Huurwoning: waarop letten?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

He,

De meesten weten ondertussen wel dat wij serieus overwegen om te emigreren.
Nu kom ik het volgende tegen:

Wij hebben fijn mailcontact gehad met een makelaar voor een perfect passende woning (op papier en foto) met een eventuele optie tot koop. Wij hebben getracht telefonisch contact te krijgen maar de vrouw waarmee wij de bezichtigingsafspraak/contract mee zouden moeten hebben (vloeiend Engels sprekend) is of niet bereikbaar of in gesprek.
Ondertussen beloofde ze ons per mail terug te bellen maar dit is na vier dagen zelf bellen niet gebeurd. Weet iemand hoe wij dit kunnen oplossen of is dit de normale gang van zaken?

Wij zouden graag wat meer makelaars willen benaderen, of een andere optie vinden voor een huurwoning. Ik ken de bekende website wel, maar voor de rest vind ik het moeilijk vinden. Hebben jullie tips?

Bedankt weer!
 
Mijn tip zou zijn, neem kontakt op met Radka Hartmanova en laat haar de kontakten leggen. Uiteraard betaal je daar wel voor, maar uiteindelijk ben je beter af.
Wij hebben daar hele goede ervaringen mee.
 
Ik heb contact gehad en ze zei mij dat het prima op die manier kon een eerste contact en als wij zeker waren wij inderdaad via haar de rest zouden kunnen regelen. Bedankt in ieder geval Boya :)
 
Ach, soms gebeuren dingen volgens afspraak.
Dan kijken wij verbaasd op.
Vaker gebeuren zaken wat later.
Af en toe gebeurt er niets.

Maar bij zo een belangrijke zaak als een woning bezoeken en niet reageren..........
Ik zou er niet mee in zee gaan.

Succes toegewenst.
 
Nou ze vroeg of wij eventueel een datum voor bezichtiging wilde doorgeven per mail, maar ik vind het toch wel prettig (voordat ik van alles ga regelen om daar te komen) om even telefonisch contact te hebben en duidelijkheid te hebben in de huurduur, wanneer het pand vrij is ect.
 
Via d mail ontstaat er minder misverstand: je hebt voor je zelf dan zwart op wit data etc. Wij hebben al 2 keer een telefonische afspraak van levering van meubels verkeerd horen afspreken. En dan ging het nog maar over meubels... Gelukkig was mijn Engels beter dan dat van de Tsjechische telefoniste en kon ik het nog recht zetten, maar wanneer je er speciaal voor uit Belgie moet komen...
Wanneer verwachten jullie voor het eerst naar een huis te gaan kijken?
 
Laatst bewerkt:
He,

De meesten weten ondertussen wel dat wij serieus overwegen om te emigreren.
Nu kom ik het volgende tegen:

Wij hebben fijn mailcontact gehad met een makelaar voor een perfect passende woning (op papier en foto) met een eventuele optie tot koop. Wij hebben getracht telefonisch contact te krijgen maar de vrouw waarmee wij de bezichtigingsafspraak/contract mee zouden moeten hebben (vloeiend Engels sprekend) is of niet bereikbaar of in gesprek.
Ondertussen beloofde ze ons per mail terug te bellen maar dit is na vier dagen zelf bellen niet gebeurd. Weet iemand hoe wij dit kunnen oplossen of is dit de normale gang van zaken?

Wij zouden graag wat meer makelaars willen benaderen, of een andere optie vinden voor een huurwoning. Ik ken de bekende website wel, maar voor de rest vind ik het moeilijk vinden. Hebben jullie tips?

Bedankt weer!


dit is het klassieke voorbeeld van mensen die je hier moet mijden, of elk woord/contract extra moet laten controleren.
 
Het is eigenlijk vreemd want via mail reageren ze wel, we worden via het call center doorverwezen naar een mobiel nummer en deze staat 9/10 uit of wordt niet opgenomen.
Ze vroeg mij dus wel per mail wanneer wij wilde bezichtigen. Dan twijfel je of het wel/niet iets goeds is.
 
Vraag mij toch iets af, het ook al via pb aan iemand gevraagd maar komen er niet uit ;) Het gaat in dit geval om een andere woning dan bovenstaande waarop ik een uitgebreid antwoord kreeg maar ook deze zin....iemand een idee?

Ondertussen kreeg ik van een andere makelaar een andere aanbieder. Schrijft uitgebreid in het Engels. Maar weet jij wat dit precies betekent?
In this house you pay CZK 20,000 per month + energy, 20tis., 20tis. refundable deposit and CZK 20,000 and 20tis. commission for real estate.

Vooral die 20 tis kom ik niet uit haha
 
Aha thx. Ik zal morgen eens een mail sturen en vragen wat de prijs per maand is en of dit inclusief of exclusief is. En dan tevens vragen of het klopt dat het dan nog 2 x 20.000CZK is eenmalig.
Maar dan is het vrij logisch is dan inderdaad hetzelfde als in NL of BE
 
Bovenaan