Hulp met aanvragen vignet vrijstelling voor EV's via Data Box

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hi allen,

Ik ben nieuw op dit forum en kom eigenlijk gelijk hulp vragen bij iemand die toegang heeft tot overheidsdiensten met Data Box. Ik ben de procedure aan het doorlopen om vignetvrijstelling aan te vragen voor mijn elektrische auto. Echter loop ik tegen een bureaucratische muur. Er is eigenlijk maar 1 manier om de aanvraag te doen, en dat is via de Data Box. De overige 2 opties die ze aanbieden zijn dusdanig omslachtig dat het niet de moeite is.

Zou iemand voor mij een notification of exemption kunnen insturen via Data Box voor mijn auto om vrijstelling aan te vragen? Ik heb contact gehad met de behandelaar en die heeft aangegeven dat het toegestaan is om als indiener via Data Box het voor een auto aan te vragen van een andere eigenaar. Ik heb zelf al meerdere eIDAS goedgekeurde digitaal ondertekende aanvragen ingediend bij ze via de email en ze zijn allemaal afgewezen. Ze willen me ook niet vertellen welke online systemen ze wel accepteren om het zelf te doen.

Dear Sir,

valid signature is unfotrunately requied by Czech legislation. However, you
can defilitely ask your Czech friend with data box - just need to put him/her
in notification, section Information about petitioner . The owner (operator)
can be different - in this case ,You.

Best regards,

Customer care team
Electronic vignettes
www.edalnice.cz
+420 222 266 757
 
Is het niet zo dat het automatisch gebeurt als je op een Tsjechisch kenteken rijdt? Ik met duitse auto heb het opgegeven en gewoon betaald. Minder gedoe en minder verloren tijd voor een lullige 60 euro.
 
Bovenaan