Ik zal me voorstellen...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,
Een aantal jaar geleden een keer een profiel aangemaakt, door mijn vrouw. Maar eigenlijk ben ik degene die het het meest gebruikt. Vanaf nu is 'Graltena' dus een man. ;)
Nadat ik tijdens een vakantie mijn vrouw in Tsjechië leerde kennen (gewoon een Nederlandse hoor, we waren met dezelfde groepsreis mee), duurde het toch nog 11 jaar voordat we in 2012 weer in Tsjechië op vakantie gingen. Toen wel met onze 2 dochters en zoon.
En in 2015 gingen we weer (inmiddels met 4 kinderen), en in 2016 hopen we weer te gaan.
Tsja, ik ben zeker niet de eerst die zegt: als je de smaak eenmaal te pakken hebt...
In 2012 zijn we in Petrovice (Malé Svatonovice), in 2015 in Jistebnik (Rozmital na Sumave) geweest. 2016 zal het weer het noorden zijn: Arnultovice (Rudnik). We huren altijd een huis(je), het liefst van Nederlanders, om vervolgens lekker veel van de omgeving te gaan zien!
Op dit forum kan ik me heerlijk voorbereiden op de vakantie. Wat is hier veel te vinden! Uitgebreide verslagen, interessante feiten, mooie beschrijvingen, ervaringen enz. Dat is dan ook mijn reden om hier een profiel te hebben. Vriendelijke groeten, André
 

Ad Verschoor

Donateur
Graltena allereerst welkom op dit forum, al ben je al redelijk ingeburgerd. Je gaat naar een leuk gebied zo rond Hostinne. Denk vooral ook eens zuidwaarts, want daar is veel te zien. Ik denk daarbij aan Dvur Kralove met z'n dierentuin, Kuks met z'n ziekenhuis of Hradec Kralove met historisch centrum. Vooral ook, maar dit is ten noord-oosten van Arnultovice of ten noorden van Trutnov, Adrsprach met z'n rotsen niet vergeten. Vanaf Zelezny Brod is het leuk kanovaren over de rivier richting Mala Skala. Via www.mapy.cz is heel veel te ontdekken, maar die zal je vast wel kennen. Veel plezier met je voorbereidingen en wie weet kunnen mijn reisverslagen je nog helpen. Zie daarvoor: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015.
 
Bedankt voor uw reactie! De dierentuin en Adrsprach kennen we al van onze vakantie in 2012. Maar de kids willen graag nog een keer terug naar Adrsprach. Het kanoën, vorig jaar op de Vlatava, is goed bevallen. Wellicht krijgt dat dit jaar een vervolg. Bedankt voor de tip.
 
De ideeën voor vakantie 2017 beginnen al weer aardig op te leven (of zijn ze gewoon niet weggeweest). Na een heerlijke vakantie in Arnultovice, Rudnik, zit ik nu te denken aan omgeving Moravische Karst. Maar kan daar nog niet echt het voor ons ideale vakantie huis vinden. Wat we dan zoeken? 6 slaapplaatsen, 3 slaapkamers, 'kindvriendelijk' (zwembad/trampoline/ruime tuin). Als iemand nog een goede tip heeft, dan hou ik me aanbevolen...
 
Lang geleden dat ik wat op het forum geschreven heb. Wel veel gelezen trouwens. ;)
Na 2017 voor het laatst in Tsjechië geweest te zijn (2018, '19 en '20 werd het Polen, Neder-Silezië, toch bijna Tsjechië,:fluit:), begint het nu toch wel weer erg te kriebelen.
Zeker als je de vakantieverhalen hier op het forum leest en omdat we afgelopen zomer alleen wat daagjes weg geweest zijn...
Ideeën gaan richting Boheems Zwitserland of ergens regio Decin, hoewel de omgeving Moravische Karst ook nog steeds op mijn lijstje staat. Als jullie nog een goede tip hebben voor een huis voor 6 personen....
 

kuurgast

Donateur
Altijd handig om mapy.cz te bekijken rondom Verneřice.
Of een website van een soort pension in de omgeving met Okolí a tipy na výlety=omgeving en tips voor uitstapjes.
Net buiten Verneřice is Bobří soutěska=bever kloof
Lovečkovice Minimuseum
Zubrnice:
Muzeální železnice=Museumspoorlijn, in juli en augustus op zaterdag en zondag treinritjes.
Skanzen=Openluchtmuseum
Úštěk:
Vodní svět=Waterwereld
Muzeum čertů=Duivelsmuseum
Hradní Kavárna Úštěk=Kasteelcafé, plaatjes zeggen genoeg en daar zijn meer goede restaurants.
23 juli Poutní procesí k sv. Maří Magdaleně=pelgrimstocht door Zubrnice naar de kerk van St. Maria Magdalena. In het huis van Loubí wordt van 10.00 tot 14.00 uur een programma opgesteld voor bezoekers. Er is een ambachtelijke verkoop in de tuin en een huisvrouw bakt taarten in een tegelkachel in de woonkamer. Ook voor kinderen zullen er theatervoorstellingen zijn.
13 augustus Hrnčířský jarmark v Levíně=Aardewerk-jaarmarkt in Levin.
 
Bovenaan