Huis verkopen, hoe gaat dat?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Maar als de procedure stapsgewijs duidelijk is, dan zou je toch de momenten moeten kunnen benoemen waarop er iets mis kan gaan? of boor ik nu een een stortvloed aan? ik heb nog steeds geen stapsgewijze duidelijke procedure in beeld. en dat vind ik raar. Het moment van betalen schijnt om een of andere reden flexibel te zijn, ongeacht contractuele afspraken?
 

Vodnik

† In Memoriam
Heb je ook nog iets positiefs in te brengen curious? Wat bin jij een azijn zeiker. Eén din is in ieder geval zeker, met curious géén zaken doen! die slaapt met de 24delige encyclopedie "hoe vermijd ik te betalen"onder z'n hoofdkussen!

Dat er vele NLders hier in CZ een huis gekocht / verkocht hebben zonder problemen ontgaat hem blijkbaar.
(o ja mijn ervaring, pas 18 jaar in CZ wonend, drie keer een woning gekocht/verkocht en geen problemen. Ik ben zeker die ene uitzonderlijke geluksvogel?)
 
Heb je ook nog iets positiefs in te brengen curious? Wat bin jij een azijn zeiker. Eén din is in ieder geval zeker, met curious géén zaken doen! die slaapt met de 24delige encyclopedie "hoe vermijd ik te betalen"onder z'n hoofdkussen!

Dat er vele NLders hier in CZ een huis gekocht / verkocht hebben zonder problemen ontgaat hem blijkbaar.
(o ja mijn ervaring, pas 18 jaar in CZ wonend, drie keer een woning gekocht/verkocht en geen problemen. Ik ben zeker die ene uitzonderlijke geluksvogel?)

inderdaad je bent een van die geluksvogels.
tenslotte is het jouw 3x gelukt een huis te kopen en te verkopen.

En dat er ook veel buitenlanders hun huis niet betaald kregen ,is voor jouw geen probleem .
kijk eens elke dag naar krimi spravy op prima tv.
dan weet je hoe gemakkelijk het is om er vandoor te gaan met je geld.
meer als je hier al 18 jr woont zal je dit toch ook wel weten ?

dit advies van een azijn zeiker is ook niet voor jouw maar voor mensen die iets minder naïef zijn.
Ik wordt voortdurend gewaarschuwd door de Tsjechen om me heen om toch vooral voorzichtig te zijn.
Maar misschien is jouw omgeving crimineel vrij , moet heerlijk zijn om zo te leven.
 
Hallo allemaal, Inmiddels zijn we dus een half jaar en geen stap verder. Maar toch een dringende vraag: Ik lees geen tsjechisch maar wel engels en de potentiele kopers lezen ook engels. Kan het contract in het engels onder vermelding dat het Tsjechisch recht van toepassing is, met de be"edigde tsjechische vertaling eraan vast verbonden?
 
Bovenaan