Isolatiewerkzaamheden in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Ik ben isolatie-expert bij een erkend nederlands isolatiebedrijf.

Wij zijn op dit moment de mogelijkheden aan het onderzoeken om met onze specialiteiten de grens over te gaan en met name richting duitsland/tsjechie.

is er hier iemand aanwezig die meer kan vertellen over hoe de manier van zaken doen er in tsjechie van af gaat met betrekking tot bijv. spouwmuurisolatie van een bestaande woning?

hoor graag jullie ervaringen.

misschien dat iemand ons verder kan helpen?

Groetjes,

Isolatie-Expert
 
geen spouwisolatie hier.
Ze gebruiken hier andere stenen (cihly.net) en dan buitenkant bedekken met 5cm "piepschuim" en dan stucen.
Over algemeen betere waarden dan in NL.

oja oude woningen worden ook enkel aan buitenkant geisoleerd met styrofoam en dan stucen.
 
inderdaad de oude huizen hebben massieve muren soms welk een meter dik.
geen spouwmuren zoals wij die kennen.
wat je wel veel ziet is dat men van buiten de gevels isoleert met styropor platen.

groet van Pes die volledig geisoleerd zit..
 
Kijk voor PUR spray toepassingen bijvoorbeeld eens op http://www.saveenergy.cz/galeria (website tsjechisch / slowaaks / engels) en http://www.demilecusa.com/

Zoals bij de vorige reacties al is vermeld wordt het isoleren aan de buitenkant hier algemeen toegepast. Niet alleen bij woonhuizen, ook bij flatgebouwen.
Isolatiediktes vaak 10 cm. Aanbevolen wordt 15 cm, maar dat heb ik zelf nog niet gezien.

Bij ons is bestaande isolatie van 3 cm PS + 5 cm stuc(!) verwijderd en vervangen door 10 cm PS schuim en moderne afwerking.

PS. Welkom op het forum
 
Doma,

Bedankt voor de gegeven links!

Is er iemand die een persoon kent welke ons misschien kan en wil verder helpen om de markt te verkennen in Tsjechië?
 
Tepelna a akusticka izolace CUIRa.s, dus: Temperatuur- en geluidsisolaatie CUIRa.s. Ik geloof dat Jullie een beetje te laat zijn....
 
Beste Isolatie-Expert,

Zoals hierboven al staat vermeld worden in CZ andere werkmethodieken gehanteerd. Ik ben zelf flink aan het kijken voor een leuk optrekje, ik heb inmiddels zo'n 1200 tot 1500 woningen bekeken. Ik kijk niet per regio, maar in geheel CZ. Tot nu toe heb ik geen enkele woning gezien welke kans maakt op een eventuele "spouwmuur". Om eerlijk te zijn, ik acht de kans ook zeer klein dat ik die in de toekomst ga tegenkomen.

Als je het al ziet, denk ik dat dit eerder richting nieuwbouw gaat, en dan vooral richting de grotere steden. Daarnaast vraag ik me af of je een degelijke concurrent zult zijn in Tsjechië. De lonen liggen er veel lager, waar je dus rekening mee dient te houden. Anders gezegd; er zijn maar weinig mensen in CZ die het NL uurloon zullen en willen betalen. En een Nederlander vinden die voor een CZ uurloon dit werk gaat doen? Dat zou zelfs ik niet (meer) doen, en ik ben gek. Zeker niet als ik in NL beter kan verdienen met precies dezelfde job, betere werkomstandigheden, in een eigen omgeving en ook nog eens de taal spreek. Een Tsjech naar NL halen om het vak te leren en vervolgens in CZ het werk te laten uitvoeren is ook een mogelijkheid, maar die Tsjechen zijn zo gek nog niet. Ze zullen na jouw inwerking vast en zeker;
A. Voor zichzelf beginnen in CZ met jouw kennis.
B. In NL blijven en voor jouw concurrent aan de slag gaan, met jouw kennis.

Het inwerken van nieuw personeel in CZ is geen gemakkelijke opgave. Dit lukt niet met een tolk die je bijstaat om het geheel te vertalen. Je zult dus iemand een degelijke cursus Tsjechisch moeten geven die uiteindelijk te plaatse het roer overneemt en uiteindelijk ook nog bereid is zijn boedel te pakken en ( al dan niet tijdelijk ) in CZ wilt overleven. Dit moet dan ook nog eens iemand zijn met verstand van zaken ( lees: een directeur ).

