Jawa

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Is zijn originele kleur ook wit?? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.
't Is dat ik absoluut niet van mototen hou, anders zou ik deze mooi vinden (maar dan ook in het wit!!!) ;) :D
 
Deze JAWA is volgens de verhalen in dienst geweest van het vaticaan en de kleur is wit met bladgoud!!! Met eigen ogen gezien tijdens het treffen. Of hij werkelijk in dienst van het vaticaan geweest is?????:confused:
 
Jawa 550 Pionyr

Ik ben op zoek naar een complete cq. onderdelen van een Jawa 550 Pionyr bijgenaamd "de stomp". Als er mensen zijn die iets van brommers weten of manieren weten om er evt. 1 uit Tsjechie naar Nederland te halen laat het me aub weten. Er is mij veel aan gelegen om mijn inclomplete brommertje weer op de weg te krijgen. Alvast bedankt en de gr. Fred Ekkerman.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tabe

† In Memoriam
Ja, een juweeltje ! Ik heb zelf een site gelinkt, zie voorgaande bericht.

Zo ziet een naakte JAWA 250 uit de beginjaren 50 er uit bij Jirka in de schuur.

jawa1.jpg
 
Hey, het is een tijd geleden dat ik op deze site ben geweest. Kom dus tot de ontdekking dat ik er ooit een bericht op heb geplaatst. Sorry, vergeten!!
Ik heb het hele verhaal even doorgelezen, fijn dat er meerdere motorliefhebbers zijn op Tsjechie.net, maar nu heb ik nog geen adressen in Tsjechie die Jawa onderdelen verkopen. Weet iemand nog iets? 29 december ga ik weer met mijn gezin naar Tsjechie (hopen dat er meer sneeuw ligt dan het afgelopen jaar) en hoop dan Jawa-onderdelen mee te kunnen nemen.
Groetjes, Gieneke
 
Er zit een smal, heel lang zaakje in Brno, dat allemaal JAWA onderdelen verkoopt. Er past precies 1 Jawa achter het raam haha. Staat duidelijk op t raam JAWA en er staat altijd een grote bus voor de deur met JAWA reclame (iig t afgelopen half jaar wel elke dag).

Straat is: Taborska.
Wijk: Zidenice
Stad: Brno

Hebben er echt van alles, leuk zaakje, echt zoals vroeger de MotoTechna waren. Geen idee hoe en wat met de prijzen.

Het is precies bij de tramhalte bij de stoplichtkruising met de grote 4-baansweg naar Svitavy, kan niet missen!

:)
 
Hallo

Die winkel is bij ons bekend, daar zijn we 2 jaar geleden geweest. Na lang zoeken (we reden er telkens voorbij :D )
De man was eerst niet erg vriendelijk en liet ons maar wat aanrommelen. Maar toen hij na ons gewijs op een Jawa motor en op onszelf erachter kwamen dat we èn een Jawa hadden èn dat we uit Holland kwamen, werd het een stuk gezelliger!! We zijn al met al nog een uur in de winkel gebleven. (en met de nodige Jawaonderdelen weer weggegaan) Volgend jaar zomer mag hij zich weer op onze komst verheugen :)

Met mijn eerdere vraag ben ik niet helemaal duidelijk geweest, mijn excuses daarvoor. We gaan in de winter naar het noorden van Tsjechie, wie weet daar een Motor/Jawawinkel? Ik hoop dat we dan een Pav tegenkomen....

Alvast bedankt
 
Voor geïnteresseerden in JAWA :

Mbt. de vragen naar onderdelen adressen in Tsjechië ga naar
www.jawa.nl ,zie bij Dealers & Handelaren.

Staan ook veel Musea's en Burza's aangegeven.

Mocht je nadere info hieromtrent wensen, qua route enz. Stuur mij dan een email.
 
Binnenkort een geheel nieuwe motorfiets op de markt

Recessie, ook bij Jawa Moto in Tsjechie.
Nu de ontwikkeling geheel stil staat, heeft voormalig Jawa Importeur de Haan Motoren, zelf maar een geheel nieuw concept ontworpen.
Hij heeft gekozen voor een milieu vriendelijk materiaal, namelijk:
8 meter steigerbalk, 5 meter krathout en een geheel uitgedroogde plaat triplex.
Metaal strip en 2 meter steigerbuis.
Het voorwiel van een maico uit 1975 en het achterwiel van een hooischudder uit 1962.
De krachtbron: een 30 jaar geleden ontwikkelde Jawa 350 2 cilinder twin tweetakt, goed voor 23 PK.
De productie is nog niet gestart, het wachten is nog op een typegoedkeuring.
Hiervoor moet nog een sterke berekening van de steigerbalken worden overlegt.

De motor zal voor het eerst getest worden / te zien zijn tijdens het jaarlijkse
Oldtimer en Gekke zwarte race Festival op hemelvaartsdag 21 Mei in Hoornsterzwaag.(Frl)

De levering is alleen op bestelling.
De prijs zal zeer aantrekkelijk zijn i.v.m. de vrijstelling van wettelijke verwijderingsbijdrage.

www.motorblaadje.nl/.../Artikelen/1272_SNIEUW/
 
Bovenaan