LP / CD / DVD Jaromir Nohavica

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben van onze Tsjechische vrienden een prachtig kerstcadeau gekregen: een cd van jaromir Nohavica de CD heet Ikarus.
Het is geweldige muziek (als je er van houdt natuurlijk).
Ik ben nu bezig met het vertalen van de teksten en langzamerhand wordt mij duidelijk dat deze man behalve heel muzikaal ook een woordkunstenaar is (althans zo komt het op mij over).

Het gaat zeker een tijdje duren voordat ik alles ontcijferd heb, maar het is interessant genoeg om te blijven boeien. Bovendien leer ik er ook heel veel van.

Ik heb ze in Tsjechie beloofd dat ik eind van dit jaar de liedjes mee kan zingen. Dat wordt een hele toer, want hij propt behoorlijk wat woorden in een zin.

Misschien voor jullie ook een leuke uitdaging?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Album van het jaar Award voor Icarus

De folkzanger Jaromír Nohavica heeft de "Album van het jaar" Award gekregen voor zijn CD Ikarus. Van de CD zijn afgelopen jaar 35.000 exemplaren verkocht. Jaromír Nohavica was ook reeds tot zanger van het jaar gekozen, samen met Lucie Vondráčková als zangeres van het jaar, door de Tsjechische afdeling van de International Federation of the Phonographic Industry, IFPI.

idnes.cz

64990-article-pxcfb.jpg
 

pepo

† In Memoriam
Freddy2005 schreef:
Je bent dus niet de enige die deze CD bezit.
Ik nog niet; hopelijk is deze CD nog niet uitverkocht.

Ik vind Nohavica (wat eigenlijk Broekspijp betekent) heel leuk. En ik heb niet erg op zijn muziek gelet, omdat zijn texten zijn, althans in mijn oren, leuk, krachtig en dominerend t.o.v. zijn muziek, daarom misschien. Hij is geen textschrijver, hij is een dichter.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Kerstgeschenk voor de fans

Morgen biedt Jaromír Nohavica zijn fans, 12 uur radio en televisie aan op zijn website. Van tien tot tien brengt Nohavica niet-gepubliceerde video's, concerten en documentaires.

"Die 12 uur zal worden vol gevarieerd interessant materiaal zitten, sommige zaken heb ik zelf nog niet gezien. Eveneens de opname van mijn toespraak 20 jaar geleden op het legendarische festival in Polen, die plaatsvond ongeveer twee weken voor de novembergebeurtenissen in ons land."

ceskenoviny.cz

http://www.nohavica.cz/

JAZ2db184_Noh2.jpg
 
Bovenaan