Idee voor bericht voor nieuwe leden?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik vroeg me af of het misschien een idee is om elk nieuw lid in een welkomstmailtje/bericht te vertellen over de zoekfunctie op het forum. Het komt heel veel voor dat nieuwe leden met een vraag over (bijv.) de paspoorten/routes/campings etc. komen terwijl deze vragen al meerdere malen op het forum gesteld zijn en nog veel meer malen zijn beantwoord. Als ze zich dan voorstellen op het forum kunnen ze meteen schrijven dat ze alle informatie die ze nodig hadden zo moeiteloos hebben kunnen vinden
grin.gif
 
goed idee, ik denk dat als mensen zich aanmelden ze niet echt de moeite nemen om het forum te doorpluizen om een antwoord op hun vraag te zoeken en dus sibiet hun meestal al 100 keer gestelde vraag stellen. het blijft mij iedere keer verwonderen als ze weer afkomen met hun paspoortvraag, alsof daar nog niet genoeg over geschreven is... ik ga dan iedere keer kijken; zouden er nieuwe ontwikkelingen zijn???, maar nee, tblijft altijd hetzelfde
smiley6.gif
no offends voor die mensen, dat komt dan waarschijnljk omdat ze de zoekfunctie nog niet ontdekt hebben... maar als ze er van in den beginne over geinformeerd worden...
 
Ik vind het ook een heel goed idee, Marianne, om daar nog eens de nadruk op te leggen. Ik vraag me alleen af of het werkt, want we hebben dit ook in de gedragsregels staan en je zou zeggen dat dat voor de meesten de eerste plek is waar gekeken wordt
blush.gif

Maar goed, we gaan er zeker iets mee doen.
Bedankt voor de tip!
smiley20.gif
 
Ik denk niet, en dat merk je eigenlijk al aan de topic's die geopend worden dat de mensen daar naar kijken.
Want eerlijk gezegd doe ik dit zelf eigenlijk ook (bijna) nooit. Het is juist zo ontzettend leuk om meteen te gaan kijken wat er in het hoofdscherm vermeld word en daar dan op te reageren en dan meteen je eigen stukje te melden. (ik denk dat dit zo gaat). Maar ik vind het wel een supertip.
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Hele goede suggestie Marianne!

Ik zal wel een mini handleiding bijvoegen bij de bevestigingsmail en OOK NOG in de welkomst PM die ieder nieuw lid automatisch krjgt. En dan maar hopen dat ze op het knipperende envelopje klikken
wink.gif


We zullen zien!
laugh.gif
 
Bovenaan