Hutisko / Solanec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tja het is bijna maart, en dan beginnen bij ons de voorjaars en vakantie perikelen weer. Dat komt omdat we onze voorjaars vakantie (april / mei) altijd in Nederland plannen en dat komt de zomer vakantie ook al weer een beetje aan de beurt. In iedergeval gaan we met de zomer weer naar Tsjechie (6x inmiddels) en willen eens richting Moravie / Slowakije.
We houden van een beetje rond trekken en staan graag op wat minder grote campings. We willen dit jaar in de omgeving van BRNO gaan staan (camping Na Kopci) is er eentje die we dit jaar willen aandoen, maar we willen ook richting de Slowaakse grens. In de buurt van Roznov p Radhostem zagen we een hotel camping Euro-Camp bij Hutisko/Solanec.
Wie kent de omgeving, bezienwaardigheden en wie kent deze camping. :confused:

Groeten Michel
 
Hej Michael, ben een paar keer in Roznov geweest, als ik collega´s van de cruiseschepen naar huis heb gebracht. Is alweer een paar jaar geleden, maar wat ik me nog herinneren kan is dat de bewegwijzering daar heel erg te wensen over laat. Toen de collega´s thuis waren, had ik niemand meer die me kon zeggen welke afslag ik moest nemen. En dan blijkt ook dat, als er een wegwijzer staat die naar rechts of links wijst, dan is dat niet na 100 meter, niet na 50 meter, nee!! Dan kun je bij wijze van spreken blind je stuur omgooien, dan redt je het misschien nog net om de juiste weg in te slaan!!! Verder is daar de biergod, Radegast, heel bekend, en ook veel te zien. Is ook goed te drinken, Radegast-het bier dus.

In ieder geval, een goeie reis.
Gerrit
 
Michel, even een wat late reactie op je oproep. Een paar jaar geleden hebben we een huisje in Hutisko-Solanec gehuurd. De omgeving is zeker mooi; het eerder genoemde Roznov (mooi openluchtmuseum met vooral een fantastisch oud restaurant bovenop de heuvel), de bergen o.a. Radhost met beeld en houten(beetje kitscherige) gebouwen), vakwerkhuizen in o.a. Velke Karlovice. Hutisko-Solanec zelf is bepaald niet spectaculair; een aardig kerkje, een marktplein met daaraan de school, een jaren 50-kroeg (wel leuk om die oude stijl van kroegen te bekijken, is een uitstervend fenomeen in Tsjechië), een paar kleine supermarktjes. Voor de meeste wandelingen zijn we wel eerst met de auto een stukje in de goede richting gelopen. Maar kleine wandelingen zijn er ook prima direct vanuit de plaats te doen; genoeg bossen op de bergen/heuvels. Over de camping weet ik helaas niet.
 
Bovenaan