Info over Kostalov, Reuzengebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik heb me net aangemeld, en ik zal me even voorstellen.
mijn naam is Esther, 37 jaar, getrouwd en 2 jongens van 6 en 8 jaar.

Deze zomer gaan we voor het eerst naar Tsjechie, met de auto en een huis gehuurd van een particulier in Kostalov, in het Reuzengebergte.
Ik ben wel benieuwd want we zijn nog nooit in Tsjechie geweest, wel in Frankrijk, Turkije en de benelux met de kinderen.

Hebben jullie tips voor ons betreffende de omgeving daar, wat zijn leuke uitstapjes om te doen met de kids en welke supermarkt ligt in de buurt en eigenlijk wil ik nog veel meer vragen want om heel eerlijk te zijn ben ik best huiverig omdat ik positieve maar ook negatieve verhalen hoor( er zou weinig te zien zijn, oud en ouderwets ), maar we hebben er veel zin in, we gaan as. 26 juli.
Groetjes van Esther.
 
Hallo Esther.

Welkom op het forum.
Je vraagt welke supermarkt in de buurt.
Wij hebben zelf een boerderij in de plaats dat voor kostalov ligt nl. Struzinec.
Wij zelf gaan naar de plaats Lomnice nad Popelkou, er zijn daar verschillende supermarkten en andere winkels. Ook leuke restaurants
zijn er.
In kostalov is ook een mooi buitenzwembad.
Er is genoeg te beleven, maar je moet het allemaal maar weten.
In Lomnice N.P is ook een vvv kantoor.
Het is maar waar je van houd.

Groetjes Sylvia
 
Hallo Sylvia

Bedankt voor je antwoorden, zelf hebben we veel zin in de vakantie en benieuwd naar dit voor ons nieuwe land! ik had van iemand gehoord dat dit gebied "best "mooi is maar dat er dus werkelijk niks te beleven valt.en dat het op veel plaatsen oud is en armoede en veel zigeuners?
Wij vinden bv. dierentuinen, kleine wandelingen, watervallen , mooie ver/uitzichten, autotocht,speeltuin, winkelen, zwemmen leuk, eigenlijk vanalles, heb je een tip waar we absoluut niet mogen missen?
En tips van eten wat lekker is en wat bv. een goed restaurant is en wij wonen in brabant, hoe rijden jullie daar heen, ook een stukje over polen?, of wat is het beste?

Groetjes van Esther.
 

Freddy2005

† In Memoriam
... ik had van iemand gehoord dat dit gebied "best "mooi is maar dat er dus werkelijk niks te beleven valt.en dat het op veel plaatsen oud is en armoede en veel zigeuners?
Wij vinden bv. dierentuinen, kleine wandelingen, watervallen , mooie ver/uitzichten, autotocht,speeltuin, winkelen, zwemmen leuk, eigenlijk vanalles, heb je een tip waar we absoluut niet mogen missen?

Welkom, mooier is er in die buurt niet. En te beleven is er van alles wat jij zoal opsomt.

Direkt in de buurt zijn er Prachovske skaly , Bozkov jeskyne en [URL="http://www.hrad-trosky.cz/"]kasteelruine trosky[/URL] Hier nog veel meer in de buurt cesky raj

Weet ons achteraf zeker eens te vertellen hoe het was ?
 
Wij vinden bv. dierentuinen, kleine wandelingen, watervallen , mooie ver/uitzichten, autotocht,speeltuin, winkelen, zwemmen leuk, eigenlijk vanalles, heb je een tip waar we absoluut niet mogen missen?
En tips van eten wat lekker is en wat bv. een goed restaurant is en wij wonen in brabant, hoe rijden jullie daar heen, ook een stukje over polen?, of wat is het beste?

Dierentuinen in Liberec, Hradec Kralove
Watervallen in Harrachov
Winkelen of mooie plaatsen in Harrachov, Jicin, Liberec, Semily, Turnov, Trutnov, Praag niet te vergeten.
Zwemmen in de plaats zelf, Lomnice Nad Popelkou, Jicin (buiten en binnen)
Restaurant in Lomnice Nad Popelkou: Na Pile (alleen eind v/d week open), Babylon deze 2 hebben een duitse kaart
Als je door Lomnice rijd richting Jicin ga je een spoorweg overgang over en net voor de tweede spoorweg overgang kun je rechtsaf richting Tabor. Je rijd gewoon door totdat je niet verder kunt.
Hier heb je een uitkijk toren en er is tevens een restaurant.
Wij rijden over Zittau of over Varnsdorf kan allebij alleen over Zittau is iets dichterbij.

Groetjes Sylvia
 
Bovenaan