In juli op vakantie naar Tsjechie, wie helpt?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal.

Wij gaan in juli met een groep van 6 volwassenen en 11 kinderen naar Sudkuv dul, vlakbij Tabor.
Nu ben ik al veel vaker in Tsjechie geweest (wintersport) en ook al een keer in Sudkuv dul, maar ik heb nooit leuke dingen kunnen vinden om te doen. Nu heb ik hier via de site al een paar dingen kunnen vinden. Maar zou zo graag wat meer kunnen vinden.
Dus wie helpt me met suggesties?
Zijn op zoek naar dingen zoals: attractieparken, paintbal, waterski,quad rijden ,aparte musea, grotten enz enz.

Dus wie weet nog iets in de buurt van Sudkuv dul? Mag er ook in een straal van een 1 uur, 1,5 uur vanaf liggen!

BVD

Michael
 

Pelhřimov

Donateur
www.hotelkremesnik.cz/lanove-centrum/8-lancentrum, echt leuk en niet zo ver van jullie vandaan!
Daar kort bij vind je nog een erg leuk museum: www.muzeumrekorduakuriozit.cz/english/english
Beiden zijn heel leuk.
Vergeet ook niet de dependance van dit rariteiten- en recordmuseum in Pelhrimov te bezoeken.
Ook in Pelhrimov, op het plein, onder Galerie M, is een spookmuseum in de kelder.
Verder is er op het plein ook een streekmuseum en je kan de toren beklimmen.

alvast een fijn vakantie gewenst.
 

kuurgast

Donateur
In Tábor is heel veel te zien zoals Legomuseum.
Voor 79 Kč kan je een Táborcard kopen waarmee je korting krijgt op diverse musea daar zie op het overzicht van taborskem.cz. Die card kan je oa kopen in de museumwinkel van het chocolade en marsepein-museum cokomuzeum.cz. en dierentuin zootabor-vetrovy.cz.
De link van Rainbow kan je PDF vinden bij Babyfriendly in Engels en Duits met heel veel leuke dingen om te zien en doen met kinderen in en om Tábor.
Zoek ook in de rubriek "Attracties en bezienswaardigheden" in Zuid Bohemen waar al veel tips staan.
Op zoover.nl staan veel bezienswaardigheden rondom Sudkův Důl.
Andere informatieve website is jiznicechy.org/en.
Onder de plaats Vlašim ligt Ostov okres/regio Benesov (45 minuten rijafstand) waar een soort van grote kinderboerderij is zie de foto's op farmablanik.cz en gebruik google vertaling voor de rest.
 
Echt super bedankt voor alle tips al die ik heb gekregen.
Maar zijn er ook meer actieve dingen te doen, dan doel ik op dingen waar de kinderen eigenlijk niet mee kunnen doen.

En zijn er ook goedkope bakker/slager, supermarkt in de buurt van Sudkuv dul?
En qua uit eten is er iets leuks en goedkoop in de buurt?
 

kuurgast

Donateur
Mikeymo, kijk eens op mapy.cz en daar de grotere plaatsen inzoomen, dan zie je diverse supermarkten (Pacov, Tábor) en restaurants staan. Restaurant aanklikken en dan verschijnt aan rechterkant info met mogelijk link naar die zaak. Diverse websites zijn alleen in Tsjechisch maar Google-vertaling kan daarmee helpen.
 
Bovenaan