Jesenìky hooggebergte in New York Times

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
HR-Jeseniky-Gebergte_jpg


De Amerikaanse krant The New York Times publiceert een lijst van bestemmingen die we niet mogen missen. Nieuw in de lijst is het hooggebergte Jeseníky in Noord-Moravië.

Tsjechisch hooggebergte: een verborgen schat
Bestemming nummer 34 in de lijst is weggelegd voor het Tsjechische Jesenìky. Dit hooggebergte in Noord-Moravië ligt op de grens met Polen en is in zo’n 10 á 11 uur te rijden vanaf Nederland. De enorme bergen en heuvels zorgen voor een enorme toeloop van skiërs en langlaufers. Naast wintersporten kun je in het gebied ook kennismaken met de oude Tsjechische spa-traditie. Het gebied bevat talloze wellness- en spa-centra zoals het kuuroord Libuše. Zo’n 30 km ten zuiden van Jeseníky ligt het bijzondere kuuroord Karlova Stúdanka dat in de achttiende eeuw werd gesticht. De spa’s in het kuuroord maken gebruik van mineraalwater dat al eeuwen bekend staat om zijn geneeskrachtige werking. Omringd door natuur en houten chalets is het kuuroord één van de plaatsen met de meest zuivere lucht.

Website CzechTourism: www.czechtourism.com
 

Ad Verschoor

Donateur
Dat is nou jammer, hij stond op mijn lijstje voor volgende week. Ik wil het toch maar proberen en ga ervan uit dat ze niet de gehele weg in een keer afsluiten en verbeteren. Ik volg gewoon de omleiding.
 
Bovenaan