als ik thuis ben zal ik wat foto's plaatsen.

2. kuurgast

kuurgast Donateur

Er is nog niets te zien of er een sneeuwreus komt in Jilemnice.......afwachten.............:lezen:
    Zie in Harrachov wel een bult sneeuw liggen......zal het sneeuwkasteel weer komen?

3. Ik zag vorige week ook "een bult" in Vrchlabi op het plein. Maar die is nu weg. Zal wel in de Elbe gedumpt zijn.

4. kuurgast

kuurgast Donateur

Die bult in Vrchlabí ligt er nog wel zie webcam van hotel Labut' ,de kinderen spelen daar iedere dag.

5. Inderdaad, toen ik gisteren keek kon ik hem niet goed zien. Nam daarom aan dat hij weg was. Goed gecorrigeerd Kuur!

6. Als er al een sneeuwkasteel komt in Harrachov zal daar niet voor het eerste weekend van februari begonnen worden, er is dan immers schansspringen.

7. kuurgast

kuurgast Donateur

Antwoord is JA!!! :cheerleader:
    sneeuwkasteel 2013.jpg

Hij is kleiner dan voorgaande jaren maar is bijna klaar.
    Vanaf 8 februari iedere vrijdag, zaterdag en zondag voorstellingen om 14:30 voor kinderen.
    Om 19:30 uur 1/2 uur show met vuur, vuurwerk, historische kledij en gevechten etc.
    Zolang het winters koud blijft.
    Bron: harrachov.cz.

Van de sneeuwreus in Jilemnice nog geen spoor.
    Wel is de ledový/ijsbar open bij de piste van U Čápa Příchovice tot de dooi, zie foto's.

8. kuurgast

kuurgast Donateur

kasteel.jpg

Bij het sneeuwkasteel van Harrachov zijn enkele tenten neer gezet. Is dat voor de voorstellingen of vanwege ski-wedstrijden-festival?
    Jilemnice nog geen werkzaamheden te zien voor de sneeuwreus.

9. In Jilemnice ligt te weinig sneeuw. Het zal dit jaar wel niets meer worden, vrees ik. :snotter:

10. In Malé Svatoňovice staat sinds 26 februari geen sneeuw-REUS, maar een sneeuw-ROBOT!

P1160237.jpg P1160235.jpg

Hij staat in het park, naast het standbeeld van de gebroeders Čapek.
    De bouwers hebben hem in 3,5 uur gemaakt en omdat het hier ’s nachts nog vriest, zal hij wel even blijven staan.

wereldreiziger, aafke, Ad Verschoor en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  11. kuurgast

kuurgast Donateur

Russalka, wat een originele sneeuwsculptuur. Ken je ook het verhaal achter de robot?
    Karel Čapek heeft een toneelstuk geschreven met de titel R.U.R.
    Tegenover het standbeeld van de broers staat een museum over hen.

12. Het was een beetje weggezakt, Kuurgast, maar het is weer naar boven gehaald. Foto en bericht zijn trouwens afkomstig van de bibliotheek in Malé Svatoňovice.

NB: een paar stappen verwijderd van het museum voor de gebroeders Čapek, ligt het eethuisje "Salamandr". Niet alleen is dat een verwijzing naar één van Karel Čapeks werken, in de eetzaal staan in de boekenkast een aantal boeken van zijn hand en ook in de menulijst zijn nog verwijzingen naar Čapek te vinden.

13. Wij zijn op maandag 18 februari speciaal gaan kijken in Harrachov.
    Je kon niet eens zien wat het voorstelde.
    Wel jammer omdat de foto's die ik heb gezien erg mooi waren.
    Ze waren er wel mee bezig, misschien waren we te vroeg?

14. kuurgast

kuurgast Donateur

Sylvia, zoals ik eerder meldde is hij kleiner dan vorig jaar waarvan je de foto's wel gezien zal hebben. ;)
    8 Februari was hij al klaar en afgelopen weekend waren er nog voorstellingen zie webcam.

ave271 vindt dit leuk/interessant.
  15. kuurgast

kuurgast Donateur

Nog geen spoor van een sneeuwreus te zien. :nee:
    Hopelijk komt er deze week genoeg sneeuw voor Krasojízdy na rohačkách as zaterdag 25 januari in Jilemnice.
    Zie filmpje van vorig jaar:

16. en in harrachov?? ook weer een sneeuwkasteel? Er is weinig informatie over te vinden.... en misschien te weinig sneeuw?

17. kuurgast

kuurgast Donateur

Zie de webcam Harrachov........te weinig sneeuw voor een kasteel. :lezen:

18. kuurgast

kuurgast Donateur

:cheerleader: Er ligt een grote berg sneeuw in Jilemnice!!!
    Zou de sneeuwreus weer gemaakt worden?
    De weersvooruitzichten zijn gunstig, in de bergen blijft de sneeuw liggen en eind januari wordt het kouder.

Laatst bewerkt: 05-01-2015
    Keesi, Aad Piekaar, Pelhřimov en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  19. Ja dit zijn duidelijk weer voorbereidingen voor de reus.

Keesi en kuurgast vinden dit leuk/interessant.
  20. kuurgast

kuurgast Donateur

Vanmiddag speelden de kinderen op die berg. Zo wordt de sneeuw extra stevig samengeperst.
    Lijkt wel of er op de webcam van Harrachov vandaag ook een klein bergje sneeuw ligt.
    Hopelijk komt het kasteel dan ook weer terug.

Keesi en ave271 vinden dit leuk/interessant.

Deel deze pagina