Kort samengevat : Kleine markt, hoge investering en een taalbarrière.

Mijn advies : Kijk eens richting Duitsland, wellicht liggen daar meer kansen. In ieder geval zal het 1% makkelijker zijn, gezien te taal wat dichter bij huis is. Mocht je in Duitsland succes boeken, zullen ze in CZ ook weer wat verder zijn in vastgoedontwikkeling ( stiekem hoop ik van niet, positief ). Wellicht kun je je product dan verkopen net over de grens, en van daaruit verder groeien...

NB;
Je maakt een profiel aan met de naam Isolatie-Expert, groet af met Isolatie-Expert en vraagt een commerciële oplossing. Je bent Isolatie-Expert bij een Nederlands erkend isolatiebedrijf. Waarom ben jij degene die deze taak tot zich neemt binnen de organisatie? Begrijp me niet verkeerd, maar het bedrijf wilt groeien als ik het goed begrijp. En dan is de eerste stap een bericht plaatsen op een forum waarvan 90% van de leden gek is op Tsjechië en/of daar een vakantiehuis heeft..?

Je weet dat informatie die hier gegeven wordt niet direct een helder resultaat geeft m.b.t. ondernemen aldaar, right? Laat eens een marktonderzoek doen door een Nederlands onderzoeksbureau welke tevens verstand heeft van zaken in het buitenland. Dat zal een helderdere en meer solide oplossing zijn als hier vragen naar de bekende weg; Droomland...

Ander verhaal wordt het als je stiekem voor jezelf wilt beginnen in CZ als isolatie-expert, maar zo is de stand van zaken niet.
 
Bezint eer ge begint, op internet is te vinden dat vanuit Limburg en Brabant deze hele isolatiemarkt al jaren onder controle is, door heel Tsjechie vindt je filialen die vanuit Nederland worden/zijn bevoorraad met daaraan verbonden de
ZZP ers die de montage verzorgen. In Teplice staat een spiksplinternieuwe fabriek die zich met isolatie problematiek bezighoudt ( langs de weg naar Usti ?
 
1). http://tsjechie.nlambassade.org/you-and-country/zakendoen-in-tsjechie/wegwijzer
2). http://www.linkedin.com/in/rhartmanova
3). 31 oktober in Tilburg, bijeenkomst met voorlichting: http://www.kvk.nl/lokale-informatie...edrijfsleven/?refererAliasStat=ontdekuwkansen

Sorry, die laatste stond al op ons forum:

31 oktober - KvK seminar Ondernemen in Tsjechië (en Slowakije, Polen, Roemenië)

Topic in 'Evenementen & Ontmoetingen' gestart door Radka, 21-09-2013.
 
Ben van mening dat met name de samenwerkende KvK internationaal wel de juiste voorlichting dient te geven,
tussen 1991/93 waren de grote kaarten in Polen,Tsjechie en Slowakijen reeds geschut, wat je tijdens de voorlichtingsavonden/middagen niet te horen krijgt is hoeveel er hun broek hebben gescheurd in Oost Europa, je mag als uitgangspunt nemen dat er in deze landen niemand op ons zit te wachten, in het bovenstaande is hetzelfde doch iets anders weergegeven, zet je in deze landen iets te kleinschalig op, leer je de zaken weg aan derden en wordt je uit de markt gedrukt zonder ooit een dank je te horen.

WONINGEN:

Waarom renoveren de Tsjechen zelf hun woningen niet, gebrek aan valuta is er niet enerzijds, anderzijds als je alles gaat tellen is nieuwbouw goedkoper en sneller klaar, voorbeelden van Landgenoten die er hun box aan gescheurt hebben zijn er legio, (tegenwerking van plaatselijke overheden, schering en inslag ) er zijn er die niet van de ontwikkelingen in Spanje hebben geleerd met name Ned. hebben daar gebouwd en veel verloren, deze geschiedenis is nu o.a. te Tsjechie volop aanwezig.
Ned. die nu tegen hun zin in naar Tsehie rijden omdat ze niet bereidt zijn verlies te nemen, hoeveel namen wil je hebben.
 
Bovenaan