Internetsites met oude foto's

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ben op zoek naar internetsites met oude foto's van Tsjecho-Slowakije binnen de Habsburgse Monarchie tot en met de periode van de ČSSR...

Grof gezegd de vorige eeuw dus.

Heeft iemand een idee? Gevonden heb ik tot nu toe nog weinig.

Dank en groet, Dieter
 

Pelhřimov

Donateur
Dieter, ken je deze site al met historische foto's?
En ik meen me te herinneren dat Rudolf (?) ooit eens een link doorgegeven heeft van een site met oude filmbeelden. Maar dat weet ik niet zeker meer, want dat was denk ik al 1,5 jaar geleden.
 

Tabe

† In Memoriam
dieter schreef:
Ben op zoek naar internetsites met oude foto's van Tsjecho-Slowakije
Dieter.
Je moet inderdaad eens op de site kijken van Sechtl-Vosecek.

Heel veel mooie oude foto's. Ik maak er zelf ook veel gebruik van. In Tabor hebben ze een klein museumpje met oude foto's, Deze zomer hebben Freddy2005 en ik daar een bezoekje gebracht. Er was toen een tentoonstelling van oude foto's van rond 1920-1930 van landbouwtentoonstellingen.

Een als je de site bezoekt, laat dan even een berichtje achter in het gastenboek. Dit wordt daar zeer gewaardeerd.
 

Freddy2005

† In Memoriam
dieter schreef:
Ben op zoek naar internetsites met oude foto's van Tsjecho-Slowakije .........
Grof gezegd de vorige eeuw dus.

Heeft iemand een idee? Gevonden heb ik tot nu toe nog weinig.

Hier nog een site waar heel wat foto's terug te vinden zijn met hele verhalen en zelfs vergelijkende foto's van vroeger en de toestand vandaag. Het is wel even uitzoeken. platon.cbvk.cz
 
Sorry Freddy, was even ingeslapen. Mooie maar op de eerste die je noemt kwam ik voornamelijk poëzie tegen en dat is natuurlijk ook nooit slecht... Dank!

Helemaal wat ik zoek is het nog niet: zoek echt sociale fotografie van het dagelijkse leven in dorpjes en steden, jaren vijftig tot en met jaren tachtig...

Had ooit contact met het weekblad van de plaats R. Wilden me best helpen en wisten ook iemand met een archief, maar niemand deelt mijn interesse in juist die periode.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Fotoverzameling Sechtl - Vosecek

Ik wil deze bijzondere site nogmaals terug onder de aandacht brengen sechtl-vosecek.

Er zijn een heel aantal nieuwe fotoreportages toegevoegd aan deze reeds zeer uitgebreide fotoverzameling. Echt het bekijken waard, er zit voor allen iets bij wat interessant is.

Het museum in Tabor is beslist ook een bezoek waard.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tijdens het zoeken naar "waar is dit ?" ben ik opnieuw op een site met oude foto's gestoten. Ditmaal oude foto's uit de periode van 1900 tot 1969 van Skoda Plzen. pell-mell.webz.cz

Foto's van industriële geschiedenis. Iets voor de techneuten onder de forumleden.
 
Bovenaan