Jablonec nad Nisou: voor herhaling vatbaar

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Fijne vakantie gehad in Jablonec n. Nisou.
Na info op forum geboekt bij pension Kral. Goed pension, behulpzame uitbater, mooie omgeving, niets dan lof.
Veel terrasjes, gewinkeld, goede restaurants gevonden.
Echter bij het aangeprezen restaurant Adam en Eva kan je beter een appel eten als biftic. Is met geen ander gereedschap als een maalmolen weg te krijgen. Overige vleessoorten waren ook niet om aan te prijzen.
Hotel Korrunni Princ in Turnov was weer prima, maar de prijs van mijn lievelingsgerecht was in 4 maanden 80 kronen duurder geworden van 250 naar 330 kronen, wat al op invoering euro leek.
Mijn favoriet rest. K vlak bij hostine ook tweemaal bezocht. Daar was alles bij het oude gebleven, voortreffelijk.
Dat ik niet zo uitbundig ben, is enkel door fam. omstandigheden.
9 dagen Tsjechie kijk ik weer met voldoening op terug. Mia, Adrie, Toon en ik hebben ons prima vermaakt. Mijn vignet is nog een paar maanden geldig en hoop er gebruik van te kunnen maken.
Wat berichten over benzineverbruik in Tsjechie betreft, niets opgevallen dat het zuiniger was, alleen pivoverbruik. 50cc was in Tsjechie eerder op als 30cc hier, terwijl temperaturen hoger waren zodat het ook nog meer uitzette.
Ik had hierover gaarne wat meer info van een pivonist, kan ik het eind deze maand nog eens controleren.
cees fijneman
 
beste Cees,

Ik krijg honger en dorst na het lezen van je reportage.
Ik hou niet van fruit, dus mij zie je nooit bij Adam en Eva.

Hou het gezond en een goede groet van Kukel.
 
We hebben het alle vier heel goed naar onze zin gehad.
Deze maand blijven we thuis teveel verjaardagen,en ik wil die mensen niet met al dat bier laten zitten.
De minicruse naar New castle was ook leuk .
In Nov. nog 10 daagjes Thailand,en hoop tussendoor nog in tsjechie te zijn . Ik moet er mijn jaarvignet er toch uithalen.
De 10 dagen in Tsjechie geen drup regen gezien alleen op de terugreis
enkele spatjes, en deze keer geen file gehad.
cees fijneman
 
Bovenaan