Jilemnice krijgt weer een Sneeuwreus

Topic in 'Reuzengebergte' gestart door RoJo, 20-01-2010.

1. Op deze webcam is te zien dat er weer een sneeuwreus (Rühbezhal) op het plein in Jilemnice gemaakt wordt. Helaas is hij op de webcam van de achterzijde te zien, rechts onder in beeld.
    Het is zeker leuk om hem eens te gaan bekijken.

In 2006 was er ook een sneeuwsculptuur. Daarna tot op heden niet weer. Ik wilde hier een foto uploaden, maar dat lukt niet. :kwaad: Misschien kan één van de mod's me even adviseren.

Ik heb de foto wel in mijn fotogalerij weten te plaatsen !

2. char

char † In Memoriam

Leuk!!.. En wie staat er model voor deze reus?... Jurg??..

Char.

3. Mocht ie willen! Nee, de reus van het Reuzengebergte staat model.

4. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Door de "aanslag" op de camera zie ik helaas niets. Rob je moest het beeld "vastgelegd" hebben alvorens te plaatsen. Nu zie je op de link het actuele beeld. Ik zag vanmorgen dat men de sneeuw op een hoop aan het leggen was.

Als het morgen helder is dan kunnen we een foto plaatsen.

5. Het leek me juist zo aardig om de mensen aan het werk te zien. Hoe het wordt is in mijn fotogalerij te zien (uit 2006). De camera zal wel weer schoon gemaakt worden.

6. Dat ziet er mooi uit. Echt een krokonose hoofd geweldig .Ik zag op de tv ook dat ze dat in Nederland hadden gedaan met een paard of zo iets

7. Ziet er erg mooi uit. Volgende week moeten we in Jilemnice zijn. Ik zal proberen mijn fototoestel niet te vergeten. Maak dan wel even een foto van de reus anno 2010.

8. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Men is nog volop sneeuw aan het bijschuiven, van "sculpturen" is nog geen sprake.

Bijgevoegde bestanden:

9. Ze hebben ook het hele weekend nog voordat ik kom met mijn fototoestel.

10. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Ondanks de slechte kwaliteit van de webcambeelden is er toch vooruitgang te zien. Na wat de gang van zaken te hebben bekeken kan ik wel zeggen dat de sculpteurs wel degelijk bezig zijn. Zo is de staf van Krakonoš reeds merkbaar.

Hier nog een foto van vorig jaar waarop duidelijk ook de voorgrond van het tafereel te zien is.

Meer foto's van de constructie en het afgewerkte "kunstwerk" staan op de website van Jilemnice.

rainbow vindt dit leuk.
  11. Volgens mij was er in januari 2009 ook een sneeuwsculptuur in Jilemnice. Ik was op bezoek bij Arie CZ. Samen zijn we speciaal naar het plein gereden. Het beeld was toen robuuster.

12. Dan hebben wij het toen gemist. Tijdens de crocusvakantie in februari was het beeld er in ieder geval niet meer.

13. kuurgast

kuurgast Donateur

De sneeuwsculptuur wordt sinds 1909 ieder jaar gemaakt met uitzondering van de jaren dat er een tekort aan sneeuw was.
    MfDnes.cz.

14. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Toen was er nog geen Tsjechisch forum en waarschijnlijk ook niet veel Nederlanders in de buurt. Maar het kan verkeren...

15. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

De webcam laat nog steeds niet toe om een foto vast te leggen van de sneeuwreus. Steeds weer is de lens beslagen of bevroren.

16. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Vanmorgen toch enig zicht op het plein. Daarom deze foto alvast, wachtende op de foto's van Jan.

Bijgevoegde bestanden:

17. Op deze website zie je het hele "bouwproces" in beeld gebracht. Het is weer een fraai beeld geworden. :clap:
    Klik op de foto's voor vergrotingen.

18. 25 jan 2010 2 002.jpg

Wij zijn vandaag naar Jilemnice geweest en er was best belangstelling voor de reus. Er werden ook videoopnames gemaakt. Waarschjnlijk voor de plaatselijke of regionale zenders.

19. Erg leuk om in stappen te zien hoe het gemaakt is!
    Ik neem aan dat de sneeuwreus blijft tot de dooi invalt?

20. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Door de hevige sneeuwval deze week is ook Krakonoš deels ingesneeuwd.

Bijgevoegde bestanden:

Deel deze pagina